Gå til innhold

Hva er deres reaksjon på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 3.klassing som går alene hjem etter skolen. Dette har han gjort siden i fjor høst.

Han vet reglene og følger dem. I det siste har han blitt mer og mer trassig.

I dag ringte han meg. Da ville han ta penger av sparebøssa for å kjøpe tyggis i butikken.

Jeg sa nei og at vi er hjemme om få minutter og vi skal spise middag med en gang.

Vi kommer hjem og ser at sykkelen hans er borte. Jeg forsøker å ringe han, men mibilen ligger igjen hjemme. Broren som er 20 år dro rett før vi kom hjem, jeg ringte han og han sa at gutten er sammen med en av jentene i gata.

Nå har vi vært hjemme i 1,5 time og jeg begynner å bli rimelig forbannet på ungen.

Jeg mener dette skal få en konsekvens, mannen stritter tydelig imot for han tier stille. Han lat alltid ungen skli gjennom og gjøre som han vil.

Nå går jeg ut og leter etter han, men mannen mitt være hjemme mente han.

Har jeg grunn til å være forbannet nå og hva synes dere er en passende konsekvens for ungen?

Selv er jeg fristet til å ta fra han alt av pc, Ipadd, tv, mobil og gi innestraff i to dager. Er så møkk lei av oppførselen hans.

Anonymous poster hash: b4148...7ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en sånn en.. Har stadig leteaksjoner.. Er blitt bedre de siste to årene. Det er bare en slik personlighet hun har. Straffet stengt hver gang, men ble ingen endring. Endte med at vi laget avtale. Om hun går ut, så tar hun med tlf. Når jeg ringer skal hun komme hjem. Kommer hun ikke hjem, så spiser vi uten henne og er middagen ryddet vekk når hun kommer hjem, får hun bare brødskiver (og da sørger jeg for at det kun er det tørreste brødet som ligger fremme). Hun er ikke spesielt glad i brødmat.

Anonymous poster hash: 68fd4...f83

Skrevet

Det er så innmari vanskelig dette med ungen og konsekvenser. Jeg sitter her og snakker alvorlig med han og har inndratt pc og Ipadd. Forklarer hvorfor dette skjer. Pappa sitter og "mjauer" og diller med ungen. Jeg ber ungen om å lage seg mat selv, da spretter pappa opp og lager mat til han. Gutten KAN lage mat selv.

Jeg er så sinna at jeg dirrer inni meg. Dette er ikke første gangen det skjer. Skjer hele tiden. Jeg er så møkk lei av dette. Til og med 20 åringen og kjærsten er rystet over pappaend behandling av ungen. Syr puter under armene på han, gir han det meste han peker på. Mat på senga ETTER tannpuss og sengetid.

Kunne fortalt mye. Hva jeg mener driter han i. Om jeg feks. beslaglegger IPadden som en konsekvens, så får han den tilbake når jeg snur ryggen til.

Orker ikke mer snart. Kommer mest sannsynlig til å flytte etter ferien.

Anonymous poster hash: b4148...7ef

Gjest Mor til tre hjerter
Skrevet

Jeg hadde beslaglagt ipaden til mannen! :D

Han må jo åpne øynene å se hva han gjør!!

Skrevet

Sett dere ned og bli enige om en oppdragelse. Følger han ikke reglene, skill lag

Anonymous poster hash: b250d...adb

Skrevet

Konsekvens av ikke å komme hjem til middag som avtalt her er ingen middag. Da må de klare seg uten mat til frokost.

Anonymous poster hash: 15bda...266

Skrevet

Jeg hadde blitt rasende på sønnen min dersom han hadde gjort noe sånt. Og jeg hadde blitt enda mer rasende på mannen, for en premieidiot!

Skrevet

Gjem iPad etc et sted mannen ikke finner det heller evt henglås. Og gir faren hans sin egen så lås vekk den også.

Anonymous poster hash: 9908f...2ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...