Gå til innhold

Må jeg på infomøte med NAV (AAP)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig syk.(Ingen diagnose som kan fakes så ikke noe noen kan angripe der) Fått innvilget AAP og skal slippe å levere meldekort pga det er for mye jobb for meg. Men nå fått innkalling til infomøte. Kan ikke klare 1, 5time m det. Må jeg møte? Skjønner ikke stort for de vet jeg er veldig syk. Er det sant man må på slike møter hver 3.mnd?

Anonymous poster hash: 5fe70...709

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du må møte hvis ikke stopper de pengene dine.hørt om de som ligger på sykehus og ikke kommer seg på møte får pengene stoppet.så dra ihvertfall ring og hør om du evt kan ta det over telefonen

Skrevet

For et bedritent system! Men er d slike møter hver mnd? Det er jo livsfarlig for meg å være blant folkemengder i fellesmøter pga mitt lave immunforsvar.

Skrevet

Du må det ja, men er du sengeliggende kan du ta det på tlf f.eks. Det finnes alltids en løsning:)

Anonymous poster hash: 4f529...af9
Skrevet

Regner med du har en saksbehandler. Ring eller Mail ham og spør hvordan du skal gjøre det videre. Høres absolutt ikke ut som du skal være på et slikt møte. Viktig at du selvsagt har dokumentasjon fra lege eller spesialist der det kommer tydelig frem at du ikke kan møte.

Når du vet hadde det vært kjekt om du skrev et innlegg om hvordan det gikk.

Masse lykke til :)

Anonymous poster hash: 366e7...60f

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Skrevet

Jeg har

Vært på aap i snart 4,5 år og attføring før det. Jeg har bare vært på 1 infomøte i det jeg startet på attføring.

Snakk med saksbehandleren din. Kanskje dere kan finne en løsning

Anonymous poster hash: 72ab6...323

Skrevet

Jeg har gått på AAP og slapp møtene. NAV tok bare direkte kontakt med legen og så ordnet de det. Jeg var for syk både til å møte opp og til å jobbe. NAV hadde full forståelse for det.

Anonymous poster hash: 0d932...8e0
Skrevet

Jeg er veldig syk.(Ingen diagnose som kan fakes så ikke noe noen kan angripe der) Fått innvilget AAP og skal slippe å levere meldekort pga det er for mye jobb for meg. Men nå fått innkalling til infomøte. Kan ikke klare 1, 5time m det. Må jeg møte? Skjønner ikke stort for de vet jeg er veldig syk. Er det sant man må på slike møter hver 3.mnd?

I utgangspunktet så skal man møte på disse infomøtene. Jeg har en spesiell historie med Nav, og er nå syk igjen og måtte på aap. Jeg snakket med sakbehandleren og fikk informasjonen over telefon, og slapp å gå på møtet. Jeg trengte heller ikke legeerklæring for å slippe møtet.

Så ring saksbehandleren din, de kjenner jo situasjonen din siden du er fritatt å levere meldekort, så det bør ikke være noe problem.

God bedring :)

Anonymous poster hash: dfdc7...be4

Skrevet

Du kan jo ringe og be om å få tatt det på tlf. Det er viktig at du snakker med NAV. Dere skal jo lage en plan dere skal være enige om, og du skal ha informasjon om rettigheter og plikter i fm. AAP.

Skrevet (endret)

For et bedritent system! Men er d slike møter hver mnd? Det er jo livsfarlig for meg å være blant folkemengder i fellesmøter pga mitt lave immunforsvar.

Du skal ikke tro alt du hører. Å mene at den etaten som inntektssikrer deg når du er syk er bedriten er vel generelt sett et dårlig utgangspunkt for samarbeid. ... Endret av Vicky Pollard
Skrevet

Jeg har mottatt AAP i over 2 år nå, og har bare blitt innkalt til ett møte. Det ble forøvrig avlyst og jeg fikk valget mellom å ta det på telefonen med saksbehandler eller å komme bort på kontoret. Burde ikke være noe problem å få det på telefonen for deg, bare snakk med saksbehandler.

Anonymous poster hash: dd12d...78a
Skrevet

I utgangspunktet så skal man møte på disse infomøtene. Jeg har en spesiell historie med Nav, og er nå syk igjen og måtte på aap. Jeg snakket med sakbehandleren og fikk informasjonen over telefon, og slapp å gå på møtet. Jeg trengte heller ikke legeerklæring for å slippe møtet.

Så ring saksbehandleren din, de kjenner jo situasjonen din siden du er fritatt å levere meldekort, så det bør ikke være noe problem.

God bedring :)

Det har ikke vært snakk om noen møter hver tredje måned for min del. Ingen som har nevnt det med et ord. De har bare sagt at vi snakkes nærmere når første aap-året nærmer seg slutten.

Mulig dette kan variere fra person til person, det vet jeg ikke. Jeg har vært vel et halvt år på aap nå, og ikke blitt innkalt til noen flere møter.

Skrevet

Jeg går på AAP på 3. året. Ikke vært på noen info møter. Kun møte med saksbehandler med tidligere arb. (som sutret som en 3 åring. Guuri så flau jeg ble) Ellers to møter til med saksbehandler.

Ring saksbehandleren din. Viktig. Ellers mister du pengene dine,

Anonymous poster hash: a9110...917
Skrevet

For et bedritent system! Men er d slike møter hver mnd? Det er jo livsfarlig for meg å være blant folkemengder i fellesmøter pga mitt lave immunforsvar. Anonymous poster hash: 5fe70...709

Du skal ikke tro alt du hører. Å mene at den etaten som inntektssikrer deg når du er syk er bedriten er vel generelt sett et dårlig utgangspunkt for samarbeid. ...

Forsåvidt enig. Men er oppgitt. Har ikke ork til noe. Men jeg synes det er et hån mot syke at de skal sidestilles med og måtte gå igjennom det samme som arbeidsløse og giddaløse ungdommer. Har svart på hvitt en alvorlig diagnose, kanskje har jeg et år igjen, kanskje ti. Men jeg er så lei av å kjempe. Selvfølgelig er jeg glad for å bo i Norge, men. AAP er et bedritent dårlig system i mine øyne.

Hilsen HI

Skrevet

For et bedritent system! Men er d slike møter hver mnd? Det er jo livsfarlig for meg å være blant folkemengder i fellesmøter pga mitt lave immunforsvar. Anonymous poster hash: 5fe70...709

Du skal ikke tro alt du hører. Å mene at den etaten som inntektssikrer deg når du er syk er bedriten er vel generelt sett et dårlig utgangspunkt for samarbeid. ...
Forsåvidt enig. Men er oppgitt. Har ikke ork til noe. Men jeg synes det er et hån mot syke at de skal sidestilles med og måtte gå igjennom det samme som arbeidsløse og giddaløse ungdommer. Har svart på hvitt en alvorlig diagnose, kanskje har jeg et år igjen, kanskje ti. Men jeg er så lei av å kjempe. Selvfølgelig er jeg glad for å bo i Norge, men. AAP er et bedritent dårlig system i mine øyne.

Hilsen HI

Når du er så syk at du ikke trenger sende meldekort er du jo veldig syk. Regner med det er 39 ukersbrev du har fått? Dersom du sogner til et større kontor går disse brevene ut sentralt med en felles innkalling for alle. Tror ikke det er NAV sin intensjon å la deg gå igjennom et møtested du ikke har forutsetninger for å delta på. Du har vel en alvorlig diagnose? Du blir heller ikke sidestilt med ungdommer og dagoengemottakere. Det stilles ikke samme krav til deg, og er det ro og behandling du trenger kjører man ikke i gang med arbeidsrettede tiltak. Dette er forresten sikkert informasjon du vil få med saksbehandler. Du har vel en legeerklæring? NAV har faktisk ok kunnskap om diagnoser de også, og kjenner en alvorlig diagnose når de ser en. Jeg mener å si at NAV er bedre enn sitt rykte, og det er ikke slik at NAV består av hodeløse idioter selv om media elsker å la folk tro det. Jeg ønsker deg lykke til og håper av hele mitt hjerte at du blir frisk og får mange gode år. Klem til deg!

Skrevet

Hilsen HI

Det har jo kommet frem nå - det de fleste brukere har vært klar over - at navreformen ikke har fungert slik intensjonene var. For store grupper har det blitt et dårligere system.

Jeg er også i den situasjonen at jeg bruker mine krefter på å kjempe mot nav i steden for å kunne bruke krefter på å bli frisk. De har svart på hvitt at jeg trenger minst mulig påkjenninger om jeg skal bli frisk, like f..... lager de problemer hver eneste måned, jeg har ikke tall på hvor mye papirer de roter bort i det systemet. Ikke tas det på alvor heller - får bare beskjed om å se fremover... men det er mine papirer med mine sensitive opplysninger som gang på gang rotes bort i systemet. Og pga dette opplever jeg stadig at utbetalinger stoppes.

Selv om alle (leger og nav) er enig i at jeg ikke vil bli frisk om jeg hele tiden må kjempe mot dem, så er det likevel det jeg må gjøre. Det virker som om systemet vil ha folk ut av arbeidslivet for alltid - selv om de hevder det motsatte.

HI, hvis du er nært tilknyttet et sykehus så mener jeg du kan få hjelp av sykehussosionomen der. En annen mulighet er kanskje å få hjelp gjennom jurk eller jussbuss. Har du ork til det, så gå ut i media med saken. Det burde ikke være nødvendig at du bruker energien din ting som er forårsaket i et system som ikke fungerer slik det skal.

Om du føler at saksbehandler ikke gjør jobben sin har du rett til å få en ny saksbehandler.

Gode tanker til deg <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...