Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #1 Skrevet 18. mai 2014 Jeg spiser feil. Jeg spiser for magert, for lite fett og kcalorier i kosten. Totalen er laaangt over det jeg skal ha av fett og kcalorier, forde jeg spiser mye dritt i tilegg. Jeg er nermet desperat, spiser dårligere enn noen kan tro. Det hjelper ikke å spise sunn frokost og middag, når man i tilegg spiser sjokolade og kjeks. Jeg VET jo dette. Jeg VET mer enn de fleste om sunn mat. Men jeg har nok ikke skjønt alt, jeg ser det no. Ikke rart vekta ikke går ned. Jeg drikker uanstendige mengder pepsimax. og te. Jeg har uvaner. Stygge uvaner. Jeg tarmed meg ett stort glass iskald pepsimax på soverommet hver kveld-sammenmed laptoppen, så sitter/ligger jeg i senga å sørfer før jeg slukker lyset. Stikker å pusser tenner når jeg har drukket opp. Jeg tar altid med med ett stort glass iskald papsimax i badekaret. Jeg drikker noen dager ikke noe vann, bare pepsi max, Jeg spiser alt vi har i huset. Jeg kan ikke ha noe liggende, bare for å ha det. Har jeg det spiser jeg det. Nå hadde jeg igjen en del kornmo, ritskjeks, og sjokoladekjeks etter 17 mai. Det kastet jeg i kveld. Jeg vet jeg hadde kommet til å spist dem i morra. Jeg er desperat, som i kveld jeg har sittet og proppet i meg i kveld, for det "er siste kvelden"..........for i morra begynner slankekuren. Igjen. Det er 15 kilo som skal av. Jeg spiser sunn MAT, altså, middag og pålegg osv, og spiser greit med frykt og mye grønnsaker. Men det er å kutte ut alt snopet som blir min oppgave. Rensker vi kosten min for godtedr og raske karber...ja da er mye gjort. Så må jeg kutte ut pepsi max, og drikke vann, vann, vann..... Så må jeg kutte ut å ta med laptoppen på soverommet, og kutte ut å drikke pepsimax i senga. Og så må jeg begynne trene. Har stillesittende arbeid, så jeg sitt stort sett på ræva. Men jeg liker ikke trene, jeg liker å sitte i sofaen og se tv, jeg har ingen energi, intet overskudd. Men det er vel korholdsrelatert det også. Det er mest komfertabelt åsitte i sofaen. Jeg føler meg som en idiot, som en stupid kronidiot. For jeg kan så mye bedre, jeg vet så myebedre. Om 5uker skal jeg til syden. Jeg synes jeg burde greie å ta meg sammen, og kanskje gå ned noen kg til da. Trenger ikke engang gå på pulverkur jeg, for jeg ligger på 11-1400 kcl pr dag dersom jeg skriver bare mat. Men tar jeg med alle skolebollene, pizzabaguettene, sjokoladen, isen og kjeksen er det nok flere tusen kcal til..... Så det burde vere nok å kutte ut all dritten. Javel, da har jeg tømt mitt siste pepsimaxglass i senga. Det tomme 0,4 dl glasset som nå står på nattbordet er det siste. For imorra. I morra. Men jeg var jo flink å kastet restene etter etargildet ihelga da. JEg ikke bare kastet det, jeg sprutet zalo nedi posen, og knytte for og bærte det ut i matavfallsdunken ute på tunet. Imorra, i morra............... Skjerpings. Anonymous poster hash: fe3f8...3ac
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #2 Skrevet 18. mai 2014 Jøje meg... Anonymous poster hash: cee79...ae6
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #4 Skrevet 18. mai 2014 Huff,ikke sant...... ikke rart jeg er langt nede, livet og vanene mine er så føkka opp at enkelte leser og nærmest spyyyyyyyyyyyyyyyyr,,,,,,, Anonymous poster hash: fe3f8...3ac
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #5 Skrevet 18. mai 2014 Selvkontroll er en fin by. Ja da burde jeg flytte dit...............hvor er den?? Men serr,hvordan fp selvkontroll??? Anonymous poster hash: fe3f8...3ac
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #6 Skrevet 18. mai 2014 Du vet jo hva du skal gjøre - og det er bare du som kan gjøre dette. Ingen andre kan gjøre det for deg, du må gjøre det selv. Etter noen dager uten alt det usunne du spiser pr i dag så vil du få stabilisert blodsukkeret ditt og da blir det lettere å holde seg unna. Bare pass på at du får i deg nok omega3 og andre gode fettsyrer i kosten din, foruten at du trenger det så hjelper det også på søtsug. Noen får også ustabilt blodsukker av brus, og pepsi max er sammen med cola en av verstingene der. Noen reagerer også med å få økt søtsug av slik brus. Koffeinmengdene du får i deg stresser kroppen, og pH-en i brusen er så lav at kroppen blir tappet for basedannende mineraler. Bestem deg for at du SKAL gå en tur hver dag, og annen hver dag skal du gjøre noen styrkeøvelser mens du ser på tv om kvelden. Når du får stabilisert blodsukkeret ditt med kosten og får trent litt noen dager så vil du få mer overskudd. Men du må ville det selv - og det er du som må gjennomføre det. Lykke til Anonymous poster hash: af747...663
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Takk til deg som hatr svart meg seriøst. Dere andre kan spare dere!! Anonymous poster hash: fe3f8...3ac
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 Skjønner hvordan du har det! Særlig om en er litt deprimert, kan mat og drikke være en trøst. "Javel, så sover ungen tre timer sammenhengende hver natt i ni måneder etter fødsel, jeg har vondt overalt og sliter med traumer. Men jeg har i allefall sjokoladekjeksen min". Det om funker best for meg er å finne meg en hobby, noe som opptar tiden når ungen er lagt. Anonymous poster hash: 957f3...8d2
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Jeg spiser feil. Jeg spiser for magert, for lite fett og kcalorier i kosten. Totalen er laaangt over det jeg skal ha av fett og kcalorier, forde jeg spiser mye dritt i tilegg. Jeg er nermet desperat, spiser dårligere enn noen kan tro. Det hjelper ikke å spise sunn frokost og middag, når man i tilegg spiser sjokolade og kjeks. Jeg VET jo dette. Jeg VET mer enn de fleste om sunn mat. Men jeg har nok ikke skjønt alt, jeg ser det no. Ikke rart vekta ikke går ned. Jeg drikker uanstendige mengder pepsimax. og te. Jeg har uvaner. Stygge uvaner. Jeg tarmed meg ett stort glass iskald pepsimax på soverommet hver kveld-sammenmed laptoppen, så sitter/ligger jeg i senga å sørfer før jeg slukker lyset. Stikker å pusser tenner når jeg har drukket opp. Jeg tar altid med med ett stort glass iskald papsimax i badekaret. Jeg drikker noen dager ikke noe vann, bare pepsi max, Jeg spiser alt vi har i huset. Jeg kan ikke ha noe liggende, bare for å ha det. Har jeg det spiser jeg det. Nå hadde jeg igjen en del kornmo, ritskjeks, og sjokoladekjeks etter 17 mai. Det kastet jeg i kveld. Jeg vet jeg hadde kommet til å spist dem i morra. Jeg er desperat, som i kveld jeg har sittet og proppet i meg i kveld, for det "er siste kvelden"..........for i morra begynner slankekuren. Igjen. Det er 15 kilo som skal av. Jeg spiser sunn MAT, altså, middag og pålegg osv, og spiser greit med frykt og mye grønnsaker. Men det er å kutte ut alt snopet som blir min oppgave. Rensker vi kosten min for godtedr og raske karber...ja da er mye gjort. Så må jeg kutte ut pepsi max, og drikke vann, vann, vann..... Så må jeg kutte ut å ta med laptoppen på soverommet, og kutte ut å drikke pepsimax i senga. Og så må jeg begynne trene. Har stillesittende arbeid, så jeg sitt stort sett på ræva. Men jeg liker ikke trene, jeg liker å sitte i sofaen og se tv, jeg har ingen energi, intet overskudd. Men det er vel korholdsrelatert det også. Det er mest komfertabelt åsitte i sofaen. Jeg føler meg som en idiot, som en stupid kronidiot. For jeg kan så mye bedre, jeg vet så myebedre. Om 5uker skal jeg til syden. Jeg synes jeg burde greie å ta meg sammen, og kanskje gå ned noen kg til da. Trenger ikke engang gå på pulverkur jeg, for jeg ligger på 11-1400 kcl pr dag dersom jeg skriver bare mat. Men tar jeg med alle skolebollene, pizzabaguettene, sjokoladen, isen og kjeksen er det nok flere tusen kcal til..... Så det burde vere nok å kutte ut all dritten. Javel, da har jeg tømt mitt siste pepsimaxglass i senga. Det tomme 0,4 dl glasset som nå står på nattbordet er det siste. For imorra. I morra. Men jeg var jo flink å kastet restene etter etargildet ihelga da. JEg ikke bare kastet det, jeg sprutet zalo nedi posen, og knytte for og bærte det ut i matavfallsdunken ute på tunet. Imorra, i morra............... Skjerpings. Anonymous poster hash: fe3f8...3ac Hei! For det første, syden om 5 uker er en super motivasjon til å gå ned! Begynn NÅ! Ikke i morgen, mandag eller etterpå! NÅ! Jeg har hatt uker der jeg bytter ut brød med knekkebrød og spiser lite middag! Og MYE vann! Andre ganger, som nå, kutter jeg ut karbohydrater. Det hjelper. Jeg går fort ned. Mister mye vann! Tipper på du klarer 5-6 kg innen du skal til syden, og det hjelper mye på selvtillit og utseende! Snop bare kutter du ut. Det klarer du! Etter noen uker er søtsuget borte, og tanken på snop blir kvalmende, iallfall ble det det hos meg! Det å drikke mye vann hjelper på det også! Er sikker på du klarer det! Lykke til!!! Anonymous poster hash: 5a88f...8ea
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #10 Skrevet 20. mai 2014 Tusen takk for støtte!! Har vert flink i dag. Har ikke spist snop i dag, og jeg har gått en tur. Og nå skal jeg legge meg og IKKE ta med meg ett glass pepsi max eller laptoppen!!!!!!!!! Anonymous poster hash: fe3f8...3ac
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #12 Skrevet 20. mai 2014 Tusen takk for støtte!! Har vert flink i dag. Har ikke spist snop i dag, og jeg har gått en tur. Og nå skal jeg legge meg og IKKE ta med meg ett glass pepsi max eller laptoppen!!!!!!!!! Anonymous poster hash: fe3f8...3ac Bra begynnelse!! Og så tenker du på hver gang du har lyst på snop, at om du tar snop nå, er alt slitet du har gjort før forgjeves! Det hjelper meg;) Og om du sprekker en dag, ikke gi opp!!! Bare fortsett! Og tenk over om det var verdt å ta den sjokolade eller hva du spiser. Anonymous poster hash: 5a88f...8ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå