Gå til innhold

Noen som har vitiligo her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Soler dere dere? Hvilken solkrem bruker dere? Dekker dere alle partier? Bruker dere sminke over solkrem? Litt usikker på hvordan jeg skal klare å skjule disse flekkene, nå som ansiktet er blitt litt brunere.

 

Anonymous poster hash: 2b6b2...e82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det over store deler av kroppen. Må jo sole meg, kan ikke gå i heldekkende klær i 30 grader på sommeren. Bruker vanlig solkrem, og prøver bare å godta at jeg ser stygg ut på store deler av kroppen :(



Anonymous poster hash: 9b638...f8f
Skrevet

 

Jeg har det over store deler av kroppen. Må jo sole meg, kan ikke gå i heldekkende klær i 30 grader på sommeren. Bruker vanlig solkrem, og prøver bare å godta at jeg ser stygg ut på store deler av kroppen :(

 

Anonymous poster hash: 9b638...f8f

 

 

 

 Vi er ikke stygge, vi er unike og vakre på vår måte :-) Har endelig lært å akseptere det, men liker å boltre meg for alle jeg ikke kjenner. Det er så lite kunnskap om vitiligo, og folk reagerer jo så forskjellig. Lurte derfor på hvordan man kan skjule det for folk som jeg ikke ønsker å vise meg frem til :-) Hvor lenge har du hatt vitiligo? Hilsen Hi

 

Anonymous poster hash: 2b6b2...e82

Skrevet

 

 

Jeg har det over store deler av kroppen. Må jo sole meg, kan ikke gå i heldekkende klær i 30 grader på sommeren. Bruker vanlig solkrem, og prøver bare å godta at jeg ser stygg ut på store deler av kroppen :(

 

Anonymous poster hash: 9b638...f8f

 

 

 

 Vi er ikke stygge, vi er unike og vakre på vår måte :-) Har endelig lært å akseptere det, men liker å boltre meg for alle jeg ikke kjenner. Det er så lite kunnskap om vitiligo, og folk reagerer jo så forskjellig. Lurte derfor på hvordan man kan skjule det for folk som jeg ikke ønsker å vise meg frem til :-) Hvor lenge har du hatt vitiligo? Hilsen Hi

 

Anonymous poster hash: 2b6b2...e82

 

 

 

Alle inkludert meg selv synes at store hvite flekker over halve magen osv er stygt, det er IKKE vakkert. Har hatt det siden jeg var 8.

 

Anonymous poster hash: 9b638...f8f

Skrevet

Jeg har vitiligo og lever godt med det! Er ikke så hardt angrepet (enda) og har bare et par flekker på kroppen (ingen i ansiktet) og mange flekker på hendene.... Tenker at livet er så kort at å stresse med noe jeg ikke får gjort noe med uansett er lite formålsnyttig... Jeg smører meg med vanlig solkrem om jeg skal være ute i sola og bruker ingen sminke for å skjule flekkene...  Dette handler jo i bunn og grunn om å være fornøyd med seg selv og godta kroppen som den er...



Anonymous poster hash: b858d...eb7
Skrevet

Jeg har fått vitiligo i ansiktet siste 1-2 årene. Jeg har fått det pga kobbermangel.

Anbefaler at dere får sjekket kobbernivåene (og sink - forholdet mellom kobber og sink kan også spille inn) deres, da dette kan være en årsak hos noen. Det er også tilfeller hvor personer har blitt kvitt sin vitiligo når de har fått normalisert sine kobbernivåer.

 

Jeg tenker som nr 5, jeg orker ikke å stresse for mye med det. Hvis jeg får det bort igjen om kobbernivåene mine blir normalisert igjen så er det supert, hvis ikke orker jeg ikke å stresse med noe jeg ikke kan endre uansett. Jeg bruker heller ikke noe for å skjule flekkene.

 

Flekkene definerer ikke meg som person, sier ikke noe om meg. Om noen synes det så er det ikke personer jeg ønsker i livet mitt likevel. Så jeg velger å gi f... i flekkene, de er en del av meg på samme måte som at jeg har blå øyne. Hvis de skulle gå bort når jeg får normalisert kobbernivåene mine er det flott, men om de ikke gjør det så har jeg akseptert dem.

 

Jeg bruker solkrem i ansiktet, men forsøker ikke dekke flekkene på annen måte. Jeg tror at jo mer "styr" man lager rundt flekkene, jo mer bevisst blir man dem. Jeg gidder ikke bruke særlig energi på dem, har nok av andre viktige problemer å bruke energi på ;)



Anonymous poster hash: 6c8ea...f71
Skrevet

Både mannen og jeg har vitiligo. Jeg har bare noen flekker, mens han er hardt angrepet på armer, bein, hår, og underliv.

Mine sitter et sted jeg ikke trenger å smøre, mens mannen smører med sunblock. Det første året prøvde han å la være å smøre etter tips fra hudlegen, men flekkene ble dessverre ikke mindre. Siden man jo ikke har pigment på flekkene, er man sårbar for alvorlig solskade og dette øker risikoen for hudkreft. Så smør mye og med høy faktor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...