Gå til innhold

Hvordan fortelle besteforeldrene at de skal bli besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen gode, kreative tips eller måter å gjøre det på? Vil gjerne fortelle mine og hans samtidig så ingen føler at de blir nedprioritert! Har tenkt på å kjøpe en barneseng, skru den opp og sette den midt i barnerommet. For så å si at de må se den nye fargen på veggene. Når de kommer inn må de vel lukte lunta, når det står en barneseng der? Vi skal pusse opp rommet uansett, men planlegger en nøytral farge som passer til begge kjønn. Så tror ikke de forstår det selv om de skal hjelpe til. Har snakket lenge om å pusse det opp til gjesterom! Noen andre tips?

Anonymous poster hash: c4982...fd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke bare ringe og fortelle dem det?

Anonymous poster hash: 44a70...7ad
Skrevet

Hei! Jeg er gravid!

Hvorfor dille med seng og sånn styr?

Anonymous poster hash: 54f22...cc5

Skrevet

Kan dere ikke bare ringe og fortelle dem det?

Anonymous poster hash: 44a70...7ad

Nei, det synes jeg blir altfor kjedelig og upersonlig! Vil se reaksjonen deres, og er første barnebarnet til begge sider. Vet de gleder seg veldig til vi skal ha barn, og at de absolutt ikke forventer det nå!

Skrevet

Kanskje litt ekkelt. Men la graviditetstesten i en smykkeeske og gav det til mamma. Vasket den godt først. ;-)

Svigermor fikk et innrammet bilde fra UL.

Anonymous poster hash: 476fc...ba5

Skrevet

Hei! Jeg er gravid!

Hvorfor dille med seng og sånn styr?

Anonymous poster hash: 54f22...cc5

Syns det er hyggelig å gjøre en overraskelse ut av det! HI

Skrevet

Kanskje litt ekkelt. Men la graviditetstesten i en smykkeeske og gav det til mamma. Vasket den godt først. ;-)

Svigermor fikk et innrammet bilde fra UL.

Anonymous poster hash: 476fc...ba5

Det var jo faktisk litt morsomt! Likte ideen 😊 Går jo an å ta bilde av den å legge i en smykkeeske også. Er jo litt hyggelig å gjøre noe ut av det! HI

Skrevet

Gi de en smokk. Film og se reaksjonen når det går opp for dem. :)

Anonymous poster hash: 2ea1b...4aa

Skrevet

Be dem alle sammen på middag, og sett bordkort med mormor, morfar, farmor og farfar ved tallerkenene, og se hvem som skjønner det først.

Skrevet

Vi viste de ultralydbilde fra uke 12. Stor stas!

Anonymous poster hash: f3a08...e8d
Skrevet

Jeg hadde med en strikkeoppskrift på hentesett til baby, første gangen jeg var gravid. Spurte om hun (svigermoren min) kunne strikke til meg :-)

Skrevet

Jeg pakket inn graviditetstesten i en fin eske og la ved et par små strømper og gav til min mor... det gikk en stund før hun skjønte hva det var faktisk, hun trodde det var en sånn "slutte-å-røyke-sigarettpinne" en liten stund. Og sokkene koblet hun ikke i det hele tatt.

Skulle vært filmet når det gikk opp for henne.... :)

Til andre siden av familien- som er en bra stor gjeng, og som møtest nesten hver søndag til middag, der bestillte jeg meg en t-skjorte fra FotoKnudsen. Jeg hadde tatt bilde av en hvetebolle i ovnen vår og fikk det trykt på tskjorten.

Så møtte vi opp i middag og sa ikke et ord.... der tok det også en god time før noen stilte spørsmål ved tskjorten min.

Festlig! :)

Skrevet

Jeg sendte et mannskor som sang det til dem, mens de holdt 10 ballonger hver. Halvparten blå, resten rosa. Også kom det en hest som fødte et føkk akkurat når koret var ferdig.

Anonymous poster hash: 9a065...3a3

Skrevet

Vi fortalte det på bursdagen til pappa når hele gjengen min var der :) Etter at pappa hadde pakket opp gaven sin sa vi at vi hadde en gave til, så fikk de krangle om hvem som ville pakke den opp. Mamma pakket opp, og der lå det en smekke hvor det sto "om mamma og pappa sier nei, spør jeg bare bestemor og og bestefar!" Skulle ønske jeg hadde filmet det for mamma fikk ikke frem et ord med en gang, bare stotret og dytta til pappa som ikke helt viste hva han skulle si heller ;) Første barnebarnet og jubelen ble stor når de bare fikk summa seg :D

Skrevet

Jeg sendte et mannskor som sang det til dem, mens de holdt 10 ballonger hver. Halvparten blå, resten rosa. Også kom det en hest som fødte et føkk akkurat når koret var ferdig.

Fødte et føkk, jeg døøøøøøør!!!

Skrevet

Haha, snakk om å prøve å få fram at det er teit å ville gjøre noe ut av å fortelle det da? Men du fikk meg til å le litt her jeg satt.... HI

Skrevet

Haha, snakk om å prøve å få fram at det er teit å ville gjøre noe ut av å fortelle det da? Men du fikk meg til å le litt her jeg satt.... HI

Mange fine tips forresten! Likte veldig godt ideen om å gi det i gave på en måte, men også veldig hyggelig å lage bordkort med farmor/farfar bestemor/bestefar osv. For det hadde nok tatt litt tid før de tok poenget! HI 

Skrevet

Jeg fikk min single lillebror til å annonsere på en middag der alle (på min side) var samlet, at nå skullle mamma og pappa bli bestemor og bestefar igjen. Det var liksom meningen at de skulle tro det var han som hadde smelt en dame på tjukka. Men alle skjønte med en gang at det var meg det gjaldt :-) De hadde nok hatt mistanke ...

Anonymous poster hash: dc19b...a05

Skrevet

Jeg fikk min single lillebror til å annonsere på en middag der alle (på min side) var samlet, at nå skullle mamma og pappa bli bestemor og bestefar igjen. Det var liksom meningen at de skulle tro det var han som hadde smelt en dame på tjukka. Men alle skjønte med en gang at det var meg det gjaldt :-) De hadde nok hatt mistanke ...

Anonymous poster hash: [acro

Haha, den var fin! Synd de ikke gikk på og fikk seg et lite sjokk ;) 

Skrevet (endret)

Inviter de på kaffe samtidig og server kake til.

Så dekorerer dere kaka med BABY skrevet med bær f.eks.

Bærer den inn fra kjøkkenet på et passende tidspunkt og setter den på bordet.

Da tenker jeg at besteforeldrene blir overasket.

Endret av Nyttårs barn
Skrevet

Jeg sendte et mannskor som sang det til dem, mens de holdt 10 ballonger hver. Halvparten blå, resten rosa. Også kom det en hest som fødte et føkk akkurat når koret var ferdig. Anonymous poster hash: 9a065...3a3

her døde jeg litt... Ler så jeg griner :D nomineres til den beste autocorrect eller skrivefeil, samme hva...

Anonymous poster hash: ff231...b1d

Skrevet

Vet dere termin? Hvis du har termin f.eks 18. september kan du gjøre dette: Spør om de har noen planer til høsten. Du får sikkert spørsmål om når og om det er noe spesielt, så kan du jo dra ut med å si, "neei, høsten, september, midten av september kanskje? Eller, 18. september? Skal dere noe da?". Og på spørsmål om nei/ja, hva skjer da, hva tenker du: "Hadde vært fint om dere var i nærheten da, siden dere blir besteforeldre".

Anonymous poster hash: 41613...28f
Skrevet

Pakke inn bittesmå babytøfler og sette på et sløyfebånd med en lapp hvor det står (f.eks.): "Kjære Bestemor og Bestefar. Kan dere passe på disse for meg til jeg kommer i september 2014"

Kjøpe en fin blomst (gjerne som kan plantes ute) og ha et kort hvor det står gratulerer utenpå, inni skriver dere bare (f.eks.): "Farmor og Farfar, september 2014". Da kan det ta litt tid før de skjønner det ;-) Hvis blomsten kan plantes ut i hagen kan de huske på dagen de fikk vite om barnebarnet hver gang de ser den blomstre ;-)

Kjøpe "verdens beste bestemor" og "verdens beste bestefar" kopper, invitere dem på kaffeslabras og servere dem kaffen i koppene. Vet dere kjønn kan dere sette på en liten lyseblå/rosa sløyfe på hanken ;-)

Anonymous poster hash: 5dc90...df8
Skrevet

Vet dere termin? Hvis du har termin f.eks 18. september kan du gjøre dette: Spør om de har noen planer til høsten. Du får sikkert spørsmål om når og om det er noe spesielt, så kan du jo dra ut med å si, "neei, høsten, september, midten av september kanskje? Eller, 18. september? Skal dere noe da?". Og på spørsmål om nei/ja, hva skjer da, hva tenker du: "Hadde vært fint om dere var i nærheten da, siden dere blir besteforeldre".

Anonymous poster hash: 41613...28f

Det likte jeg veldig godt! Enkelt, men også litt annerledes måte å si det på. Passer å si det under en god middag, så får vi feiret litt også 😊 Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...