Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 Hvordan kan noen mene at man bare leker familie hvis man starter på nytt etter et brudd? Hvorfor det?? Fordi den andre dama pulte han først og ble gravid, derfor har hun førsterett til å kalle seg familie med han? Det er jo så vannvittig mange grunner til at man går fra hverandre, noen har kansje prøvd leke familie fordi hun ble gravid men så funka det ikke, var dem da noen gang en ekte familie? Skjønner ikke tankegangen. Jeg sitter her og tenker at min familie er da ikke mindre familie for det om mannen min har barn fra før. Vi har fått felles barn og for meg er familien fullbyrdes når hans barn er her med oss ande tre. Jeg blir faktisk litt lei meg når folk sier vi bare leker familie fordi han hadde en annen før meg. Jeg og barnet mitt/vår er da ikke mindre verdt en xen hans og deres felles barn? Anonymous poster hash: 65823...11d
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 Har aldri hørt dette uttrykket før jeg.
Berta_78 Skrevet 19. mai 2014 #3 Skrevet 19. mai 2014 Seriøst. Du kan ikke bli lei deg for noe du leser på dib. Da må du sporenstreks slutte å være her. Selvsagt er dere ikke mindre familie enn andre fordi fire sjuke dib-damer sprer gallen sin.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #4 Skrevet 19. mai 2014 Jeg har et barn fra tidligere, men jeg regner ikke den utro eksen som familie. Det er det forholdet som en er i som er familie,og en eks er eksfamilie. Anonymous poster hash: 5c251...37d
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #5 Skrevet 19. mai 2014 Jeg mener at det er den første personen man stifter familie med som er den ekte familien. At det finnes slike mennesker som oppløser familien for bagateller, synes jeg er horribelt. Jeg er av den oppfatningen at når far eller mor går å stifter en ny familie så blir det å leke familie. De har jo allerede en familie som de ødela og ikke klarte å ta vare på. At det da finnes kvinner og menn som er villige til å gå inn i ett forhold med en person som allerede har familie er for meg uforståelig. Må si jeg rister ganske kraftig på hodet over alle de som vil leke familie med en som allerede har familie. Men det er jo dems valg. Men vil nå si de driter seg ganske kraftig ut, og i vår omgangskrets så blir de sett ned på og snakket om. Men igjen, man gjør jo som man vil. Anonymous poster hash: 5d394...69e
Nyttårs barn Skrevet 19. mai 2014 #6 Skrevet 19. mai 2014 Jeg mener at det er den første personen man stifter familie med som er den ekte familien. At det finnes slike mennesker som oppløser familien for bagateller, synes jeg er horribelt. Jeg er av den oppfatningen at når far eller mor går å stifter en ny familie så blir det å leke familie. De har jo allerede en familie som de ødela og ikke klarte å ta vare på. At det da finnes kvinner og menn som er villige til å gå inn i ett forhold med en person som allerede har familie er for meg uforståelig. Må si jeg rister ganske kraftig på hodet over alle de som vil leke familie med en som allerede har familie. Men det er jo dems valg. Men vil nå si de driter seg ganske kraftig ut, og i vår omgangskrets så blir de sett ned på og snakket om. Men igjen, man gjør jo som man vil. Anonymous poster hash: 5d394...69e Og du høres veldig trivelig ut... Not!
*Miss Marple* Skrevet 19. mai 2014 #7 Skrevet 19. mai 2014 Jeg mener at det er den første personen man stifter familie med som er den ekte familien. At det finnes slike mennesker som oppløser familien for bagateller, synes jeg er horribelt. Jeg er av den oppfatningen at når far eller mor går å stifter en ny familie så blir det å leke familie. De har jo allerede en familie som de ødela og ikke klarte å ta vare på. At det da finnes kvinner og menn som er villige til å gå inn i ett forhold med en person som allerede har familie er for meg uforståelig. Må si jeg rister ganske kraftig på hodet over alle de som vil leke familie med en som allerede har familie. Men det er jo dems valg. Men vil nå si de driter seg ganske kraftig ut, og i vår omgangskrets så blir de sett ned på og snakket om. Men igjen, man gjør jo som man vil. Anonymous poster hash: 5d394...69e Hvordan leker man familie? Bor man i et liksomhus som man betaler med liksompenger? Er man liksomkjærester som får liksombarn? Bytter man på å være mor, far og barn?
PRobert Skrevet 19. mai 2014 #8 Skrevet 19. mai 2014 Jeg mener at det er den første personen man stifter familie med som er den ekte familien. At det finnes slike mennesker som oppløser familien for bagateller, synes jeg er horribelt. Jeg er av den oppfatningen at når far eller mor går å stifter en ny familie så blir det å leke familie. De har jo allerede en familie som de ødela og ikke klarte å ta vare på. At det da finnes kvinner og menn som er villige til å gå inn i ett forhold med en person som allerede har familie er for meg uforståelig. Må si jeg rister ganske kraftig på hodet over alle de som vil leke familie med en som allerede har familie. Men det er jo dems valg. Men vil nå si de driter seg ganske kraftig ut, og i vår omgangskrets så blir de sett ned på og snakket om. Men igjen, man gjør jo som man vil. Anonymous poster hash: 5d394...69e Jeg ser ned på sladrekjerringer, så jeg er glad jeg ikke kjenner noen som deg:)
magica fra tryll Skrevet 19. mai 2014 #9 Skrevet 19. mai 2014 Jeg mener at det er den første personen man stifter familie med som er den ekte familien. At det finnes slike mennesker som oppløser familien for bagateller, synes jeg er horribelt. Jeg er av den oppfatningen at når far eller mor går å stifter en ny familie så blir det å leke familie. De har jo allerede en familie som de ødela og ikke klarte å ta vare på. At det da finnes kvinner og menn som er villige til å gå inn i ett forhold med en person som allerede har familie er for meg uforståelig. Må si jeg rister ganske kraftig på hodet over alle de som vil leke familie med en som allerede har familie. Men det er jo dems valg. Men vil nå si de driter seg ganske kraftig ut, og i vår omgangskrets så blir de sett ned på og snakket om. Men igjen, man gjør jo som man vil. Anonymous poster hash: 5d394...69e jaja,-deg og omgangskretsen din om det... Jeg har 2 barn med min eks som har ny kone og nytt barn i et annet land. De har sin familie der. Det er 19 år siden vi gikk fra hverandre, og jeg har ikke sett han på 14 år eller noe sånt. Familie? Nei! Derimot har jeg nå vært gift i 18 år med min nåværende mann, og vi har 4 barn sammen+de 2 jeg har fra før som ser på han som sin virkelige far som har vært der bestandig for dem. De ser selvfølgelig på oss som de har vokst opp sammen med som sin familie. Tror de ville synes du var helt på jordet;) Det ville vært overgrep mot både meg og barna å fortsatt det ekteskapet der. Det er igrunnen sjarmerende med litt ydmykhet når det gjelder ting en ikke har greie på.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #10 Skrevet 19. mai 2014 Jeg mener at det er den første personen man stifter familie med som er den ekte familien. At det finnes slike mennesker som oppløser familien for bagateller, synes jeg er horribelt. Jeg er av den oppfatningen at når far eller mor går å stifter en ny familie så blir det å leke familie. De har jo allerede en familie som de ødela og ikke klarte å ta vare på. At det da finnes kvinner og menn som er villige til å gå inn i ett forhold med en person som allerede har familie er for meg uforståelig. Må si jeg rister ganske kraftig på hodet over alle de som vil leke familie med en som allerede har familie. Men det er jo dems valg. Men vil nå si de driter seg ganske kraftig ut, og i vår omgangskrets så blir de sett ned på og snakket om. Men igjen, man gjør jo som man vil. Anonymous poster hash: 5d394...69e jaja,-deg og omgangskretsen din om det...Jeg har 2 barn med min eks som har ny kone og nytt barn i et annet land. De har sin familie der. Det er 19 år siden vi gikk fra hverandre, og jeg har ikke sett han på 14 år eller noe sånt. Familie? Nei! Derimot har jeg nå vært gift i 18 år med min nåværende mann, og vi har 4 barn sammen+de 2 jeg har fra før som ser på han som sin virkelige far som har vært der bestandig for dem. De ser selvfølgelig på oss som de har vokst opp sammen med som sin familie. Tror de ville synes du var helt på jordet;) Det ville vært overgrep mot både meg og barna å fortsatt det ekteskapet der. Det er igrunnen sjarmerende med litt ydmykhet når det gjelder ting en ikke har greie på. Hva med å respektere at andre har andre meninger enn deg? Jeg respekterer at andre tror de har en ordentlig familie når det er en annen familie der fra før av. At jeg mener det er helt på tryne idiotisk må da jeg få mene? Nå er ingen i vår familie eller omgangskrets skilt så vi er gudskjelov ikke alene. Anonymous poster hash: 5d394...69e
magica fra tryll Skrevet 19. mai 2014 #11 Skrevet 19. mai 2014 Jeg mener at det er den første personen man stifter familie med som er den ekte familien. At det finnes slike mennesker som oppløser familien for bagateller, synes jeg er horribelt. Jeg er av den oppfatningen at når far eller mor går å stifter en ny familie så blir det å leke familie. De har jo allerede en familie som de ødela og ikke klarte å ta vare på. At det da finnes kvinner og menn som er villige til å gå inn i ett forhold med en person som allerede har familie er for meg uforståelig. Må si jeg rister ganske kraftig på hodet over alle de som vil leke familie med en som allerede har familie. Men det er jo dems valg. Men vil nå si de driter seg ganske kraftig ut, og i vår omgangskrets så blir de sett ned på og snakket om. Men igjen, man gjør jo som man vil. Anonymous poster hash: 5d394...69e jaja,-deg og omgangskretsen din om det...Jeg har 2 barn med min eks som har ny kone og nytt barn i et annet land. De har sin familie der. Det er 19 år siden vi gikk fra hverandre, og jeg har ikke sett han på 14 år eller noe sånt. Familie? Nei! Derimot har jeg nå vært gift i 18 år med min nåværende mann, og vi har 4 barn sammen+de 2 jeg har fra før som ser på han som sin virkelige far som har vært der bestandig for dem. De ser selvfølgelig på oss som de har vokst opp sammen med som sin familie. Tror de ville synes du var helt på jordet;) Det ville vært overgrep mot både meg og barna å fortsatt det ekteskapet der. Det er igrunnen sjarmerende med litt ydmykhet når det gjelder ting en ikke har greie på. Hva med å respektere at andre har andre meninger enn deg? Jeg respekterer at andre tror de har en ordentlig familie når det er en annen familie der fra før av. At jeg mener det er helt på tryne idiotisk må da jeg få mene? Nå er ingen i vår familie eller omgangskrets skilt så vi er gudskjelov ikke alene. Anonymous poster hash: 5d394...69e Så du mener at å se ned på og snakke om andre menneskers livssituasjon er respekt? Det er jo det du sier at du og din omgangskrets gjør. Hadde jeg vært deg hadde jeg levd livet mitt, og latt andre leve sitt uten å mene så mye....At du mener at det er jeg og eksmannen min og mine to voksne barn som har flyttet hjemmefra, som er den egentlige familien er jo ganske spesielt, og egentlig ikke noe du trenger å mene noe om, er det vel? Jeg levde med han i 5 år, og jeg har levd med familien min i 18 år,-så jada..
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #12 Skrevet 19. mai 2014 Hva med meg da? Som brøt ut av voldelig forhold med en utro mann som kuet meg og ødela meg? Mener du at jeg burde være singel resten av livet, eller fortsette å la eksen slå meg og smitte meg med kjønnssykdommer han fikk fra damene han lå med? Han døde kort tid etter skilsmissen, skulle jeg da være alene, aldri ha sex eller mann i mitt liv? Du mener at jeg leker familie med min nye mann som skal adoptere barna mine, behandler dem som egne, og som jeg har fått nytt barn med? Mener du at en kvinne aldri kan skilles, eller må være alene til hun dør hvis hun først blir dumpet? Anonymous poster hash: 346a3...e6a
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #13 Skrevet 19. mai 2014 min eks leker familie med ny dame og mine barn… Så ja… sånn er det! Anonymous poster hash: 78098...3dd
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #14 Skrevet 19. mai 2014 Klart man kan ha en ekte familie selv om det ikke er den første familien man stiftet. Derimot har jeg lite til overs for bimbotrynet som leker familie med min eks (som jeg ikke vil ha igjen, tvert i mot) og våre barn. Hun melder seg inn og ut av "familien" etter hvordan det passer hennes dagsform - hadde hun derimot vært en stabil dame og en trygg omsorgsperson og ikke en forvokst tenåring som får leke med levende dukker hadde jeg ikke hatt noe problem med å akseptere at hun kaller seg, min eks og våre barn for sin familie. Anonymous poster hash: cfce7...039
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #15 Skrevet 19. mai 2014 Jeg mener at det er den første personen man stifter familie med som er den ekte familien. At det finnes slike mennesker som oppløser familien for bagateller, synes jeg er horribelt. Jeg er av den oppfatningen at når far eller mor går å stifter en ny familie så blir det å leke familie. De har jo allerede en familie som de ødela og ikke klarte å ta vare på. At det da finnes kvinner og menn som er villige til å gå inn i ett forhold med en person som allerede har familie er for meg uforståelig. Må si jeg rister ganske kraftig på hodet over alle de som vil leke familie med en som allerede har familie. Men det er jo dems valg. Men vil nå si de driter seg ganske kraftig ut, og i vår omgangskrets så blir de sett ned på og snakket om. Men igjen, man gjør jo som man vil. Anonymous poster hash: 5d394...69e Der var du igjen ja, like klar til å spy ut dine vrangforestillinger som alltid! At du ikke blir lei av å være så totalt kunnskapsløs på dette området. Anonymous poster hash: 8fdc8...7f5
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #16 Skrevet 19. mai 2014 Vil ikke gå så langt som å kalle det for "å leke familie", og jeg ser fornuften i at enkelte par går fra hverandre og skaper en ny familie på hver sin kant. Men det blir jo ikke tradisjonelle kjernefamilier i den forstand, "noe" er jo selvsagt annerledes mellom familier der barna bor med begge foreldrene og der de veksler fra hjem til hjem med eventuelle halvsøsken. BARNA får jo ikke én familie, de får to "avgreininger" å forholde seg til, med alle utfordringer det byr på (og gjerne med en mor og en stemor som hater hverandre skal man tro statistikken her inne). Jeg frykter at vi har fått et samfunn som tar veldig lett på det å skille seg selv om man har barn. Skilsmisse er en enorm påkjenning for mange barn, det ser jeg som lærer daglig. Den påkjenningen må vi aldri glemme, selv om noen selvsagt løser skilsmissen og organiseringen av "nyfamiliene" på en god måte som skåner barna. Anonymous poster hash: d2e8e...5a1
sug lut Skrevet 19. mai 2014 #17 Skrevet 19. mai 2014 Jeg mener at det er den første personen man stifter familie med som er den ekte familien. At det finnes slike mennesker som oppløser familien for bagateller, synes jeg er horribelt. Jeg er av den oppfatningen at når far eller mor går å stifter en ny familie så blir det å leke familie. De har jo allerede en familie som de ødela og ikke klarte å ta vare på. At det da finnes kvinner og menn som er villige til å gå inn i ett forhold med en person som allerede har familie er for meg uforståelig. Må si jeg rister ganske kraftig på hodet over alle de som vil leke familie med en som allerede har familie. Men det er jo dems valg. Men vil nå si de driter seg ganske kraftig ut, og i vår omgangskrets så blir de sett ned på og snakket om. Men igjen, man gjør jo som man vil. Anonymous poster hash: 5d394...69e Du merker ikke på noe punkt at du går over i parodien her? Selvsagt kan familie nr 2 være en ekte familie. Om den er velfungerende er en annen sak, men det gjelder jo nr 1 også.
Iiiiik Skrevet 19. mai 2014 #18 Skrevet 19. mai 2014 Jeg mener at det er den første personen man stifter familie med som er den ekte familien. At det finnes slike mennesker som oppløser familien for bagateller, synes jeg er horribelt. Jeg er av den oppfatningen at når far eller mor går å stifter en ny familie så blir det å leke familie. De har jo allerede en familie som de ødela og ikke klarte å ta vare på. At det da finnes kvinner og menn som er villige til å gå inn i ett forhold med en person som allerede har familie er for meg uforståelig. Må si jeg rister ganske kraftig på hodet over alle de som vil leke familie med en som allerede har familie. Men det er jo dems valg. Men vil nå si de driter seg ganske kraftig ut, og i vår omgangskrets så blir de sett ned på og snakket om. Men igjen, man gjør jo som man vil. Anonymous poster hash: 5d394...69e jaja,-deg og omgangskretsen din om det...Jeg har 2 barn med min eks som har ny kone og nytt barn i et annet land. De har sin familie der. Det er 19 år siden vi gikk fra hverandre, og jeg har ikke sett han på 14 år eller noe sånt. Familie? Nei! Derimot har jeg nå vært gift i 18 år med min nåværende mann, og vi har 4 barn sammen+de 2 jeg har fra før som ser på han som sin virkelige far som har vært der bestandig for dem. De ser selvfølgelig på oss som de har vokst opp sammen med som sin familie. Tror de ville synes du var helt på jordet;) Det ville vært overgrep mot både meg og barna å fortsatt det ekteskapet der. Det er igrunnen sjarmerende med litt ydmykhet når det gjelder ting en ikke har greie på. Hva med å respektere at andre har andre meninger enn deg? Jeg respekterer at andre tror de har en ordentlig familie når det er en annen familie der fra før av. At jeg mener det er helt på tryne idiotisk må da jeg få mene? Nå er ingen i vår familie eller omgangskrets skilt så vi er gudskjelov ikke alene. Anonymous poster hash: 5d394...69e Slår det deg på noe vis at respekt er en gjensidig greie? Tror du du ville fått andre svar hvis du formulerte deg annerledes? Mener du virkelig at det er å vise respekt for andres liv og organisering av dette å påstå at de leker familie? Du fremstår som normativ, dømmende og lite fleksibel. Da er det dessverre en tendens til at det er det man får tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå