Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 Forhistorien: jeg pumpet og la babyen til brystet hver 2t de første 5ukene for å få til ammingen og var veldig glad da den var på plass. Fullammet til 5mnd og ammer fortsatt ved 1mnd. Nå har babyen begynt og bite veldig, å o frykt for at ammingen nå skal ta slutt ba jeg min søster (som har to barn) om råd. Hun hadde ingen råd å komme med. Og etter fire dager med bare biting ved ammingen, sa jeg at jeg er redd ammingen er over. Da fikk jeg til svar: "Så utrolig bra! Synes det er flott du kutter ut nå. Det er så ekkelt med de som ammer barn når de er passert året!" Dere kan tro hva jeg følte?!?! Anonymous poster hash: e69a1...cfb
Siamese Hellhound Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 Det var jo en dum kommentar. Hva er det som er ekkelt med det?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #3 Skrevet 19. mai 2014 Jeg tenker at hun er rar, og lite kunnskapsrik. Anonymous poster hash: 0d365...a36
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #4 Skrevet 19. mai 2014 Haha.. Jaja, synd for henne at hun tenker slik:p Amming er ikke noe alle får til, og morsmelka er gull verdt. Så det å si slikt er helt fjernt for meg! Anonymous poster hash: 64ce7...8cf
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #5 Skrevet 19. mai 2014 Jeg ammet til to år på begge. Da sluttet de av seg selv. Anonymous poster hash: 204ca...ba9
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #7 Skrevet 19. mai 2014 Hennes ærlige mening og da får du si deg uenig. Enkelt og greit. Drama ut av ingen ting. Anonymous poster hash: 66e85...ca7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #8 Skrevet 19. mai 2014 Håpløs kommentar fra din søster. Ikke hør på henne. Hvis du fortsatt vil amme så gjør du det. Jeg hadde litt biteproblemer med minstemann, men etter noen få dager hvor puppen ble borte og jeg sa rolig men strengt nei hvis hun bet slutta hun med bitinga Anonymous poster hash: 8d0f7...d16
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #9 Skrevet 19. mai 2014 Haha, jeg fikk en lignende kommentar. Ga streng beskjed om at jeg har jobbet alt for hardt for å få til ammingen til at noen skal fortelle meg når jeg skal slutte. Anonymous poster hash: a0e9b...14c
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #10 Skrevet 19. mai 2014 Hun må få lov å mene hva hun vil, men hun trengte ikke si det til deg. Hadde jeg ment det så hadde jeg nok aldri sagt det til noen. Anonymous poster hash: ed8da...b31
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #11 Skrevet 19. mai 2014 Synes det er tøv at det er lov til å være stygg mot andre kvinner så lenge de er tynn, gravid eller har små barn. Kan ikke folk holde sine dumme kommentarer for seg selv. "Oj, du er tynn, ta deg en sjokolade til du". "OOOOOj for en stor mage det er på deg da, det er nok ikke lenge til du føder" "Off, ammer du ennå, stakkars deg, kommer til å ha det gående til barna er konfirmert du". Anonymous poster hash: 2c1eb...7b9
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #12 Skrevet 19. mai 2014 For en teit kommentar. Amming er kjempeflott om du får det til. Det er trist hvis du ikle klarer å fortsette hvis det er det du ønsker. Anonymous poster hash: 6f1a9...2ea
Hjertefru Skrevet 19. mai 2014 #13 Skrevet 19. mai 2014 Jeg og ammer junior på 10 mndr fortsatt, får noen kommentarer ala "slutte med det tullet der". De som sier dette er kvinner som ikke har ammet. Syns det var en rar og teit ting å si særlig av en kvinne som selv har ammeerfaring. Gi blaffen og gjør som du selv synes !
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 19. mai 2014 #14 Skrevet 19. mai 2014 Hoff, jeg blir litt lei meg når jeg ser sånn.. Jeg er en av de som så gjerne ville, men jeg hadde ikke melk. Og enda (han er nå halvannet år) tenker jeg på det. Hadde jeg ammet, hadde jeg da ammet han litt enda! Morsmelk er uvurdelig. Kan du amme, og det føles rett for DEG - så fortsett! Ikke hør på alle de dumme kommentarene. Vet det er flere som mener det. Og jeg blir som sagt bare lei meg. Og bare sånn til info: http://www.huffingtonpost.com/2014/04/25/mayim-bialik-breastfeed-son_n_5212689.html Likte henne før, elsker henne nå Personlig tenker jeg at det er litt spesiellt å amme når barnet er så gammelt som hennes, men det er ingen anders valg enn hennes. Og er det det hun vil, så har ikke vi andre noe med det!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #15 Skrevet 19. mai 2014 Det var ikke fint sagt av søsteren din. Jeg og søsteren min har et veldig åpent forhold, der vi sier ting rett ut. Men det kunne ikke fallt meg inn å si noe på ammingen hennes. Vet hvordan det er å slite med amming, og det er litt sårt når du står midt i det... Hvordan folk gir barna sine næring (så lenge det ikke er noe farlig :-p) har ikke jeg noe med. Selv har jeg en slags "grense" i hodet på ca to år for amming, men blander meg IKKE i hva andre gjør. Anonymous poster hash: 68baa...1b5
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #16 Skrevet 20. mai 2014 Takk for svar! Ser det ikke ble med en 1 ekstra, mente at jeg ammer nå å babyen er 11mnd. Hi Anonymous poster hash: e69a1...cfb
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #17 Skrevet 20. mai 2014 Jeg synes vi alle skal bli flinkere til å ikke bry oss så mye med hva andre holder på med,og heller holde kjeft enn å si vår mening i hytt og vær. Samtidig må vi bli flinkere til å ikke bry oss om vi får sånne kommentarer,det får stå for din søsters idiotiske regning tenker jeg. kast det over skulderen din og DRIT i hva hun sa,du gjør det som er rett for deg,så enkelt! Anonymous poster hash: bf58a...312
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #18 Skrevet 20. mai 2014 Så lenge man ikke bor i et u-land, men har tilgang på mat og rent vann er det ingen grunn til å amme etter fylte 1 år. Tvert imot med all foruresning vi i-landskvinner har i kroppene våre. Anonymous poster hash: df617...94d
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #19 Skrevet 20. mai 2014 Så lenge man ikke bor i et u-land, men har tilgang på mat og rent vann er det ingen grunn til å amme etter fylte 1 år. Tvert imot med all foruresning vi i-landskvinner har i kroppene våre. Anonymous poster hash: df617...94d For noe tull. Det er bra med amming etter ett år. Er melken ment for kalv utsatt for mindre gift og bedre for barnet tror du? Anonymous poster hash: 6f1a9...2ea
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #20 Skrevet 20. mai 2014 Jeg misunner dem som får til amming! Det fikk jeg aldri til, det var bare ingen ting å hente. Likevel skjønner jeg ikke poenget med amming av store unger, da drikker de jo av kopp! Anonymous poster hash: cc7d6...972
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #21 Skrevet 20. mai 2014 Aksepter at andre tenker noe annet enn deg! Trenger ikke vaere bitterhet! De har jo ogsaa bevist naa at amming ikke er saa fantastisk mye bedre enn mme uansett. Anonymous poster hash: 70cb4...d83
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #22 Skrevet 20. mai 2014 Jeg syns også det er lutt kvalmt å amme når barnet er 1 år + jeg også. Eller kvalmt å se på da.. Blir litt feil i hodet mitt.. Men hadde nok ikke sagt dette nei.. Anonymous poster hash: faad2...faf
LillaGorilla♥♥ Skrevet 20. mai 2014 #23 Skrevet 20. mai 2014 Drit i henne, hennes mening om din amming betyr ingenting.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #24 Skrevet 20. mai 2014 Jeg syns også det er lutt kvalmt å amme når barnet er 1 år + jeg også. Eller kvalmt å se på da.. Blir litt feil i hodet mitt.. Men hadde nok ikke sagt dette nei.. Anonymous poster hash: faad2...faf Hvis du synes det er kvalmt så er det jo dine tanker som er litt perverse.... Anonymous poster hash: 6f1a9...2ea
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #25 Skrevet 20. mai 2014 Jeg misunner deg som får til å amme så lenge! Jeg ammet de fire første månedene, også sa det stopp. Selv nå, tre måneder senere, hender det jeg prøver å pumpe litt fordi barnet faktisk har godt av morsmelken. Kommer ikke så mye melk, dessverre.Så kommentaren til søstera di er hennes mening, men det er ingenting galt i å amme til over året. Beundrer de som greier det! Anonymous poster hash: f9256...0c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå