Gå til innhold

Dere med peiling på slanking... Vekta har stoppet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter to uker på samme kur har jeg gått ned 6 kg. Men etter en uke så har alt stoppet opp. Vekta stopper på det samme om og om igjen og jeg blir sprø! Bør jeg variere fra uke til uke mtp mat jeg spiser? Eller er det ok å spise det samme hele tiden?

Anonymous poster hash: ca7c6...029

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du går ikke ned i vekt uten å trene.

Anonymous poster hash: 2b595...2d3

Skrevet

Platå, helt vanlig.

Men om du går ned 6 kg på to uker spiser du jo altfor lite, det er langt over anbefalt vektnedgang og du fucker kroppen skikkelig opp. Du ødelegger jo alt fra stoffskifte til forbrenning med å sulte deg sånn..

Anonymous poster hash: 733c1...a45
Skrevet

Du går ikke ned i vekt uten å trene.

Anonymous poster hash: 2b595...2d3

Det er ihvertfall bare tøys!

Skrevet

Du bør ikke endre noe så lenge det ikke er en overdreven diett. Det er helt normalt at vekta står i noen uker inni mellom.

Det er vanskelig å svare uten å vite mer, men det går som regel i rykk og napp så bare fortsett en stund til. Om du fortviles veldig vil jeg anbefale deg å bruke målebånd i tillegg. Da kan du ofte se resultater der fordi om vekta står.

Skrevet

Platå, helt vanlig.

Men om du går ned 6 kg på to uker spiser du jo altfor lite, det er langt over anbefalt vektnedgang og du fucker kroppen skikkelig opp. Du ødelegger jo alt fra stoffskifte til forbrenning med å sulte deg sånn..

Jeg sulter meg ikke. Er mett etter hvert måltid, men spiser totalt annerledes mat. Kan liste opp:

Frokost: blåbær og bringebær med kesam

Lunsj: samme som frokost

Mellommåltid: honningmelon eller annen melon

Middag: kyllingfilet, svinefilet eller fiskefilet med potetsalat og mais eller ris og grønnsaker

Kvelds: bær med kesam eller egg og pinjekjerner i salat.

Har ikke vært sulten i det hele tatt og at de første kiloene gikk så fort overrasket meg veldig.

Skrevet

Platå, helt vanlig.

Jeg sulter meg ikke. Er mett etter hvert måltid, men spiser totalt annerledes mat. Kan liste opp:

Middag: kyllingfilet, svinefilet eller fiskefilet med potetsalat og mais eller ris og grønnsaker

Har ikke vært sulten i det hele tatt og at de første kiloene gikk så fort overrasket meg veldig.

Uff, dette er jo tragisk lite mat. Hele døgnet bortsett fra middag lever du på litt frukt, bær og kesam?

Har du prøvd å veie maten for å legge den inn i en kalorikalkulator, dette blir veldig lite kalorier altså, altfor lite for et voksent menneske...

De første kiloene du mister er lettest, for det er vann. Blir litt verre når du skal begynne brenne fett.

Skrevet

Platå, helt vanlig.

Uff, dette er jo tragisk lite mat. Hele døgnet bortsett fra middag lever du på litt frukt, bær og kesam?

Har du prøvd å veie maten for å legge den inn i en kalorikalkulator, dette blir veldig lite kalorier altså, altfor lite for et voksent menneske...

De første kiloene du mister er lettest, for det er vann. Blir litt verre når du skal begynne brenne fett.

Hender jeg kansker på sånne knekkebrød som er laget av frø. Men da på kvelden når jeg begynner å bli småsulten..

Men jeg er mett altså.. Går ikke rundt og sulter.

Skrevet

Spiser du for få kalorier (hvilket du gjør nå, enten du blir mett eller ei!) så endrer forbrenningsanlegg din seg. OG i tillegg vil du tære kun på muskler, ikke på fett. Fordi kroppen vil tviholde på fettlagrene fordi den blir sultet (fremdeles uansett om du føler deg mett eller ei!). Altså vil du gå ned i vekt mens du holder på på dette viset. Men du vil bli mer slapp i fisken og få en langt lavere forbrenning (pga %vis langt lavere muskelmasse) - og kroppen vil SUGE til seg all energi, ikke minst fett, som den kan oppdrive deretter....slik at du vil legge på deg KJAPT den dagen du bestemmer deg for å slutte å spise som du gjør nå...eller skeier mer ut enn nå..

Begynn å trene. Spis mer, og lær deg hva som gir langvarig energi og er med på å bygge opp muskelmasse (istedetfor fett). Og legg deg på et moderat kaloriunderskudd. Da vil vektnedgangen gå noe senere, - men du får et laaaaangt penere resultat, og langt mer varig resultat!

Til spørsmålet ditt; vektplatåer er helt normalt. Men langt mer normale når man sulter kroppen, fordi kroppe vil jobbe mot å miste vekt dersom den får underskudd av energi. Jeg har faktisk opplevd å måtte spise MER mat for å komme over et flere uker langt vektplatå!! Men så trener jeg mye da...og spiser også myyye mer enn deg!!

Lykke til :-)

Anonymous poster hash: d0937...6f8

Skrevet

Spiser du for få kalorier (hvilket du gjør nå, enten du blir mett eller ei!) så endrer forbrenningsanlegg din seg. OG i tillegg vil du tære kun på muskler, ikke på fett. Fordi kroppen vil tviholde på fettlagrene fordi den blir sultet (fremdeles uansett om du føler deg mett eller ei!). Altså vil du gå ned i vekt mens du holder på på dette viset. Men du vil bli mer slapp i fisken og få en langt lavere forbrenning (pga %vis langt lavere muskelmasse) - og kroppen vil SUGE til seg all energi, ikke minst fett, som den kan oppdrive deretter....slik at du vil legge på deg KJAPT den dagen du bestemmer deg for å slutte å spise som du gjør nå...eller skeier mer ut enn nå..

Begynn å trene. Spis mer, og lær deg hva som gir langvarig energi og er med på å bygge opp muskelmasse (istedetfor fett). Og legg deg på et moderat kaloriunderskudd. Da vil vektnedgangen gå noe senere, - men du får et laaaaangt penere resultat, og langt mer varig resultat!

Til spørsmålet ditt; vektplatåer er helt normalt. Men langt mer normale når man sulter kroppen, fordi kroppe vil jobbe mot å miste vekt dersom den får underskudd av energi. Jeg har faktisk opplevd å måtte spise MER mat for å komme over et flere uker langt vektplatå!! Men så trener jeg mye da...og spiser også myyye mer enn deg!!

Lykke til :-)

Anonymous poster hash: d0937...6f8

Okei. Dette skal jeg huske. Er smør på grønnsakene (meierismør) og fett i potetsalaten, så trodde jeg fikk i meg det jeg trenger. Kanskje jeg skal ha en dag i uke som er "spis hva du vil dag" men hva du vil i ""? Er det en løsning?

Skrevet

Grovt og grønt er en god leveregel, altså grovkarbo.

Spis mye grønnsaker hver dag, og spis grove kornprodukter. Rent kjøtt og bare litt frukt (bær kan du spise mer av)

Frokost, 251 kalorier

http://www.greteroede.no/2914691.o2.html

Lunsj, 186 kalorier

http://www.greteroede.no/1681373.o2.html

Middag, 259 kalorier

http://www.greteroede.no/1681241.o2.html

Kveldsmat, 154 kalorier

http://www.greteroede.no/1681588.o2.html

Til sammen har du ikke spist 1000 kalorier engang, og har minst 4-600 kalorier du kan bruke på mellommåltider, drikke o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...