Gå til innhold

Hvordan uttaler man Hedvig?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sier 'Heddvik' men jeg lurer på om det er feil? Skal det kanskje uttales mer som det skrives, altså typ "Heddviig"



Anonymous poster hash: 21070...236
Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Jeg sier 'Heddvik' men jeg lurer på om det er feil? Skal det kanskje uttales mer som det skrives, altså typ "Heddviig"

 

Anonymous poster hash: 21070...236

 

 

Heddvig, ville jeg sagt. Trykk på d, men kort i, og g på slutten, ikke k.

 

Anonymous poster hash: 251a2...393

Skrevet

Jeg ville nok sagt "Hedvik"



Anonymous poster hash: 040fb...e72
Skrevet

Jeg sier det som det skrives - Hedvig. Ingen doble konsonanter. 

Skrevet

Heddvik sier jeg, hadde en venninne som het det som barn og hun uttalte det slik :)



Anonymous poster hash: f441a...0cf
Skrevet

G, absolutt ikke k.

 

Anonymous poster hash: b7648...4c9

Skrevet

Jeg heter Hedvig og utaler navnet mitt Heddvik.... jeg er født i 82 hvis det har noe å si.

 

Anonymous poster hash: b2f78...a9b

Skrevet

Har aldri møtt noen som uttaler navnet med g.

Skrevet

Vi sier Hedvig, ingen doble konsonanter her..

Skrevet

Har ei jente som heter Hedvig. Vi uttaler det /heddvikk/, men jeg hører at folk sier det med alle mulige varianter. Kanskje det kommer an på hvor i landet man er fra? Vi bor på Østlandet.

Kjenner ei voksen Hedvig, som også uttaler det /heddvikk/. Hun bor i Trondheim.

 

Anonymous poster hash: ee2ff...975

Skrevet

Jeg ville sagt Heddviik. Stygt na :)

 

Anonymous poster hash: e7740...de5

Skrevet

Sån som det skrives, med G



Anonymous poster hash: 6557b...01e
Skrevet

Hæddvigg



Anonymous poster hash: 2f7b6...325
Gjest Julia1984
Skrevet

Er en Hedvikk i klassen til min sønn (skrives Hedvig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...