Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 Jeg sier 'Heddvik' men jeg lurer på om det er feil? Skal det kanskje uttales mer som det skrives, altså typ "Heddviig" Anonymous poster hash: 21070...236
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 Jeg sier 'Heddvik' men jeg lurer på om det er feil? Skal det kanskje uttales mer som det skrives, altså typ "Heddviig" Anonymous poster hash: 21070...236 Heddvig, ville jeg sagt. Trykk på d, men kort i, og g på slutten, ikke k. Anonymous poster hash: 251a2...393
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #3 Skrevet 19. mai 2014 Jeg ville nok sagt "Hedvik" Anonymous poster hash: 040fb...e72
Himmel og hav Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Jeg sier det som det skrives - Hedvig. Ingen doble konsonanter.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Heddvik sier jeg, hadde en venninne som het det som barn og hun uttalte det slik Anonymous poster hash: f441a...0cf
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 G, absolutt ikke k. Anonymous poster hash: b7648...4c9
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 Jeg heter Hedvig og utaler navnet mitt Heddvik.... jeg er født i 82 hvis det har noe å si. Anonymous poster hash: b2f78...a9b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #11 Skrevet 20. mai 2014 Har ei jente som heter Hedvig. Vi uttaler det /heddvikk/, men jeg hører at folk sier det med alle mulige varianter. Kanskje det kommer an på hvor i landet man er fra? Vi bor på Østlandet. Kjenner ei voksen Hedvig, som også uttaler det /heddvikk/. Hun bor i Trondheim. Anonymous poster hash: ee2ff...975
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #12 Skrevet 20. mai 2014 Jeg ville sagt Heddviik. Stygt na Anonymous poster hash: e7740...de5
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #13 Skrevet 20. mai 2014 Sån som det skrives, med G Anonymous poster hash: 6557b...01e
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #14 Skrevet 20. mai 2014 Hæddvigg Anonymous poster hash: 2f7b6...325
Gjest Julia1984 Skrevet 20. mai 2014 #15 Skrevet 20. mai 2014 Er en Hedvikk i klassen til min sønn (skrives Hedvig)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå