Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 Noen erfaringer/råd? Fau i bhg fungerer ikke. De slet med å få folk til å stille og nå når vi prøver å ha fau møte så dukker nesten ingen opp. Folk slutter/melder seg ut, har ikke tid osv. Fau skal arrangere sommerfest, vi skal gjøre det enkelt og det krever ikke stort. Men vi hadde trengt at en fra fau fra hver avd hadde møtt opp. Nå er vi bare 2stk. Jeg prøver å trå til, jeg kan gjerne gjøre en ekstra innsats, men vi kan ikke gjøre det alene! Daglig leder i bhg kjenner til problemet. Har sendt ut mail ang fau møte i god tid og påminnelse dagen før, men folk møter ikke opp! Har prøvd å sende ut mail med referat fra møtet og det lille som gjenstår av planlegging, men null respons. Anonymous poster hash: 545c1...2e4
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 Det er kanskje ikke fau som er problemet, men at foreldrene ikke gidder å prioritere samvær og samhold i barnehagen. Anonymous poster hash: 70f75...6a8
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #3 Skrevet 19. mai 2014 Og det verste er at det alltid er noen foreldre som klager, feks på at det ikke ble arrangert juletrefest osv. Men disse foreldrene gidder jo ikke gjøre en innsats selv! Eneste vi arrangerer i løpet av året er dugnad og sommerfest, dugnaden klarte vi alene, men sommerfesten skulle jeg gjerne hatt med flere på planleggingen. Dette er en stor bhg med over 100barn... Anonymous poster hash: 545c1...2e4
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #4 Skrevet 19. mai 2014 Det er kanskje ikke fau som er problemet, men at foreldrene ikke gidder å prioritere samvær og samhold i barnehagen. Anonymous poster hash: 70f75...6a8 Mulig. Men det er egentlig godt oppmøte på div ting i bhg. Påskefrokosten osv var det fullt hus. Hi Anonymous poster hash: 545c1...2e4
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #5 Skrevet 19. mai 2014 Send ut en fellesmail som sier: "Ettersom mange var skuffet over at det ikke ble arrangert julefest regner vi i fau med at det er flere av dere som vil stille opp for å arrengere sommerfesten. Om ingen stiller blir det ingen sommerfest og eventuelte klager på det må dere ta opp med dere selv" Anonymous poster hash: 70f75...6a8
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #6 Skrevet 19. mai 2014 Da blir det ingen sommerfest. Så enkelt er det. Anonymous poster hash: cce7d...c25
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #7 Skrevet 19. mai 2014 Kjenner jeg blir litt drittlei alle arrangement i regi barnehagen. Det er besteforeldrefrokost, foreldrefrokost, bli kjent dag, 16-mai, juleavslutning, sommerkonsert, påskelunsj. Jeg sender faktisk barna i barnehagen av den grunn at jeg har en jobb jeg må gå på. Hvis ikke hadde jeg ikke trengt barnehageplass. Anonymous poster hash: 67a0c...802
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #8 Skrevet 19. mai 2014 Kjenner jeg blir litt drittlei alle arrangement i regi barnehagen. Det er besteforeldrefrokost, foreldrefrokost, bli kjent dag, 16-mai, juleavslutning, sommerkonsert, påskelunsj. Jeg sender faktisk barna i barnehagen av den grunn at jeg har en jobb jeg må gå på. Hvis ikke hadde jeg ikke trengt barnehageplass. Anonymous poster hash: 67a0c...802 Enig i denne faktisk.. vi har 3 barn i forskjellige grupper og de har aldri like dager.. så når det først er noe så er det et styr.. ikke like greit å avslutte tidlig på jobb 3 dager i samme uken.. og det er kjipt å måtte velge...og kjipt med negativ tilbakemelding om vi ikke kan stille på alt som er.. Anonymous poster hash: ea3d2...a49
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #9 Skrevet 19. mai 2014 Vi har ikke mye arrangementer i bhg. 16.mai er uten foreldre. Og vi har ikke dill og dall foreldrekaffe eller besteforeldre frokost, ingenting sånt. Og foreldre kommer gladelig på arrangementer, men ingen vil være i fau og planlegge. Det er ikke veldig viktig for meg heller, men jeg husker fra i fjor at barnet mitt satte pris på det. Anonymous poster hash: 545c1...2e4
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #10 Skrevet 19. mai 2014 Da ville jeg sendt ut Mail på vegne av Fau at siden ingen melder seg til Fau og de som er med ikke møter opp blir det ingen sommerfest. Hvis folk vil ha den typen arrangement må de jammen meg stille opp og Anonymous poster hash: f63da...fe9
mamma_til_verdens_beste Skrevet 19. mai 2014 #11 Skrevet 19. mai 2014 Kjenner jeg blir litt drittlei alle arrangement i regi barnehagen. Det er besteforeldrefrokost, foreldrefrokost, bli kjent dag, 16-mai, juleavslutning, sommerkonsert, påskelunsj. Jeg sender faktisk barna i barnehagen av den grunn at jeg har en jobb jeg må gå på. Hvis ikke hadde jeg ikke trengt barnehageplass. Anonymous poster hash: 67a0c...802 Ja, hjelpes om man skal bli med på noe hyggelig for barna sine sin skyld....
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #12 Skrevet 19. mai 2014 Men går det å avlyse sommerfest? Et av punktene på programmet er markering av førskolebarn osv også (mitt barn er mye mindre så den markeringen er heller ikke for min del altså). Er daglig leder i bhg som har minnet oss i fau om at nå er det tid for å møtes nog planlegge sommerfest. Vet ikke om vi kan bare droppe det? Men jeg kjenner at jeg orker ikke arrangere alt nesten alene. Hadde alle møtt opp så ville det blitt mye mindre jobb. Hi Anonymous poster hash: 545c1...2e4
Superdolly Skrevet 19. mai 2014 #13 Skrevet 19. mai 2014 Hadde jeg vært deg, hadde jeg innkalt til møte. Dersom folk ikke møtte opp, hadde jeg sagt til de ansatte at dessverre, jeg rår ikke med dette alene og ingen er interessert i å stille opp. Så hadde jeg sendt ut et referat eller en mail til alle og kort forklart at ettersom ingen gidder å være med å arrangere, blir det ingen sommerfest i år. Og så synes jeg du skal snu på spørsmålet. Ikke "går det an å kutte ut sommerfesten?" men heller "er det virkelig riktig at jeg alene skal måtte arrangere alt dette uten hjelp?"
me_87 Skrevet 19. mai 2014 #14 Skrevet 19. mai 2014 (endret) Kjenner jeg blir litt drittlei alle arrangement i regi barnehagen. Det er besteforeldrefrokost, foreldrefrokost, bli kjent dag, 16-mai, juleavslutning, sommerkonsert, påskelunsj. Jeg sender faktisk barna i barnehagen av den grunn at jeg har en jobb jeg må gå på. Hvis ikke hadde jeg ikke trengt barnehageplass. Anonymous poster hash: 67a0c...802 Heldigvis finner det også foreldre meg meg selv som ser frem til hver gang vi får lov å ta en liten del av hverdagen i barnehagen til småen. Jeg syns det er kjempe koselig med alle sånne ting som vi får ta del i. Det er selvsagt ikke tider som passer for meg heller ettersom det er på dagtid,men det får så være. Sønnen min er 1.prioritert! Endret 19. mai 2014 av me_87
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #15 Skrevet 19. mai 2014 Fau er et lovpålagt organ hvis hovedmål er å være et bindeledd mellom foreldre og ledelsen i barnehagen. FAU er i utgangspunket ikke en sosialkomite. Det er selvfølgelig fint at FAU også påtar seg oppgaver som å arrangere sommerfest osv, men det er strengt tatt ikke deres oppgave med mindre dere veldig gjerne vil. I deres barnehage høres det absolutt ikke tu som om FAU-representantene veldig gjerne vil fungere som en sosialkomite. Og foreldre er i tillegg ikke er veldig positive til å ta på seg slike verv. Da synes jeg det er helt fair at dere faktisk IKKE arrangerer noen sommerfest! Dere kan voerlate til barnehagens ledelse å selv arrangere en markering for de barna som skuter i barnehagen og går over på skolen. Og dere kan sende ut en mail/et skriv til froeldrene at Det har vært dårlig oppmøte og liten interesse blant FAU-representantene og foreldrene generelt og a det derfor ikke blir noen sommerfest med mindre noen andre tar tak og gjerne vil danne en "festkomite"! Anonymous poster hash: d2713...4cc
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #16 Skrevet 19. mai 2014 Fau er et lovpålagt organ hvis hovedmål er å være et bindeledd mellom foreldre og ledelsen i barnehagen. FAU er i utgangspunket ikke en sosialkomite. Det er selvfølgelig fint at FAU også påtar seg oppgaver som å arrangere sommerfest osv, men det er strengt tatt ikke deres oppgave med mindre dere veldig gjerne vil. I deres barnehage høres det absolutt ikke tu som om FAU-representantene veldig gjerne vil fungere som en sosialkomite. Og foreldre er i tillegg ikke er veldig positive til å ta på seg slike verv. Da synes jeg det er helt fair at dere faktisk IKKE arrangerer noen sommerfest! Dere kan voerlate til barnehagens ledelse å selv arrangere en markering for de barna som skuter i barnehagen og går over på skolen. Og dere kan sende ut en mail/et skriv til froeldrene at Det har vært dårlig oppmøte og liten interesse blant FAU-representantene og foreldrene generelt og a det derfor ikke blir noen sommerfest med mindre noen andre tar tak og gjerne vil danne en "festkomite"! Anonymous poster hash: d2713...4cc Blander du med SU nå? Vi har både fau og su. Su er omtrent det du beskriver. Fau holder mer på med det sosiale. Anonymous poster hash: 545c1...2e4
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #17 Skrevet 19. mai 2014 Kjenner jeg blir litt drittlei alle arrangement i regi barnehagen. Det er besteforeldrefrokost, foreldrefrokost, bli kjent dag, 16-mai, juleavslutning, sommerkonsert, påskelunsj. Jeg sender faktisk barna i barnehagen av den grunn at jeg har en jobb jeg må gå på. Hvis ikke hadde jeg ikke trengt barnehageplass. Anonymous poster hash: 67a0c...802 Ja, hjelpes om man skal bli med på noe hyggelig for barna sine sin skyld....For en gangs skyld? Er du avhengig av at barnehagen arrangerer noe for at du skal bli med på noe hyggelig for barnas skyld? Jeg deltar gledelig på sommerfester, påskifrokoster, julefester og fandens oldemor i regi av barnehagen, men helt ærlig tror jeg ikke dette er så innmari stas for barna. De flyr rundt og leker med de sanne vennene og de samme lekene som de har lekt med hele dagen, hele uka, mens foreldrene sitter og skravler med hverandre rundt bordene. Tror i hvert fall mine barn hadde foretrukket kvalitetstid bare med nærmeste familie. Vi klarer fint å kose oss uten at barnehagen arrangerer noe. Anonymous poster hash: 28812...1c7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #18 Skrevet 19. mai 2014 Er det en barnehage i Oslo det er snakk om? Rett ved en Esso-satasjon? Hva med å lage et skriv og be om hjelp fra frivillige. Styrer i bhg kan sikkert hjelpe med å sende det ut til alle foresatte. Det er sikkert noen som stiller opp, selv om de ikke sitter i FAU... Jeg hadde meldt meg. Anonymous poster hash: 27ad8...4f7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #19 Skrevet 19. mai 2014 Fau er et lovpålagt organ hvis hovedmål er å være et bindeledd mellom foreldre og ledelsen i barnehagen. FAU er i utgangspunket ikke en sosialkomite. Det er selvfølgelig fint at FAU også påtar seg oppgaver som å arrangere sommerfest osv, men det er strengt tatt ikke deres oppgave med mindre dere veldig gjerne vil. I deres barnehage høres det absolutt ikke tu som om FAU-representantene veldig gjerne vil fungere som en sosialkomite. Og foreldre er i tillegg ikke er veldig positive til å ta på seg slike verv. Da synes jeg det er helt fair at dere faktisk IKKE arrangerer noen sommerfest! Dere kan voerlate til barnehagens ledelse å selv arrangere en markering for de barna som skuter i barnehagen og går over på skolen. Og dere kan sende ut en mail/et skriv til froeldrene at Det har vært dårlig oppmøte og liten interesse blant FAU-representantene og foreldrene generelt og a det derfor ikke blir noen sommerfest med mindre noen andre tar tak og gjerne vil danne en "festkomite"! Anonymous poster hash: d2713...4cc Blander du med SU nå? Vi har både fau og su. Su er omtrent det du beskriver. Fau holder mer på med det sosiale. Anonymous poster hash: 545c1...2e4 Nei, det gjør jeg ikke:) Dere burde kanskje google hva FAU er og hva FAU's lovpålagte oppgaver er...... Dere kan jo begynne med barnehageloven. Ellers er dete en god lenke: http://www.fubhg.no/foreldreraad-og-arbeidsutvalg-fau.192588.no.html Anonymous poster hash: d2713...4cc
Jojo x3 Skrevet 19. mai 2014 #20 Skrevet 19. mai 2014 Kjenner jeg blir litt drittlei alle arrangement i regi barnehagen. Det er besteforeldrefrokost, foreldrefrokost, bli kjent dag, 16-mai, juleavslutning, sommerkonsert, påskelunsj. Jeg sender faktisk barna i barnehagen av den grunn at jeg har en jobb jeg må gå på. Hvis ikke hadde jeg ikke trengt barnehageplass. Anonymous poster hash: 67a0c...802 Enig med deg her! Snakker med de som passer ungen, hilser på andre foreldre og leser all info fra barnehagen. Mer trenger jeg ikke. Ser faktisk ikke vitsen i FAU i barnehage, skole derimot, ja!
me_87 Skrevet 19. mai 2014 #21 Skrevet 19. mai 2014 Kjenner jeg blir litt drittlei alle arrangement i regi barnehagen. Det er besteforeldrefrokost, foreldrefrokost, bli kjent dag, 16-mai, juleavslutning, sommerkonsert, påskelunsj. Jeg sender faktisk barna i barnehagen av den grunn at jeg har en jobb jeg må gå på. Hvis ikke hadde jeg ikke trengt barnehageplass. Anonymous poster hash: 67a0c...802 Ja, hjelpes om man skal bli med på noe hyggelig for barna sine sin skyld....For en gangs skyld? Er du avhengig av at barnehagen arrangerer noe for at du skal bli med på noe hyggelig for barnas skyld? Jeg deltar gledelig på sommerfester, påskifrokoster, julefester og fandens oldemor i regi av barnehagen, men helt ærlig tror jeg ikke dette er så innmari stas for barna. De flyr rundt og leker med de sanne vennene og de samme lekene som de har lekt med hele dagen, hele uka, mens foreldrene sitter og skravler med hverandre rundt bordene. Tror i hvert fall mine barn hadde foretrukket kvalitetstid bare med nærmeste familie. Vi klarer fint å kose oss uten at barnehagen arrangerer noe. Anonymous poster hash: 28812...1c7 Dette er din mening ja.. Her stråler toåringen opp når mamma og pappa skal få lov å være i barnehagen hans. Å det blir ikke til at vi sitter med bordet å skravler med de voksne nei,han får oss med ned på golvet sammen med han. Jeg ser hvertfall helt tydlig at sønnen min elsker de få gangene vi får være i barnehagen å være der en stund.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #22 Skrevet 19. mai 2014 Kjenner jeg blir litt drittlei alle arrangement i regi barnehagen. Det er besteforeldrefrokost, foreldrefrokost, bli kjent dag, 16-mai, juleavslutning, sommerkonsert, påskelunsj. Jeg sender faktisk barna i barnehagen av den grunn at jeg har en jobb jeg må gå på. Hvis ikke hadde jeg ikke trengt barnehageplass. Anonymous poster hash: 67a0c...802 Ja, hjelpes om man skal bli med på noe hyggelig for barna sine sin skyld....For en gangs skyld? Er du avhengig av at barnehagen arrangerer noe for at du skal bli med på noe hyggelig for barnas skyld? Jeg deltar gledelig på sommerfester, påskifrokoster, julefester og fandens oldemor i regi av barnehagen, men helt ærlig tror jeg ikke dette er så innmari stas for barna. De flyr rundt og leker med de sanne vennene og de samme lekene som de har lekt med hele dagen, hele uka, mens foreldrene sitter og skravler med hverandre rundt bordene. Tror i hvert fall mine barn hadde foretrukket kvalitetstid bare med nærmeste familie. Vi klarer fint å kose oss uten at barnehagen arrangerer noe. Anonymous poster hash: 28812...1c7 Dette er din mening ja..Her stråler toåringen opp når mamma og pappa skal få lov å være i barnehagen hans. Å det blir ikke til at vi sitter med bordet å skravler med de voksne nei,han får oss med ned på golvet sammen med han. Jeg ser hvertfall helt tydlig at sønnen min elsker de få gangene vi får være i barnehagen å være der en stund. Det er min mening ja. Som sagt blir jeg GLEDELIG med på disse tingene, men jeg reagerer på hun over som åpenbart mente at man ikke er i stand til å gjøre noe hyggelig med barna sine om det ikke var arrangert av barnehagen. Du virker nesten provosert over at noen ikke har de samme erfaringene som deg. Liker ikke at barnehagen arrangerer ting=klarer ikke å kose seg med barna sine=typisk dib-konklusjon Anonymous poster hash: 28812...1c7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #23 Skrevet 19. mai 2014 Hva med å sende ut en oversikt til foreldrene, med oppgaver til hver enkelt forelder (altså navngitt)? Med presisering om at de MÅ stille, og hvis det er mange som "trekker seg", blir sommerfesten avlyst? Anonymous poster hash: 1c117...092
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #24 Skrevet 20. mai 2014 Hva med å sende ut en oversikt til foreldrene, med oppgaver til hver enkelt foirelder (altså navngitt)? Med presisering om at de MÅ stille, og hvis det er mange som "trekker seg", blir sommerfesten avlyst? Anonymous poster hash: 1c117...092 Kunne gått om det var en mindre bhg. Men det er over 100barn og jeg kjenner ikke alle foreldre. Og alle trenger ikke nødvendigvis gjøre noe heller bare noen stiller opp. Anonymous poster hash: 545c1...2e4
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #25 Skrevet 20. mai 2014 Er det en barnehage i Oslo det er snakk om? Rett ved en Esso-satasjon? Hva med å lage et skriv og be om hjelp fra frivillige. Styrer i bhg kan sikkert hjelpe med å sende det ut til alle foresatte. Det er sikkert noen som stiller opp, selv om de ikke sitter i FAU... Jeg hadde meldt meg. Anonymous poster hash: 27ad8...4f7 Nei. Er i oslo området ja, men ingen bensinstasjon i nærheten. Anonymous poster hash: 545c1...2e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå