Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 Jeg trenger litt hjelp her: hvordan kan vi hjelpe en autistisk jente på 13 år med å utvikle språket sitt? Hun er såkalt høytfungerende, klarer seg greit i det daglige, men de mener at hun kan bruke språket mer aktivt. Hvordan kan vi gjøre dette? Aktiviteter? Hvilke situasjoner er det naturlig eller lurt at vi er ekstra obs på dette? Takknemlig for svar. Anonymous poster hash: 414da...60f
LivetErEnLek Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 Dette skal dere ha veiledning i fra fagfolk, ikke fra en gjeng på et anonymforum.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #3 Skrevet 19. mai 2014 Jeg har en bror som er autist, og han prater bokmål. Gjennom hele oppveksten hans, var jeg flink å rette på det han sa. Noe jeg tror førte til at han forbedret seg. Anonymous poster hash: 97f75...d07
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 19. mai 2014 #4 Skrevet 19. mai 2014 språktrening, ikke forstå ord setninger hun kan si bedre, ikke forstå mumling/peking/grynting, spill (memory etc) hvor hun sier hva det er bilde av, se på bilder og snakke om dem...
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #5 Skrevet 19. mai 2014 Jeg trenger litt hjelp her: hvordan kan vi hjelpe en autistisk jente på 13 år med å utvikle språket sitt? Hun er såkalt høytfungerende, klarer seg greit i det daglige, men de mener at hun kan bruke språket mer aktivt. Hvordan kan vi gjøre dette? Aktiviteter? Hvilke situasjoner er det naturlig eller lurt at vi er ekstra obs på dette? Takknemlig for svar. Anonymous poster hash: 414da...60f "De" - hvem er de? Dette må du få hjelp til av fagfolk. Dere må jo få veiledning, man skal ikke drive språktrening på måfå i sike tilfeller. Hvilken metode har dere bukt fram til nå da? Og hvorfor skal dere ikke fortsette med samme metode? Anonymous poster hash: 8851e...1e8
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #6 Skrevet 19. mai 2014 Gå gjennom IOPen hennes med læreren. Det skal der stå om hennes individuelle opplæring og planen for den. At hun er autist er ikke nok til å be om generelle råd her. Hun er unik og har sin egen unike måte å lære på. Be eventuelt om møte med PPT og BUP slik at du kan snakke med de beste fagpersonene for akkurat henne. Anonymous poster hash: cd44d...539
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #7 Skrevet 19. mai 2014 Snakk med BUP/PPT! De er ekspertene på dette! :-) Lykke til fra en annen autist-mamma. Anonymous poster hash: 475fa...9e1
skjotta Skrevet 19. mai 2014 #8 Skrevet 19. mai 2014 Jeg trenger litt hjelp her: hvordan kan vi hjelpe en autistisk jente på 13 år med å utvikle språket sitt? Hun er såkalt høytfungerende, klarer seg greit i det daglige, men de mener at hun kan bruke språket mer aktivt. Hvordan kan vi gjøre dette? Aktiviteter? Hvilke situasjoner er det naturlig eller lurt at vi er ekstra obs på dette? Takknemlig for svar. Anonymous poster hash: 414da...60f ingen her kan gi deg råd på bakgrunn av de opplysningene du gir. Alle barn er individer med ulike behov og du sier ikke engang hva språkvanskelighetene hennes er. snakk med skolen. Regner med hun er under ppt/bup? De har folk som virkelig kan dette så der vil du kunne få mye hjelp. IOPen hennes burde definere mål og hvordan disse skal oppnås så der kan du også få noe hjelp.
MammantilNurket Skrevet 19. mai 2014 #9 Skrevet 19. mai 2014 Med fare for å bli steinet her ... jeg tror ikke at HI er en mamma - hun skriver jo ikke noe om det og beskrivelsen er veldig lite detaljert. Kan det være at HI trenger hjelp til en skoleoppgave?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #10 Skrevet 19. mai 2014 Med fare for å bli steinet her ... jeg tror ikke at HI er en mamma - hun skriver jo ikke noe om det og beskrivelsen er veldig lite detaljert. Kan det være at HI trenger hjelp til en skoleoppgave? Det er tiden for hjemmeeksamen Anonymous poster hash: 7c1c6...84f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå