Gå til innhold

Får dere /gir dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødselsgave til mannen etter han er blitt far?

Eller får etter dere har født?

Heter vel kanskje barselsgave? :)

Er dette vanlig nå? Evnt hva? :)

Anonymous poster hash: 4b537...c9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han fikk en baby. Jeg fikk baby og diamantsmykke

Anonymous poster hash: 944a5...a31
Skrevet

Så man gir ikke til far ? :)

Anonymous poster hash: 4b537...c9d

Skrevet

Nei. Alt bleiknar når ein nettppp har fått verdas største gåve uansett.

Skrevet

Ingen av oss ga gaver til hverandre. Hvorfor skulle man det? Om det er noen som skal få gaver, så er der ungen...

Anonymous poster hash: 7450d...d83

Skrevet

Jeg fikk gavekort på behandling og han fikk trådløs mus til pc.

Anonymous poster hash: 06160...0dc
Skrevet

Jeg ønsket meg et mammasmykke, eventuelt en fin ring (har ønsket meg det i årevis). Jeg fikk ingenting annet enn det han ga meg under unnfangelsen; orgasme og sæd. Jeg ga meg selv en "fiks-ferdig" baby, samt en skive med spekeskinke.

Han fikk to Ylvis-billetter (stor fan), og en prøvetur i en eller annen superbil på bane. 

Anonymous poster hash: 1abe1...22f
Skrevet

Synes det er helt merkelig å gi gave til pappa'n jeg, men det får jo være opp til hver enkelt. Synes derimot at det absolutt er på sin plass med en liten gave til mor, som faktisk både har vært gravid og født dette barnet (altså gjort hele jobben) :)

Ps. Jeg fikk ingenting etter mine fødsler, men hadde blitt veldig glad hvis jeg fikk det:)

Anonymous poster hash: 55f21...c96
Skrevet

Far fikk ingenting nei, han har jo fått en baby uten å gjøre store innsatsen, det får være premie nok ;)

Jeg fikk ikke gave, men kom hjem til et hus som mannen hadde ryddet, vasket, skiftet sengetøy, fylt kjøleskapet, handlet ekstra mykt dopapir, pyntet med blomster på bordet osv. Det holdt i massevis for meg.

Anonymous poster hash: da31c...fce
Skrevet

Far fikk ingenting nei, han har jo fått en baby uten å gjøre store innsatsen, det får være premie nok ;)

Jeg fikk ikke gave, men kom hjem til et hus som mannen hadde ryddet, vasket, skiftet sengetøy, fylt kjøleskapet, handlet ekstra mykt dopapir, pyntet med blomster på bordet osv. Det holdt i massevis for meg.

Anonymous poster hash: da31c...fce

Alle kvinners drømmegave:) bra mann!

Anonymous poster hash: cfca5...dd2

Skrevet (endret)

Får være opp til hver enkelt. Personlig synes jeg det blir for mye fokus på materielle ting. Da vi fikk vårt første barn sammen sa jeg til mannen at jeg ikke vil ha / ikke trenger noe gave i forbindelse med fødsel. Vi fikk et velskapt (og veldig ønsket) barn og noe mer enn det trengte jeg ikke. Når nummer to kommer til høsten vil jeg heller ikke ha noe gave. Vi har laget et barn til sammen og det er storslagent og nok for meg. Far fikk heller ingen gave i anledning av fødsel, vi pratet om dette og var enige (han ble faktisk ganske lettet over å måtte slippe å lete etter gave).

Endret av Marsipan
Skrevet

Nei, gaver var ikke i tankene våre..

Dagen etter fødsel så kjøpte han en babybilstol om det teller, han kom før tiden, så det var det eneste vi manglet. :P

Og ellers så fikk jeg en skive med salami, med et majoneshjerte.. :) Var mer enn nok det.

Anonymous poster hash: 6b711...e03
Skrevet

Nei, det har vi aldri gjort.

Vi er mest opptatte av det barnet som kommer, og føler at gaver blir helt feil i denne sammenhengen.

Skrevet

jeg har fått gave etter begge mine fødsler

Første fikk jeg  en superfn norrøna turbukse som jeg hadde sett på lenge.

Med andre fikk jeg nye sykkelsko og sykkeltrøye.

Klarte ikke så mye aktivitet i svangerskapene, så jeg var mer enn klar for å røre meg når jeg hadde født.

Jeg var superfornøyd med gavene (kom helt overraskende), men tror kanskje ikke alle hadde blitt like glad for få treningstøy i gave, når man gjerne er 10-15 kg over match-vekt ;-)

Anonymous poster hash: 7d729...595
Skrevet

Jeg sa jeg ikke ville ha noe. Og mente det fullt og helt. Smykker betyr ikke så mye for meg.

Da terminen nærmet seg kjente jeg at jeg var så takknemlig for den gode støtten han var i svangerskapet. Jeg skrev et kort til han hvor jeg forteller det og hvilke tanker jeg har om tiden som kommer. La det sammen med en pakke med yndlingsgodteriet og øl. Dette gjemte jeg med planer om at han skulle finne det mens jeg lå på barsel.

Vi lå der begge to på familierom men han var hjemme for å hente noe dagen etter fødsel. Han fikk beskjed om å gå i boden og finne noe til han der.

Han kom tilbake med røde øyne og var veldig rørt. Han satte stor pris på det.

Dagen etter dro vi hjem og der var alt som da jeg forlot det med rier og måtte begynne å rydde og vaske:/

Ved neste fødsel er absolutt et det hus det jeg ønsker meg aller mest. O kanskje en bukett blomster på bordet.

Anonymous poster hash: ff5db...858

Skrevet

Jeg hadd selv vasket så godt som hele leiligheten rett før fødsel, men han hadde vasket resten for meg og kjøpt blomster(det var jo morsdag den dagen jeg kom hjem). Ellers fikk jeg masse omsorg og kjærlighet :)

Skrevet

har bestilt tshorte det står "i make Adorably Cute Babies"

på & boddy til ungen det står "Adorably cute baby" på.  de kosta 170 kr & kom i posten på noen uker. kjøpte dem mest for tull med de blir helt sikkert brukt masse :) om så bare hjemme, hehe det er bare ment som en søt tulle greie fra min side men vet han kommer til å like den :)

https://www.etsy.com/no-en/listing/153901321/i-make-adorably-cute-babies-adult-shirt?ref=sr_gallery_6&ga_search_query=i+make+cute+baby&ga_order=most_relevant&ga_ship_to=NO&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery

Anonymous poster hash: 5cb24...082
Skrevet

Jeg fikk ikke noen gaver annet enn et gullende rent og ryddig hus, god middag og blomster når vi kom hjem.

Det er helt greit at jeg ikke har fått noen gaver, men ser verdien i smykker som minne om fødselen. Min mor har fått ring, armbånd og smykker (en ting pr barn) og bærer de daglig 30-40 år senere - det syns jeg er veldig koselig. Jeg har hele livet visst at det gullarmbåndet fikk hun da jeg ble født og en gang skal det bli mitt ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...