Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #1 Skrevet 18. mai 2014 Ikke sånn skumle-skumle liksom...men litt sånn småcreepy? Anonymous poster hash: 53137...1a2
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #3 Skrevet 18. mai 2014 Nei, hvorfor skulle jeg det, på generell basis? Tyskere, som de fleste andre mennesker, kommer i ulike valører. Anonymous poster hash: aa3ac...2ed
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #4 Skrevet 18. mai 2014 Ja, litt. De er ihvertfall på mange måter veldig like. Jeg har studert og jobbet i landet i 6 år, og man lærer seg fort hvem som er tyske eller ikke. Det som preger dem er flokkmentaliteten, frekkheten fordekt bak høflige tiltale og pinlig nøyaktighet. Som en tysk kollega av meg sa: om Tyskland vinner VM i fotball eller et annet stort mesterskap så er det fare på ferde! Anonymous poster hash: 60ea0...b6e
MammantilNurket Skrevet 18. mai 2014 #5 Skrevet 18. mai 2014 (endret) Tyskere er kjempefarlige og skumle. Din frykt er velbegrunnet. Jeg reiser til Tyskland flere ganger i året med livet som innsats. Eneste grunnen til at jeg overlever er at jeg er ganske skummel selv. Dersom du er under gjennomsnittlig skummel er mitt beste råd til deg: DRA TIL SVEITS! Endret 18. mai 2014 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #6 Skrevet 18. mai 2014 Hvorfor legger de seg så tidlig hele tiden? selv i ferier? Anonymous poster hash: 53137...1a2
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #7 Skrevet 18. mai 2014 Hvorfor legger de seg så tidlig hele tiden? selv i ferier? Anonymous poster hash: 53137...1a2 For å kunne spare strøm. Anonymous poster hash: 60ea0...b6e
Line-mamma til to herlige Skrevet 18. mai 2014 #8 Skrevet 18. mai 2014 hehe. kanskje ikke tyskere som mennesker. men språket syns jeg er grusomt. desverre. tenker automatisk negativt når jeg hører det tyske språket. skummelt? litt kanskje. men tyskere har jeg ikkeno mot , ikke dems feil .
MammantilNurket Skrevet 18. mai 2014 #9 Skrevet 18. mai 2014 hehe. kanskje ikke tyskere som mennesker. men språket syns jeg er grusomt. desverre. tenker automatisk negativt når jeg hører det tyske språket. skummelt? litt kanskje. men tyskere har jeg ikkeno mot , ikke dems feil . Jeg er uenig med deg. Tysk er et nydelig språk: Wer reitet so spät durch Nacht und Wind? Es ist der Vater mit seinem Kind. Er hat den Knaben wohl in dem Arm, Er faßt ihn sicher, er hält ihn warm. Mein Sohn, was birgst du so bang dein Gesicht? Siehst Vater, du den Erlkönig nicht! Den Erlenkönig mit Kron' und Schweif? Mein Sohn, es ist ein Nebelstreif. Du liebes Kind, komm geh' mit mir! Gar schöne Spiele, spiel ich mit dir, Manch bunte Blumen sind an dem Strand, Meine Mutter hat manch gülden Gewand Mein Vater, mein Vater, und hörest du nicht, Was Erlenkönig mir leise verspricht? Sei ruhig, bleibe ruhig, mein Kind, In dürren Blättern säuselt der Wind. ...
Line-mamma til to herlige Skrevet 18. mai 2014 #11 Skrevet 18. mai 2014 sikkert noe fint:-) men liker ikke tysk noe mer fordet.
CaptainHindsight Skrevet 18. mai 2014 #12 Skrevet 18. mai 2014 Nei, men blir litt skjelven i knærne av dem :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå