Gå til innhold

Famillien til mannen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal alltid klage på at mannen ikke jobber nok.

Han jobber  4 ukers-skjema. 1 uka: 04:30/05:30 - 16:00.

2 uka: 09:00 - 19:00

3 uka: 07:00 - 16:00

4 uka: 06:00 - 16:00

Mannen vil helst jobbe 6 til 16. For og ha mest tid til famillie...

Men de mener at han burde Glemme en sånn jobb. Han burde helst jobbe hele døgnet.

Uansett hvor mye han sier at han vil jobbe den tiden, så kommer de med at han da heller vil gå fattig eller gå på "sosialen"...

Faren hans jobbet hele døgnet, aldri hjemme med barna eller mor. Men fordi om det funket for de, betyr det ikke at det fungerer for alle...

Er det virkelig så galt å jobbe de tidene??

Anonymous poster hash: 098b6...f3a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig hva folk skal bry seg med.. Han må jo velge dette selv ut fra hans/deres situasjon. 6-16 er jo helt normal arbeidstid. Stå opp for dere selv, og si ifra om at dette vil dere ikke høre på. Alle familier er forskjellig.

Anonymous poster hash: 991c4...32b
Skrevet

Sant det... For de mener at om han forsetter å jobbe den tiden kommer han aldri til å få seg hus, eller har penger til å røre seg....

hi

Skrevet

Hvorfor har de noe med hvordan mannen DIN jobber? Så lenge DU og HAN er enige er vel det det viktigste?

Anonymous poster hash: 50d11...a60

Skrevet (endret)

Hva? Jeg synes det var lange vakter. Den mest "normale" var 7-16, men det er jo en time mer enn folk flest.

Familien hans kan gå å ta seg en bolle..

Har aldri hørt om folk som på sine eldre dager angret på at de ikke brukte mer tid på jobb.

Endret av Blåfrua
Skrevet

Da kan du fortelle svigers at mannen din mest sannsynlig ikke hadde hatt en familie om han jobbet så mye ;)

Skrevet (endret)

ÅÅÅ Du er virkelig heldig!!!  

Mannen min er kokk:) jobber fra 9 og utover, har ikke faste tider engang.. Han har ikke komt hjem enda for å si det sånn.. Er ferdig alt fra 16-01, men er ikke ofte det er før 18.. 

Vi skal heldigvis flytte hjem til Sunnmøre slik han kan få seg en jobb med bedre arbeidstider, for han vil ha mer tid til familien:) for slik som det er nå funker ikke i lengden!..Så de tidene mannen din har, er akkurat slik det burde være når man er en familie synst jeg..

Endret av mamma95
Skrevet

Han starter egentlig kl 6, men enkelte dager begynner han tidligere da han holder på med transport. Men de vil helst at han følger farens fotspor. Jobbe fra 4 på morgenen til 23 på kveld.. Bare være hjemme i helger...

Vi har sagt ifra men de er ikke enige... Og dette hører vi hvergang vi er der..

Skrevet

De klarte også en dag å lure ut av seg at mannen hadde blitt feig, for han tydeligvis gjorde som jeg sa...

Og dette er samtidig som at jeg mener han burde jobbe det han selv føler, men at jeg håper han også vil tilbringe tid med oss.

Skrevet

Han jobber mye i mine øyne. Jeg hadde gitt foreldre klinkende klar beskjed og å passe egne saker.

Skrevet

Hva?? Han jobber da langt over gjennomsnittet? Be svigers slutte å bry seg! Det er jammen frekt! Hvorfor i all verden mener de han bør jobbe mer? Har dere dårlig råd? Skylder dere de penger? Hvis nei bør de virkelig klappe igjen. Hvem ønsker å jobbe så mye da? Mange andre ting som er viktigere, som familie!! For et utrolig trist liv og bare være arbeidshest! Skjønner om det er for en avgrenset periode for å nå et mål, men ellers? Nei!

Anonymous poster hash: f45c3...375

Skrevet

Rart av familien å henge seg opp i arbeidstidene hans?? Så lenge dere klarer dere økonomisk med at han jobber mindre, er vel ikke det noe problem.? Hadde jeg gitt blaffen i gitt... Sånn som jeg har for vane å gjøre hvis jeg synes "rådene" eller meningene til min familie kommer i veien ;) He he

Skrevet

Jeg går på aap og han begynte å jobbe for noen uker siden, etter å hæ vært hjemme noen mnd, siden det var umulig å få seg jobb. Vi har råd til mat, regninger osv. Men ikke så mye mer enn det.

Men vi klarer oss.

Mye av grunnen er vel at vi håper på huskjøp noe som ikke går om han ikke har veldig godt betalt jobb eller kvitter segmed gjelden han har fra før. Han holder på med sistnevnte, noe famillien ikke liker.

Vi skylder de ikke penger, men i følge dem finnes ikke 6/7 til 16-jobb...

Hi

Skrevet

Det er jo 1-2 timer lengre arbeidsdag enn "vanlig":

Anonymous poster hash: 20c76...121
Skrevet

Er han ansatt i firmaet til pappaen sin eller, siden de har sånn innsikt i arbeidstidene hans? Er ikke alltid familiebedrifter er så veldig familievennlige, kan fort bli en del gnisninger når man skal jobbe sammen med halve slekta.

Min man driver for seg selv, og jobber mye, men familien er alltid høyest prioritert. Han jobber stort sett fra veldig tidlig om morgenen til rundt 16. Da kommer han hjem, spiser middag, hjelper til med lekser, følger til fritidsaktiviteter osv til barna skal legge seg. Fra 20 til 22 kan han godt jobbe litt igjen, noe han stort sett gjør. I helgene jobber han som regel noen timer tidlig på dagen, f.eks fra 8 til 11-12, resten av dagen tilbringes med familien.

Dere må jo finne arbeidstidene som passer deres familie best, men mannen din jobber jo allerede ganske mye mer enn normalt. Om han bare er ansatt i et firma er det vel ikke lov å jobbe så mye overtid på fast basis?

Anonymous poster hash: 9abbc...819
Skrevet

Her er det heller omvendt. Svigermor dikker og duller med sønnen sin (han er den yngste i flokken), mener at han har for mye ansvar hjemme og jobber for mye. I sommersesongen jobber han fra 9-17, da har han en time med barnet om morgenen (etter eget ønske - han står opp med han og de spise frokost sammen) og får en time til lek før leggetid etter middagen før barnet skal legge seg. Ser med andre ord barnet lite. I vintersesongen jobber han fra 7-15, da har han ingen tid med barnet morgen, men masse på ettermiddagen. Han gjør ingenting av husarbeid annet enn oppvasken som står igjen om kvelden og å ta med seg ut bosset når han går til jobb. Jobben hans er heller ikke krevende (vi har jobbet på samme plass en gang i tiden). Så både han og jeg blir rimelig frustrert over alt maset til moren. 
Jeg er den som er hjemme med barnet (har ikke fått barnehageplass før i år), og hører aldri noe selv om jeg er den som tar meg av hus, mann og barn. Når han valgte ta seg fri i tre mnd fra jobb for å få bedre tid til barnet (noe som hjalp på dere forhold) mens jeg gikk i jobb, fikk han beskjed om at han måtte komme dit til henne med barnet slik at hun kunne hjelpe han, han måtte jo ikke slite seg ut stakkars. Og da jobbet jeg døgnet rundt + helger, lange vakter og lange skift + jeg hadde hele huset. Hun liker ikke meg da, og etter ti år så håper hun enda at han skal ta med seg barnet å forlate meg for å flytte hjem til henne. Trokke' det gitt!

Anonymous poster hash: e1b00...93c
Skrevet

Skjønner jeg er heldig, mannen jobber stort sett 0930-16.

Gi beng i hva svigers sier du.

Anonymous poster hash: fdf37...679

Skrevet

Jeg skjønner så alt for godt hva det er å ha svigerfamilie som legger seg opp i ens egne valg som familie. Kan din mann gi tydelig beskjed om at hva de måtte mene om hans arbeidstider er irrelevant for dere? Så tydelig at de skjønner at de må holde kjeft? 

Anonymous poster hash: 7c2e4...e5c
Skrevet

Pratet med mannen igår om dette her, og sa ifra at det plager meg. De nevner det hvergang vi er der, som sagt. Og det føles ut på meg at de vil han helst skal være på jobb, enn å være hjemme med oss..

Jeg er ganske nærtagen, mens mannen sa jeg ikke skal ta det til meg, da han ikke bryr seg om hva de mener.

Han VIL jobbe den tiden, og fordi om det funket for de for 20 år siden, er det ikke slik for oss..

Så han mener at jeg skal lukke ørene slik som han...

Svigermor er litt vanskelig å vite hvor hun er. For ene gangen kan hun si noe ala "Ikke bli som faren din, jobber hele døgnet og bare hjemme i helgene" Og at han slapp unna skrik i hverdagene men i helgene ville de BARE være med far.

Mens neste er det at han ikke kan jobbe så lite.

Så vi går omtrent på nåler for å ikke nevne noe om jobbdagene osv.

Sier vi ifra får vi beskjed om at "det spiller ingen rolle" :(

Han er dessuten ikke ansatt i familliebedrift...

hi

Skrevet

Skal dit idag, og har tenkt å si hvordan de vil føle det når jeg er ferdig med utdanningen min, jobbe til 16 og ha utbetalt godt over 30 000 i måneden :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...