Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Kanskje noen her kan hjelpe meg litt. Jeg har gjort det helt store og opparbeidet meg en kredittgjeld på over 30000... og jeg klarer aldri betale mer enn minstebeløpet hver mnd. Da blir jeg jo aldri kvitt 'problemet'. Har noen tips til hvordan jeg kan få betalt ned dette kjapt og helst kun ha en kreditor? Får man lån i en bank for å samle gjelden eller er det helt utelukket? Anonymous poster hash: 82dee...fe4
n74 Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Du får ikke samlet gjelden noe sted, så sant du ikke har et boliglån hvor du fortsatt kan låne litt mer. Sett opp faste trekk til hvert lån hver måned, så oppleves det som om du betaler en sum. Jeg ville betalt ekstra på det dyreste lånet og minstesats på de andre, og når det er ferdig nedbetalt sørger du for at hele den summen fordeles på resten. Bruk litt av feriepengene til å betale ned, evt skattepenger hvis du får det. Også må du bare godta at det tar lang tid hvis du ikke har råd til å betale alt med en gang.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Hvordan ser inntekt og utgifter ut pr mnd da? Litt vanskelig å gi råd med så lite info. Noen generelle råd: Spar inn på matposten, bruk liste og tilbud. Frys ned. Drikk vann. Ikke spise ute på restaurant, cafe eller junk food. Kutt frisør , taxikjøring shopping. Der er litt å spare inn. Ikke vær med i bokklubber, handle blader, ha netflix osv. Kutt alkohol og sigaretter. Sjekk om du betaler formye ang forsikringer. Selg bilen, kjøp sykkel. Kan noe av dette hjelpe deg ? Ta tak før summen vokser fullstendig over hode på deg. Anonymous poster hash: 712f6...189
Chl85 Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Du kan jlo spørre om å låne 30.000 privat av familie? Da blir det som regel ingen renter som skal nedbetales først. Ellers ville jeg brukt feriepenger på det eller skattepenger... Kanskje kjipt, men det beste er å bli kvitt sånt pengesluk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå