Gå til innhold

Påstand: mindre pene kvinner har bedre forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tør påstå, ut fra observasjoner jeg har gjort i vennekretsen, at kvinner som var uheldige med utseende ofte har mer stabile forhold enn deres pene og strøkne venninner. Dette fordi når en mann velger å gifte seg med en mindre pen/overvektig dame så velger han henne for noe annet enn utseende. Mens mange andre som har vært prom queen som tenåringer har en mann som har giftet seg med en fotomodell. Når de får barn, strekkmerker og andre forandringer, de eldes osv så begynner mange av disse mennene å se seg om etter andre, penere og yngre. Siden det er utseende som stod i fokus da de valgte sin livsledsager.

Man ser bare på dette forumet også: mange av dem som har flere kilo for mye eller er mindre pene er kjempefornøyd med seg selv og sine lange forhold, mens mange som kun mangler 4 kilo fra idealvekta har menn som oppfordrer dem til å slanke seg, sminke seg mer osv.

Tar jeg fullstendig feil her?

Anonymous poster hash: 0e472...4e5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, det er jo logisk at når noen blir sammen for utseendet, går forholdet istykker når utseendet går istykker.

På samme måte som hvis noen blir sammen pga personlighet,går forholdet istykker om partneren forandrer personlighet for mye (noe man gjerne gjør i løpet av 10-20 år).

Alt har sine fordeler og ulemper.

Anonymous poster hash: 3f58d...e5b

Skrevet

Neida, det er jo logisk at når noen blir sammen for utseendet, går forholdet istykker når utseendet går istykker.

På samme måte som hvis noen blir sammen pga personlighet,går forholdet istykker om partneren forandrer personlighet for mye (noe man gjerne gjør i løpet av 10-20 år).

Alt har sine fordeler og ulemper.

Jeg har bare merket at flere av de mindre pene har vært gift i årevis, mens mange av de som har vært skjønnhetsdronninger i tenårene enten er alene eller har hatt flere kortvarige forhold. Finnes selvfølgelig unntak i begge kategoriene.

Skrevet

Nå vil jeg påstå at mange av de du kaller skjønnhetdronninger i tenårene blekner noe veldig med årene, mens andre som kanskje ikke hadde sin storhetstid som sminkebimbo mellom 14 og 22 ofte blomstrer senere og ser mye bedre ut i 30åra.

Anonymous poster hash: fbe17...752

Skrevet

Jeg er regnet for å være utrolig pen og med mye utstråling. (Ser det ikke selv) Har ikke vært det "hele livet" men blomstret opp i 16 års alderen. Har fått flere modellforespørsler som jeg avviste pga dårlig selvtillit. Jeg har vært lykkelig gift i ti år nå, og sammen med mannen i 12. Forholdet vårt har opp og nedturer, men føler meg ganske heldig. Tror ikke så mye på den teorien din. Men det er klart, overfladiske egoister som ser ut som Barbie og Ken kommer kanskje dårligere ut..

Anonymous poster hash: 3541c...8ba

Skrevet

Ser på meg selv som mindre pen men forholdene er ustabile,så det stemmer ikke på meg hvertfall.

Anonymous poster hash: 3d3ba...dba
Skrevet

Nå er jo skjønnhet subjektivt. Jeg synes min kjære er superkjekk og ganske så flott, men det er da ikke sikkert at andre er av samme oppfatning.

Jeg er enig i at å basere forholdet på utseendet mest sannsynlig ikke vil fungere i lengden, men hva menes med "mindre pen"?

Skrevet

Stemmer ikke for min del. Jeg er det folk kaller mindre pen og jeg har 10 kg for mye. Jeg har bare ustabile forhold. Har 3 barn med 2 fedre og er per i dag ikke sammen med noen av de.

Anonymous poster hash: 190a1...06e

Skrevet

Nå er jo skjønnhet subjektivt. Jeg synes min kjære er superkjekk og ganske så flott, men det er da ikke sikkert at andre er av samme oppfatning.

Jeg er enig i at å basere forholdet på utseendet mest sannsynlig ikke vil fungere i lengden, men hva menes med "mindre pen"?

Jeg ser på meg selv som mindre pen,med andre ord ser jeg ut som en grå mus som ingen legger merke til.

Anonymous poster hash: 3d3ba...dba

Skrevet

Jeg refererer til kvinner med 25-30 kilo for mye, kvinner som har mindre pent ansikt for å si det mildt, som går i joggedress 24/7, ikke sminker seg og ikke steller håret sitt.

Skrevet

Nå er jo skjønnhet subjektivt. Jeg synes min kjære er superkjekk og ganske så flott, men det er da ikke sikkert at andre er av samme oppfatning.Jeg er enig i at å basere forholdet på utseendet mest sannsynlig ikke vil fungere i lengden, men hva menes med "mindre pen"?

Jeg refererer til kvinner med 25-30 kilo for mye, kvinner som har mindre pent ansikt for å si det mildt, som går i joggedress 24/7, ikke sminker seg og ikke steller håret sitt. Anonymous poster hash: 0e472...4e5

Jeg synes ofte at slike mennesker finner hverandre, mulig jeg tar feil.

Tenker ofte at forhold ofte går skeis på grunn av skeive forventninger til hverandre, forholdet og livet man skal leve sammen. Mennesker som ikke legger noen særlig innsats i å se "perfekte" ut til en hver tid og som har 25-30 kg for mye men av en eller annen grunn trives slik, er kanskje mer ærlige når det kommer til forventninger?! Hva vet vel jeg. Det er ingen regel uten unntak, så finnes sikkert forhold blandt disse som heller ikke er noe å skryte av heller.

Skrevet

Jeg tenker at hva folk syns er et fint menneske både inni og utenpå er så ulikt.

Så mannen som velger ei med for mange kg feks. Kan jo faktisk velge ho fordi HAN syns ho er kjempesøt og flott.

Det du skriver om joggebukser og det å.være ustelt blir jo noe annet.

Ofte syns jeg som ho over her er de finner en som er litt lik.

Jeg trur jaget etter å være perfekt kan bidra til å.ødelegge forhold, fordi man blir så egoistisk. Tenker bare på seg selv. For noen blir det sykelig.

Og det å.være sanmen med et slikt mennrske må være utrolig krevende.

Skrevet

Mindre pen = stygg

Skrevet

Mindre pen = styggAnonymous poster hash: 3f58d...e5b

Ja, og hvem definerer hva som er stygt? Det er ikke noe fasitsvar som passer for alle, det finnes både menn og kvinner som liker og tenner på de med 30 kg for mye.

Selv synes jeg ikke at det idealet som skjønnhets- og moteindustrien har skapt er noe som helst tiltrekkende.

Jeg husker jo hvor overfladisk jeg var når jeg var en del yngre, satte mennesker i bås etter utseende og klær. Jeg skjemmes over meg selv nå. Jeg husker jeg ville ha en høy og mørk mann, og hår på brystkassa var noe av det kvalmeste jeg visste. Nå har jeg funnet han jeg vil dele livet mitt med og han er lys, liten og har heldigvis hår på kassa!

Når man blir voksen så ser man forbi det ytre og leter litt dypere, det er klart at ved første øyekast så ser du ikke personligheten til personen, men likevel.

Skrevet

Men er du sikker på at de er lykkelige i forholdet. Eller kanskje de bare blir, fordi de tror de ikke får noe bedre.

Min søster er mindre pen, men normalvektig, men kler seg i for store klær og bruker aldri sminke eller pynter seg. Hun har vært sammen med samme mann i 30 år, men har ikke vært lykkelig med han på i hvert fall 10 år. Hun tør ikke å gå, for hun vil ikke være alene.

Har en venninne i nøyaktig samme situasjon og.

Og kanskje det ligger noe i det, jeg gikk fra min mann etter 10 år sammen. Men jeg var pen, slank, kledde meg pent, trente og sminket meg.

Anonymous poster hash: 261dc...fc4
Skrevet

hva med sånne som meg, som ikke bare er vakker men grei også, og flink, jeg er veldig flink!

vi er på 12 året nå, og enda lykkelig :-)

Anonymous poster hash: 10909...582

Skrevet

Er av samme oppfatning som deg HI

Anonymous poster hash: 12ef7...919

Skrevet

Det som slår meg i vennekretsen min at disse damene som regel har pene, veltrente menn med gode jobber. Samtlige av damene er greie og koselige, men svært uheldige med utseende. Og så har man sånne som meg som KUN havner i dårlige forhold, selv om jeg ikke er pen. Var pen før jeg fikk barna, og etter at strekkmerker, overflødig hud og hengepupper kom opplevde jeg kun utroskap og jævelskap fra barnefar sin side.

HI

Skrevet

Men da dukker følgende spørsmål opp; er det noen motsetning mellom det å være pen og det å være smart og snill? Altså, kan man bare være det ene, og ikke det andre? Er alle pene damer dumme og har fæle personligheter, eller alle stygge damer automatisk smarte med flotte personligheter?

Hva med dem som er stygge og har fæle personligheter og er dumme som brød, eller de som er vakre og lynende intelligente og kjempesnille- hva slags forhold har de, etter din logikk?

Skrevet

Jeg refererer til kvinner med 25-30 kilo for mye, kvinner som har mindre pent ansikt for å si det mildt, som går i joggedress 24/7, ikke sminker seg og ikke steller håret sitt.

Så det er oppskriften til lykkelig samliv? Går rimelig på tvers av alle anbefalinger jeg har hørt.

Du glemmer at pene mennesker også forelsker seg i en person ikke bare i utseende. Og at alle som er forelska synes partneren er fin.

Anonymous poster hash: eeb47...6e6

Skrevet

Men da dukker følgende spørsmål opp; er det noen motsetning mellom det å være pen og det å være smart og snill? Altså, kan man bare være det ene, og ikke det andre? Er alle pene damer dumme og har fæle personligheter, eller alle stygge damer automatisk smarte med flotte personligheter?

Hva med dem som er stygge og har fæle personligheter og er dumme som brød, eller de som er vakre og lynende intelligente og kjempesnille- hva slags forhold har de, etter din logikk?

Selvfølgelig er det ikke det jeg siktet til! Det jeg siktet til i HI var at mange vakre damer blir valgt fordi de er vakre. Mennene deres er mindre interessert i deres personlighet. Da jeg selv var pen var min eks kun interessert i mitt utseende, ga komplimenter, hadde mye sex og viste meg frem for omverdenen. Han var totalt uinteressert i mine hobbyer, tanker, interesser og det indre liv. Derfor ble det brått dårligere da skjønnheten falmet.

Mange damer her på forumet skriver at mennene deres mener de er tjukke, forfalt osv etter svangerskap og fødsel, vil ikke ha sex med dem når de har lagt på seg 5-6 kilo og lignende.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...