Gå til innhold

Hvordan løse dette? Gravid og har ikke inntekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går skole, og er ferdig nå i juni. Jeg har prøvd å finne jobb, men uten hell. Jeg har nettop funnet ut at jeg er gravid, og jeg er snart 12 uker på vei. Det vil si at jeg ikke rekker å jobbe 6 mnd i strekk før babyen kommer, noe som igjen gjør at jeg ikke har noe krav til permisjonspenger. Jeg er sammen med barnefaren, men han tjener ikke nok til å kunne forsørge oss begge og barnet. 

Er det noen andre muligheter for å få penger, eller er det kun barnetrygden jeg vil ha krav på? Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, vi hadde planer om å vente i ca. 1 år etter begge var kommet seg i jobb før vi skulle få smått. Så alt er ikke helt gått etter planen kan man si...

Anonymous poster hash: ba03f...d49
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk deg Inn på videre studier så får du permisjonspenger fra Lånekassen . EngangsstønAd får du uansett .

Anonymous poster hash: a4bd9...4ff

Skrevet

Gå et år til på skole. Da får du rett på penger fra lånekassa.

Sørg eventuelt for å få deg en jobb, hva som helst og eventuelt bare noen timer i uka. Dat skal ikke mye til for at det blir godtatt som å være i jobb. Det trenger ikke være full stilling.

Anonymous poster hash: 52aa0...42a
Skrevet

Du går engangsstønaden, men utover det er det barnetrygd ja. Men dere kan søke bostøtte for å dekke deler av husleie da... Ellers ville jeg solgt unna så mye som mulig nå og bruke de pengene til babyutstyr. En baby koster ikke såå mye det første året. Bruk permisjonen for å finne jobb! Sørg for at far søker om pappaperm slik at han kan ta over perm hvis du får tilbud om jobb!

Men sjekk om du kanskje kan få noen penger siden du har vært student, er et eller annet langt bak i hjernebarken som sier at di kanskje har rett på noe mer siden du er student...

Anonymous poster hash: 79a90...a29

Skrevet

Lureste du kan gjøre er å søke skole og få stipend osv. Ellers bør far ta over permisjonen etter at du er ferdig med de første obligatoriske ukene, sånn at du kan begynne å jobbe med en gang du får deg jobb.

Anonymous poster hash: 48c31...918
Skrevet

Du går engangsstønaden, men utover det er det barnetrygd ja. Men dere kan søke bostøtte for å dekke deler av husleie da... Ellers ville jeg solgt unna så mye som mulig nå og bruke de pengene til babyutstyr. En baby koster ikke såå mye det første året. Bruk permisjonen for å finne jobb! Sørg for at far søker om pappaperm slik at han kan ta over perm hvis du får tilbud om jobb!

Men sjekk om du kanskje kan få noen penger siden du har vært student, er et eller annet langt bak i hjernebarken som sier at di kanskje har rett på noe mer siden du er student...

Anonymous poster hash: 79a90...a29

Hvis ho mottar engangsstønad faller fars permisjonsrett bort.

Anonymous poster hash: 2d3d1...ca9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...