Gå til innhold

Er dette migrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flere ganger hatt perioder jeg får skikkelig vondt i hodet. Føles ut som om noen smekker til meg med en hammer.

Vært hos legen, men da gjorde det ikke vondt å se på lyset så legen visste ikke hva det kunne være.

Istad fikk jeg brått vondt i hodet igjen i bilen og det ble bare verre og jeg har nå vondt i hodet og nakken etter å ha vært i butikken.

Kom hjem nå og ble plutselig veldig kvalm samtidig som smerten er verre. Er på nippet til å gråte nå for jeg har så vondt i hodet og nakken og jeg kjenner godt kvalmen.

Får skikkelig vondt bak øya om jeg ser på lampa :(

Anonymous poster hash: 490c7...3bf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forresten. Når jeg lukker øynene og tar hendene foran øya så det blir mørkere virker det som det roer seg, men så fort jeg tar vekk hendene blir det like vondt. Sitter i bakhodet og nakken. Er alltid enten der eller på siden. Når det føles ut som jeg blir truffet av en hammer er det som oftest på siden

Anonymous poster hash: 490c7...3bf
Skrevet

Min migrene sitter i panna. Vil tro det du har er stressnakke, som kan føre til kraftig hodepine i nakke/bakhode og kvalme/svimmelhetsfølelse.

Anonymous poster hash: 4f8e4...1e9

Skrevet

Hei

Jeg sliter en del med migrene, men den typen jeg har likner ikke det du beskriver. Min migrene begynner alltid med synsforstyrrelser på det ene øyet, og etter en times tid går det over til intens smerte på den siden jeg ikke hadde synsforstyrrelse. Varer mellom ett til to døgn når det kommer. Smerten sitter i det ene øyet og i panna på samme side. Dette er den ene typen migrene som finnes, men det finnes, så vidt jeg vet, en type til uten synsforstyrrelser. Den vet jeg ingenting om.

Skrevet

Når jeg hadde migrene så begynte det med flimring forran det ene øyet (Varierete hvilken side migrenen satt) og etter ca 30 min ble den samme siden vissen, prikket i armen og halve ansiktet. 

Så etter enda litt så kom kraftig hodepine. Utrolig kraftig!

En gang var jeg så ille at jeg ikke klarte å skrive mld til mannen min om at han måtte komme hjem å ta ungene. Jeg leste smsen etterpå og ble litt skremt. Jeg klarer ikke formulere meg. Og å ringe gikk heller ikke da jeg ikke klarte å prate... 

Det var en helt ekstrem gang da. 

Når jeg merket flimringen så kunne jeg hive i ibux og paracet så gikk det over, men ikke alltid. 

Til slutt tok jeg akupunktur mot det og siden har det holdt seg borte (6 år)

Så jeg syns ikke det høres ut som migrene det du har. Jeg merker ikke så til lyssjeneringen fordi det er så mye annnet som overdøver det.

Skrevet

Høres ikke ut som migrene, men bør absolutt undersøkes av lege

Anonymous poster hash: ab7eb...57a

Skrevet

Åh, herregud, du må da ikke stirre rett mot lyset når du har så vondt i hodet! Veldig mange av de som har migrene opplever lysskyhet, men det har ingenting å gjøre med å se rett på lampa. Selv dagslys blir for sterkt for enkelte, og det eneste som hjelper er som oftest et mørkt og kaldt rom, med en kald klut på panna.

Men kan det være nakken som er problemet ditt? Nå har jeg perioder med migreneanfall så jeg vet hvordan det er, men jeg har også hatt skrekkelig nakke-hodepine. Hadde en veldig stressende periode hvor nakken min fikk litt av en støyt, det endte opp med at jeg satt rett opp og ned i sofaen og knapt klarte å bevege meg pga nakken var så vondt. Jeg bare satt å grein. Nakkesmertene krøp oppover mot hodet og var som en klem som satt i bakhodet. En sånn ibux-gel ble min umiddelbare redning. Men disse to tingene er totalt forskjellig, altså migrene og nakkehodepine.

Mine anfall begynner med synsforstyrrelser. Blir rett og slett halvblind og mister sidesynet. Innen en halvtime/time begynner hodepinen og utvikler seg til "pulsdunking" i hodet. Jeg blir ufattelig dårlig og må rett hjem å legge meg. Får ikke sove, det er for vondt. Er kvalm, klarer ikke drikke/spise. Klarer ikke snakke, formulere meg. Kan absolutt ikke sitte på mobil eller data. Før måtte jeg bare sove i mange timer før hodepinen gav seg, men murringene satt i flere dager etterpå. Nå har jeg takk og lov en medisin som fungerer og jeg klarer å holde anfallene i sjakk med det. 

Jeg vet ikke om det er migrene du har, men du burde absolutt fått sjekket det. Spesielt nakken/ryggen som kan føre til en grusom smerte. Har du lest mye om migrene på nettet? Føler du at du kjenner deg igjen?Du kan kanskje google og lese litt om nakkesmerter?

Anonymous poster hash: c691e...4d8
Skrevet (endret)

Sånn har jeg det også, og hvis jeg prøver å prate høres det ut som jeg snøvler.. Hvor lenge varte nummenheten/ eller at Du blir vissen? Her varer det Ca 30 min også kommer migrenen rett etter det, og da er det " hallo senga" i 1 - 1,5 døgn.. Her hjelper ingenting. Kanskje prøve akupunktur:) hadde vært flott å bli kvitt det..

Når jeg hadde migrene så begynte det med flimring forran det ene øyet (Varierete hvilken side migrenen satt) og etter ca 30 min ble den samme siden vissen, prikket i armen og halve ansiktet.

En gang var jeg så ille at jeg ikke klarte å skrive mld til mannen min om at han måtte komme hjem å ta ungene. Jeg leste smsen etterpå og ble litt skremt. Jeg klarer ikke formulere meg. Og å ringe gikk heller ikke da jeg ikke klarte å prate...

Når jeg merket flimringen så kunne jeg hive i ibux og paracet så gikk det over, men ikke alltid.

Så jeg syns ikke det høres ut som migrene det du har. Jeg merker ikke så til lyssjeneringen fordi det er så mye annnet som overdøver det.

Endret av vilde + 1 ?
Skrevet

Sånn har jeg det også, og hvis jeg prøver å prate høres det ut som jeg snøvler.. Hvor lenge varte nummenheten/ eller at Du blir vissen? Her varer det Ca 30 min også kommer migrenen rett etter det, og da er det " hallo senga" i 1 - 1,5 døgn.. Her hjelper ingenting. Kanskje prøve akupunktur:) hadde vært flott å bli kvitt det..

Flimringen i øyet tar ca 30 min, og nummenheten tar også ca 30 min.

Jeg kunne gå og kjenne svake tegn etter ibux og paracet, også kom migrenen tilbake dagen etter osv.

Da måtte jeg bare la anfallet komme og da lå jeg i opptil 3 døgn...

Tok en skikkelig akupunktur for det rett før jeg ble gravid (Eller jeg var egentlig gravid, men ville ikke ta teste for da hadde jeg ikke hatt samvittighet til å ta akupunktur. De setter ikke sånn akupunktur på gravide. Men jeg orket ikke tanken på å være gravid og migrene igjen, så jeg tok sjangsen... Faren for abort er tilstedet)

Fikk et tilbakefall da jeg var høygravid og flyttet, men aldri siden. Og det er nå 6 år siden. :)

Skrevet

Migrene er som regel ensidig (altså den ene siden av hodet). Det er tester for å sjekke om man har migrene. De tas på sykehuset.

Jeg anbefaler deg først og fremst å sørge for at du ikke er anspent og å trene. Spis regelmessig (hver 3. time) og drikk rikelig med væske. Bruk solbriller.

Anonymous poster hash: be81a...cb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...