Gå til innhold

Vurderer å gifte oss, men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir nervøs av disse bryllupsteådene her inne ;)

Jeg vil ikke ha kirkebryllup, og hele den pakka der. Så da står det mellom to alternativer. Kan dere hjelpe med hvilken som høres greiest ut?

1. Vielse på rådhuset, middag med familien etterpå, deretter fest med venner. Tenker treretters middag med familien, og smørbrød/kaker til festen etterpå. Men så var kanskje det litt kjipt? (Ingen kommer langveisfra)

Men dette med å be i to puljer ble jo slått ganske hardt ned på i en annen tråd her..

Alternativ 2 er å reise vekk å gifte oss, for deretter samle alle til fest etterpå. Da blir det enkel servering og kaker. Så blir hvertfall alle gjestene behandlet likt 😂

Hva hadde dere valgt?

Anonymous poster hash: 5511c...1e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reis bort fin ett eksotisk fint sted og kos dere. Det er dere som feirer deres kjærlighet . Resten kan vel komme senere....

Skrevet

Alternativ høres bra ut:) Når ingen kommer langveis fra og invitasjonen sier at de er invitert til fest høres det bra ut. Jeg hadde kommet på festen :)

Det folk stusser på i andre tråder er at gjester langveis fra blir invitert i bryllup og så et det bare til kaffe. Da blir det fort dyrt og kanskje kjedelig.

Bor man i nærheten og har et opplegg som du skisserer ser ikke jeg noe galt i det. Tvert imot.

Anonymous poster hash: 22838...d18

Skrevet (endret)

Vi var i et fint bryllup i fjor sommer. Paret giftet seg i tinghuset, og hadde en hyggelig middag med sine nærmeste venner, hvor vi dro ut på byen etter hvert. God stemning, veldig spontant og gøy for alle. De hadde nok en middag for familiene også, men der var ikke vi :)

Så jeg synes altså alternativ 1 høres veldig kjekt ut!

Endret av eelis
Skrevet

Jeg hadde gått for alternativ 2 da jeg syns det er veldig merkelig å dele opp og rangere gjestene i to grupper.

Men hvorfor ikke vielse og så enkel fest for alle etterpå?

Skrevet

Vi valgte alternativ nr 2, og har aldri angret på det :)

Skrevet

I min familie og omgangskrets er det helt vanlig å invitere til middag og kaffe separat. Man kan fint invitere mer perifere personer til kun kaffe og fest. Dette særlig fordi man i min krets har MYE familie, så man blir gjerne 50+ gjester  2 ledd, altså tanter, onkler og søskenbarn (!)

MEN, å invitere folk som må reise langveis, dvs ikke kan stikke hjemom etter vielse, til bare kaffe er UHØRT. Det gjør man bare ikke, og disse blir selvsagt invitert til middag.

Dere må selv bestemme dere for hvordan dere vil gjøre det. Det er nesten umulig å ikke tråkke noen på tærne ettersom det er så mange ulike oppfatninger om hva som er kutyme ang. bryllup. Vi reiste bort (til utlandet), hadde foreldre på  middag og en kjempefest med venner da vi giftet oss :)

PS: mine gamle tanter var MEGET snurt over å ha blitt snytt for en fest.....

Anonymous poster hash: f97d5...a0a
Skrevet

Om vi gifter oss på rådhuset, deretter tar middag med våre foreldre og barn (som er de eneste som skal være med på vielsen), og så tar en fest med alle etterpå, da kan vel ingen bli fornærmet? Om vi sier festen begynner kl seks for eksempel. Da må ingen gjester vente mellom vielse og fest, og ingen kommer langveisfra. Alle skal selvfølgelig få mat på kvelden. Tenker koldtbord og kaker, eller er det for kjipt?

Vil gjerne at gjestene skal være fornøyd :)

Hi

Skrevet

Hvis dere teiser bort kan dere like godt droppe festen etterpå.

Anonymous poster hash: 78ba7...06b

Skrevet

Liker alternativ 1:)

Anonymous poster hash: 65eb3...00a

Skrevet

Om vi gifter oss på rådhuset, deretter tar middag med våre foreldre og barn (som er de eneste som skal være med på vielsen), og så tar en fest med alle etterpå, da kan vel ingen bli fornærmet? Om vi sier festen begynner kl seks for eksempel. Da må ingen gjester vente mellom vielse og fest, og ingen kommer langveisfra. Alle skal selvfølgelig få mat på kvelden. Tenker koldtbord og kaker, eller er det for kjipt?

Vil gjerne at gjestene skal være fornøyd :)

Hi

Høres ut som en god plan :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...