Gå til innhold

17. mai og tvungen forestilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her jeg bor går barna først i tog, og så blir de tvunget til å delta på en friluftssamling etterpå. Foreldrene får ikke lov til å hente barna før de har lidd seg gjennom endeløse taler og hørt på kor. Skjønner at de vil ha publikum når de har øvd så mye, men å tvinge barna til å høre på?! Foreldrene som skal hente barna blir også nødt til å stå der og høre på for vi får ikke noe slutt tidspunkt å forholde oss til. Vi følger etter toget og mange lider seg igjennom. Hva syns dere om dette? Er det slik der dere bor også?

Anonymous poster hash: c86eb...431

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bla bla

Anonymous poster hash: 0a7c5...526

Skrevet

Oj, for en forferdelig lidelse, har du ringt Amnesty?

Skrevet

He he, nei, men du skjønner hva jeg mener. Det er virkelig kjedelig å stå rett opp og ned å høre på noe man missliker å høre på. Klokka går sakte da, og jeg syns det er uhørt å tvinge noen til å høre på de gørrkjedelige greiene der. HI

Skrevet

He he, nei, men du skjønner hva jeg mener. Det er virkelig kjedelig å stå rett opp og ned å høre på noe man missliker å høre på. Klokka går sakte da, og jeg syns det er uhørt å tvinge noen til å høre på de gørrkjedelige greiene der. HI

Ja, for barna dine blir jo superpositive med den holdningen du har der...

Du får benytte anledningen til å lære de at noen ganger må man gjøre ting som ikke er det morsomste i verden, og sånn er livet...

Skrevet

Nå har det vel aldri vært tvang å delta på noe som helst på 17 mai vel. Vi er et fritt land. Er det du eller de som bestemmer over dine barn?

Anonymous poster hash: 8c703...c6b

Skrevet

Ingen kan diktere hva jeg og min familie skal bruke 17. mai på. Her hentes ungene ut fra arrangementet så fort vi finner dem, og så fortsetter dagen etter våre ønsker.

Anonymous poster hash: d1ceb...759

Skrevet

Tvungen faktisk.

Hva skjer om du henter barnet ditt da? Alvorlige represalier?

Barn (og noen voksne) har ikke vondt av å lære at ikke alt er knallkjekt hele tiden. Det handler litt om respekt for de som arrangerer og opptrer.

Skrevet

Ja, for barna dine blir jo superpositive med den holdningen du har der...

Du får benytte anledningen til å lære de at noen ganger må man gjøre ting som ikke er det morsomste i verden, og sånn er livet...

De kjenner ikke min holdning for jeg holdt klokelig kjeft. De ville ikke gå i toget en gang (selv er jeg veldig positiv til toget), og da ble de nødt til å gjøre noe som ikke var det morsomste i verden. Selv syntes jeg friluftssamlingen er gørr, og jeg liker selv å bestemme hva jeg gjør på min fritid. Følte meg tvunget av grunner nevnt over. HI

Skrevet

Nå har det vel aldri vært tvang å delta på noe som helst på 17 mai vel. Vi er et fritt land. Er det du eller de som bestemmer over dine barn?

Anonymous poster hash: 8c703...c6b

Jeg bestemmer selvsagt over barna, men det kom lapp fra lærer i forkant med store bokstaver at ingen barn må he tes før friluftssamling er over. Heftet fra 17. mai komiteen sier det samme. Da føles det respektløst å hente dem mens det kjedelige arrangementet pågår. HI

Skrevet

Tvungen faktisk.

Hva skjer om du henter barnet ditt da? Alvorlige represalier?

Barn (og noen voksne) har ikke vondt av å lære at ikke alt er knallkjekt hele tiden. Det handler litt om respekt for de som arrangerer og opptrer.

Selvfølgelig ingen andre represalier enn sosial fordømmelse og stygge blikk.

Ja da, skjønner du hinter til meg. Det er bare det at jeg syntes det er ufint å tvinge folk til å høre på et show man åpenbart ikke er interessert i. Vi skulle bare gå i tog, ikke høre på kjedelige taler. Tog syntes jeg er obligatorisk, ikke en friluftssamling ved kirken.

Skrevet

Her startet de med taler i år, helt greit men dårlig organisert da dette var første året. Talene pleier å være på slutten og foreldre henter ungene forløpende når de kommer dit. Så for at flest mulige skulle få med seg taler prøvde de i år å ta det først. Kunne ha fungert om de hadde mer system på det. Det var flere skoler som ikke kom inn i parken før det begynte, endel barn som ble lei seg siden de da ikek fikk vært med på Bli med dansen som alle skoler har øvd på i hele år. Og med veldig varmt vær ble det slitsomt. Skolen vår hadde allerede gått 4km før de kom til parken, så det å stå i en time og høre på taler, danse osv ble ikke en like hyggelig ting.

Men håper de får endre litt på det slik at det glir litt bedre nesteår, da kan det væ hyggelig.

Jeg sto der sammen med korpset, vi hadde det ganske greit. For vi hadde folk som sto der med vann til oss, litt frukt osv slik at ungene fikk litt vann og energi i seg. Men så jo at de rundt oss ikke hadde det like hyggelig. Varme, tørste og slitne.

Men når toget hadde gått kunne de gå rett hjem og det var en bedre løsning enn tidligere da de skulle stille seg opp for p høre taler. Da var alt helt kaotisk,

Anonymous poster hash: fdb8a...e45

Skrevet

Her startet de med taler i år, helt greit men dårlig organisert da dette var første året. Talene pleier å være på slutten og foreldre henter ungene forløpende når de kommer dit. Så for at flest mulige skulle få med seg taler prøvde de i år å ta det først. Kunne ha fungert om de hadde mer system på det. Det var flere skoler som ikke kom inn i parken før det begynte, endel barn som ble lei seg siden de da ikek fikk vært med på Bli med dansen som alle skoler har øvd på i hele år. Og med veldig varmt vær ble det slitsomt. Skolen vår hadde allerede gått 4km før de kom til parken, så det å stå i en time og høre på taler, danse osv ble ikke en like hyggelig ting.

Men håper de får endre litt på det slik at det glir litt bedre nesteår, da kan det væ hyggelig.

Jeg sto der sammen med korpset, vi hadde det ganske greit. For vi hadde folk som sto der med vann til oss, litt frukt osv slik at ungene fikk litt vann og energi i seg. Men så jo at de rundt oss ikke hadde det like hyggelig. Varme, tørste og slitne.

Men når toget hadde gått kunne de gå rett hjem og det var en bedre løsning enn tidligere da de skulle stille seg opp for p høre taler. Da var alt helt kaotisk,

Anonymous poster hash: fdb8a...e45

Høres fint ut å gå rett hjem etter toget. Så lurt at noen hadde med drikke og frukt til korpset. 4 km er langt (og særlig for de små). HI

Skrevet

Nå har det vel aldri vært tvang å delta på noe som helst på 17 mai vel. Vi er et fritt land. Er det du eller de som bestemmer over dine barn? Anonymous poster hash: 8c703...c6b

Jeg bestemmer selvsagt over barna, men det kom lapp fra lærer i forkant med store bokstaver at ingen barn må he tes før friluftssamling er over. Heftet fra 17. mai komiteen sier det samme. Da føles det respektløst å hente dem mens det kjedelige arrangementet pågår. HIAnonymous poster hash: c86eb...431

Ja det er respektløst.

Noen har lagt ned mye jobb og forberedelse på dette gørrkjedelige arrangementet helt uten innhold og mening. Kanskje er det også noen barn som skal lese et dårlig dikt eller synge et par sure strofer. Nervøse og spente. Hadde selvsagt vært mye bedre om halvparten bare ga f i hele samlingen og gikk hjem og slappet av på sofaen i stedet.

Anonymous poster hash: 71699...20b

Skrevet

Hvis dere ønsker å hente barna deres før, kan ingen nekte dere det. Og sånn er det. 

Anonymous poster hash: 53ff1...bb0
Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg kjenner jeg mangler ord over sånne holdninger du har, HI. Høres ut som barna dine må samle hundedritt, for så å måtte spise det etterpå!

Skrevet

Er litt enig med hi her jeg. Toget synes jeg er obligatorisk, men ev arrangement etterpå boikotter jeg hvis vi har mulighet. Dette fordi det kommer i konflikt med vår families tradisjoner på 17., les mat og samvær.

Skrevet

Lær dere normal folkeskikk! 17. maitalen er kanskje ikke det mest spennende i verden, men herlighet, det hører med. Dette handler om å behandle hverandre med respekt, og rett og slett oppføre seg som folk. Jeg gikk i flaggborgen og jeg kunne ikke gå ut av formasjonen akkurat når det passet meg. Det hører med til oppgaven at man da står med flagget, presenterer det når nasjonalsangen synges og setter det pent opp i stativet når seansen er over.

Anonymous poster hash: 61ac2...d11

Skrevet

Er litt enig med hi her jeg. Toget synes jeg er obligatorisk, men ev arrangement etterpå boikotter jeg hvis vi har mulighet. Dette fordi det kommer i konflikt med vår families tradisjoner på 17., les mat og samvær.

Takk for støtte :-). HI

Skrevet

Lær dere normal folkeskikk! 17. maitalen er kanskje ikke det mest spennende i verden, men herlighet, det hører med. Dette handler om å behandle hverandre med respekt, og rett og slett oppføre seg som folk. Jeg gikk i flaggborgen og jeg kunne ikke gå ut av formasjonen akkurat når det passet meg. Det hører med til oppgaven at man da står med flagget, presenterer det når nasjonalsangen synges og setter det pent opp i stativet når seansen er over.

Anonymous poster hash: 61ac2...d11

Kremt, jeg har ikke oppført meg ufint, så folkeskikk har jeg.

Jeg syntes det er stor forskjell på selve toget og hvordan man oppfører seg der, contra et påtvunget show ved kirken full av for meg med flere uinteressante taler og kor. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...