Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 Vi hadde besøk av noen venner på lørdag. De har en 2-åring. Dette barnet sto og puttet leker oppi doen vår. Den ble pottetett, og vi klarte ikke å "fiske" opp det som satt fast. Rørlegger måtte derfor innkalles. De var hos oss i dag tidlig, men han klarte heller ikke å fiske dette opp. Han blir derfor nødt til å sende et kamera ned for å se hvor det er tett. Jeg tenker på rørleggerregningen... Er det normalt vi som eiere som tar denne regningen? Eller er det normalt at også foreldrene til barna hjelper oss med denne regningen? Anonymous poster hash: df1a9...474
sug lut Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 Hvis foreldrene er ordentlige mennesker tilbyr de seg å betale hele regningen.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #3 Skrevet 19. mai 2014 Normalt at barnet foreldre tilbyr seg å betale hele regningen Anonymous poster hash: bf582...a2e
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #4 Skrevet 19. mai 2014 Hadde det skjedd hos oss så hadde jeg regnet med å ta regningen selv. Det var ett uhell å syns ikke de skal måtte betale dette,selv om det selvsagt er kjedelig å måtte betale for det. Anonymous poster hash: 65c9e...fd1
NormaJean Skrevet 19. mai 2014 #5 Skrevet 19. mai 2014 Hvis de eier noen form for skam i livet så betaler de dette. Men du må gjøre dem oppmerksom på feks at det må kamera ned rørene, sånn at de vet hva som foregår og hva slags regning som venter. Hva sier de selv?
Ziva Skrevet 19. mai 2014 #6 Skrevet 19. mai 2014 Normal folkeskikk tilsier at foreldrene tilbyr seg å betale.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #7 Skrevet 19. mai 2014 Hvis de eier noen form for skam i livet så betaler de dette. Men du må gjøre dem oppmerksom på feks at det må kamera ned rørene, sånn at de vet hva som foregår og hva slags regning som venter. Hva sier de selv? Det har ikke vært snakk om hvem som skal ta regningen, og jeg er litt "redd" for å gi dem den også. I verste fall blir vi sittende med den selv. Dette er gode venner, så har ikke lyst til å ødelegge det gode forholdet eller... HI Anonymous poster hash: df1a9...474
NormaJean Skrevet 19. mai 2014 #8 Skrevet 19. mai 2014 Gode venner kan man snakke med om sånne ting. Dummeste du gjør er å utsette det. Ring nå og fortell hva som foregår og hør hva de svarer.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #9 Skrevet 19. mai 2014 Gode venner kan man snakke med om sånne ting. Dummeste du gjør er å utsette det. Ring nå og fortell hva som foregår og hør hva de svarer. Jeg får be mannen ta den samtalen. Han er litt mer talefør enn meg, og jeg er veldig konfliktsky. Men går ut fra at dette ordner seg altså. De er ordentlige mennesker. :-) Takk for svar. HI Anonymous poster hash: df1a9...474
NormaJean Skrevet 19. mai 2014 #10 Skrevet 19. mai 2014 Det ordner seg nok. Ubehagelig er det. Men med gode venner så løser det seg. Men husk å ring i dag, blir merkelig hvis dere utsetter det i flere dager/uker.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #11 Skrevet 19. mai 2014 Det ordner seg nok. Ubehagelig er det. Men med gode venner så løser det seg. Men husk å ring i dag, blir merkelig hvis dere utsetter det i flere dager/uker. Ja, det er sant. :-) HI Anonymous poster hash: df1a9...474
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #12 Skrevet 19. mai 2014 Så lenge de var der og burde passet på barnet bør de ta regningen også. Anonymous poster hash: 9dfc6...0e0
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #13 Skrevet 19. mai 2014 Drar man på besøk med små barn,må man passe på de og følge med på hva de holder på med. Synes det skal være unødvendig at dere må kontakte de og fortelle hva som skjer. Selvsagt er det de som skal ta den regninga. Anonymous poster hash: 63889...46d
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #14 Skrevet 19. mai 2014 Jeg hadde nok betalt regningen. Min doskål og kanskje min bæsj som sitter fast og ikke en leke. Anonymous poster hash: 69a00...746
Morshjertet <3 Skrevet 19. mai 2014 #15 Skrevet 19. mai 2014 Klart det er foreldrenes ansvar å passe på barnet, så det ikke finner på slikt. De må selvsagt ta regningen. Skulle bare mangle. Og hun over her som sier at det kan være avføring som blokkerer toalettet, tar selvfølgelig feil. Avføring i seg selv løser seg opp. Når rørlegger ikke får til å løsne dette på vanlig måte, er det ganske sikkert et fremmedlegeme som er årsaken. Uansett skal han jo nå gå ned med kamera, og er det leken da så vil det jo komme frem Når barn ødelegger noe med vilje, kan det gå på forsikringen. Foreldrene kan høre med forsikringsselskapet sitt
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #16 Skrevet 19. mai 2014 Klart det er foreldrenes ansvar å passe på barnet, så det ikke finner på slikt. De må selvsagt ta regningen. Skulle bare mangle. Og hun over her som sier at det kan være avføring som blokkerer toalettet, tar selvfølgelig feil. Avføring i seg selv løser seg opp. Når rørlegger ikke får til å løsne dette på vanlig måte, er det ganske sikkert et fremmedlegeme som er årsaken. Uansett skal han jo nå gå ned med kamera, og er det leken da så vil det jo komme frem Når barn ødelegger noe med vilje, kan det gå på forsikringen. Foreldrene kan høre med forsikringsselskapet sitt Toåringen ødelagte nok ikke doen med vilje. Han satt neppe å planlagte at nå skal jeg ødelegge doen for det kommer til å bli gøy. Anonymous poster hash: 65c9e...fd1
Morshjertet <3 Skrevet 19. mai 2014 #17 Skrevet 19. mai 2014 Toåringen har nok ikke vært uheldig heller da. Han har nok puttet den oppi for å putte den oppi. (Men selvfølgelig har han ikke gjort det med hensikt å tette til doen). Men helt klart har han nok puttet den oppi med vilje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå