Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 I forhold til utseendet? Altså at man går etter noen i sin egen "kategori". Det er ikke ofte jeg ser en superpen dame med en ikke så pen mann eller omvendt. Hva tenker dere? Tror dere noen "tar til takke" med mindre pene livsledsagere fordi de er mindre pene selv, eller tror dere at de faktisk blir tiltrukket av de som er lik seg selv? Anonymous poster hash: e1949...ac6
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 Jeg tror det er noe i det. Også tror jeg at pene mennesker som er sammen med styggere partnere har dårlig selvtillit. Derfor de velger en mindre pen partner. Anonymous poster hash: 89c23...4cb
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #3 Skrevet 19. mai 2014 Min mann er ikke så pen å se på, men han har et glimt i øyet og en personlighet som gjør han sexy. Får ofte høre at jeg er heldig som har han Jeg er den pene av oss utseende messig. Anonymous poster hash: d46c7...9ca
Cruella De Vil Skrevet 19. mai 2014 #4 Skrevet 19. mai 2014 (endret) Dette er et eget tema i sosialpsykologien, at man velger partnere som er ca. like attraktive som en selv. Det har vært gjort flere studier/forsøk som viser at dette faktisk skjer. Det finnes sikkert massevis av artikler om dette temaet, det er bare å søke seg frem (fant noen via google, men vil ikke lenke opp artikler her før jeg har sjekket at de ser noenlunde legite ut, og det rekker jeg ikke nå ). Redigert: Jeg kan jo lenke til wikipedia, om ikke annet: http://en.wikipedia.org/wiki/Matching_hypothesis Endret 19. mai 2014 av minni75
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #5 Skrevet 19. mai 2014 Det er vitenskapelig bevist at mennesker velger partner etter hvor like de er dem selv. Vi ser instinktivt etter trekk som er lik oss selv, for å sikre avkom som ligner mest oss selv. Dette fordi vi fra naturens side er programmert til å ønske å videreføre våre egne gener så "rene" som mulig. På grunn av muligheter til å kirurgisk korrigere "skjønnhetsfeil" i disse dager, så får de unge et problem med valg av partner. De første søksmålene mot unge opererte jenter er allerede tatt ut, fordi mannen og hans familie er blitt lurt til å tro at dette var hennes egne trekk fra naturens side. Avkommet tar jo ikke med seg de korrigerte trekkene... Se også: http://www.forskning.no/artikler/2008/juni/185880 Anonymous poster hash: 06c4b...e29
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #6 Skrevet 19. mai 2014 Alle har ulik seksuell preferans, og for meg er mannen dødssexy, selv om han ikke hadde stått i et sexy manneblad noen gang. Personlighet, egenart og karisma er et ekstra pluss i sexy -skalaen Anonymous poster hash: 7d001...adc
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #8 Skrevet 19. mai 2014 Når jeg tenker meg om, kan det godt stemme. Hvertfall med alle rundt oss:-) Anonymous poster hash: f8f06...04a
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #9 Skrevet 19. mai 2014 Også har vi jo disse mindre pene damene som hele tiden ønsker seg billedskjønne menn. Drar på date på date, men ingen menn er interessert så det blir kun med den ene daten. Også sitter man der som enslig 40-åring uten barn. "Finn deg en på ditt eget nivå", tenker jeg da. Anonymous poster hash: 89c23...4cb
Iiiiik Skrevet 19. mai 2014 #10 Skrevet 19. mai 2014 Ut fra forelesningene jeg husker fra sosialpsykologien og det jeg har lest om partnervalg, men jeg å ha fått med meg at man justerer seg etter erfaringer. Som unge ungdomsskoler er "alle" forelsket i de samme. Dette fører til avvisninger for mange, dette er smertefullt og dermed justeres kravene. Alle vil selvfølgelig ikke ha de samme kriteriene for hva som er attraktivt, så for noen vil intelligens, humor, omsorg osv virke inn på hvordan utseeendet vurderes. Men altså - gjennom først drøm, forelskelse og å prøve seg og deretter avvisning eller aksept vil man ende opp med en som skårer omtrent like høyt som en selv på "markedet".
Von Hertelhofen Skrevet 19. mai 2014 #11 Skrevet 19. mai 2014 Jeg er så naiv at jeg velger å tro at folk velger partner etter personlighet - og ikke utseendet.... Det finnes jo mange eksempler på vakre kvinner som er sammen med mindre pene menn.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #12 Skrevet 19. mai 2014 Når jeg ser to stygge som er sammen så tenker jeg at de tar til takke med hverandre. Anonymous poster hash: 12b4d...018
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #13 Skrevet 19. mai 2014 Jeg er så naiv at jeg velger å tro at folk velger partner etter personlighet - og ikke utseendet.... Det finnes jo mange eksempler på vakre kvinner som er sammen med mindre pene menn. Det er fordi de vil ha overtaket, være og føle seg som den peneste. Eller penger Anonymous poster hash: 12b4d...018
Mandala Skrevet 19. mai 2014 #14 Skrevet 19. mai 2014 Jeg er så naiv at jeg velger å tro at folk velger partner etter personlighet - og ikke utseendet.... Det finnes jo mange eksempler på vakre kvinner som er sammen med mindre pene menn. Mindre pene rike menn?
magica fra tryll Skrevet 19. mai 2014 #15 Skrevet 19. mai 2014 Dette er et eget tema i sosialpsykologien, at man velger partnere som er ca. like attraktive som en selv. Det har vært gjort flere studier/forsøk som viser at dette faktisk skjer. Det finnes sikkert massevis av artikler om dette temaet, det er bare å søke seg frem (fant noen via google, men vil ikke lenke opp artikler her før jeg har sjekket at de ser noenlunde legite ut, og det rekker jeg ikke nå ). Redigert: Jeg kan jo lenke til wikipedia, om ikke annet: http://en.wikipedia.org/wiki/Matching_hypothesis Jeg tenker at nøkkelordet her er ATTRAKTIV. Og det handler ikke kun om utseende. Tror nok mannen her er den peneste rent utseendemessig,-men jeg er nok like attraktiv;) hehe
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #16 Skrevet 19. mai 2014 Det er nok noe i det. Det jeg tenkte først, var "like" på en helt annen måte enn det du beskriver. Jeg tenker også sosiokulturelt, bakgrunn osv. Jeg og min mann f.ek.s - når det gjelder utseende, så er vi selvsagt forskjellige, men har helt like farger på hud og hår. Begge kommer fra hjem med omtrentlig likt verdigrunnlag hvor foreldrene våre har vært gift siden de var helt unge og fortsatt er det. (Er snart 50 års bryllupsdag begge steder). Det morsomme når det gjelder utseende er at folk som kjenner meg mener barnet vårt ligner på meg, og folk som kjenner faren, mener at barnet ligner på ham! Anonymous poster hash: 164de...b3e
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #17 Skrevet 19. mai 2014 Hvem bestemmer hvem som er pen da? Jeg syns jeg selv er ganske pen, men tror ikke et motemagasin ville ment det samme. Samboeren min mener jeg er superpen. Og forguder mine store pupper. Hvem bestemmer? Hvert enkelt individ eller et motemagasin? Jeg syns ikke modeller er spesiellt vakre. Anonymous poster hash: dae36...955
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå