Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #1 Skrevet 18. mai 2014 Hvis det blir, når vil det skje? Har en sønn som tar opp fag og han er litt bekymret dette. Anonymous poster hash: 44763...a30
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. mai 2014 #2 Skrevet 18. mai 2014 25. er frist for mekling. Skriftlige eksamener har vært skånet før fordi sentralgitt sensurering gis av fylkesmannen og ikke skolen. Muntlig blir neppe avholdt.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #3 Skrevet 18. mai 2014 Sikkert. De går vel ut i streik ca 1. Juni og avslutter til sankthans. Når de først skal streike på den tiden kunne arbeidsgiveren gjerne holdt det gående til ut i august. Det hadde vært mye penger spart uten at det hadde gått ut over noe annet enn den velfylte streikekassa til lærerene. Anonymous poster hash: bc39a...309
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #5 Skrevet 18. mai 2014 Det er helt og holdent opp til KS. Hvis KS tar til vett og lar lærerne beholde arbeidstidsordningen og gir lærere, av alle valører, fra barnehage til vgs, et anstendig lønnsløft, så blir det ikke streik. Hvis KS skal trumfe igjennom sine såkalte "tilbud", så har ikke lærerne noe valg. Lærerne kan ikke stå stille og se på at KS vil rasere norsk skole. Anonymous poster hash: 37ed8...e2b
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #6 Skrevet 18. mai 2014 Tradisjonen tro så blir det vel streik, tenker jeg. Fagforeningene tyr lett til det middelet for å presse fram det de ønsker seg. Skulle tatt seg ut om leger og sykepleiere gikk ut i reell streik. Da hadde det ikke sett bra ut på akuttmottakets slagmarker. Anonymous poster hash: c1d70...632
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #7 Skrevet 18. mai 2014 Blir videregående skoler også tatt ut i streik da? Anonymous poster hash: a0b8e...bf1
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #8 Skrevet 18. mai 2014 Så det er mulig at muntlig eksamen blir stoppet ? Hehe Anonymous poster hash: 0862a...78f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #9 Skrevet 18. mai 2014 Så det er mulig at muntlig eksamen blir stoppet ? Hehe Anonymous poster hash: 0862a...78f Den flaksen har du nok ikke Anonymous poster hash: a0b8e...bf1
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #10 Skrevet 18. mai 2014 Damn det var kjipe saker hehe! Jaja det er jo lov å leve i troa. Men akk ja... Det skjer nok ikke Anonymous poster hash: 0862a...78f
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. mai 2014 #11 Skrevet 18. mai 2014 Blir videregående skoler også tatt ut i streik da? Anonymous poster hash: a0b8e...bf1 Alle skoler kan tas ut. Og jeg er redd vi sitter med dårlige kort i denne forhandlingsruden, vi får neppe beholde arbeidstidsavtalen og samme lønnsøkning som andre.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. mai 2014 #12 Skrevet 18. mai 2014 Sikkert. De går vel ut i streik ca 1. Juni og avslutter til sankthans. Når de først skal streike på den tiden kunne arbeidsgiveren gjerne holdt det gående til ut i august. Det hadde vært mye penger spart uten at det hadde gått ut over noe annet enn den velfylte streikekassa til lærerene. Anonymous poster hash: bc39a...309 Hva er vitsen med å streike om man ikke rammer noen?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #13 Skrevet 18. mai 2014 Tradisjonen tro så blir det vel streik, tenker jeg. Fagforeningene tyr lett til det middelet for å presse fram det de ønsker seg. Skulle tatt seg ut om leger og sykepleiere gikk ut i reell streik. Da hadde det ikke sett bra ut på akuttmottakets slagmarker. Anonymous poster hash: c1d70...632 Du framstår som både uvitende og litt kort i innlegget ditt, når det virker som du tror at lærerne streiker pga tradisjon. Sjeldent har det vært større grunnlag for en streik for lærerne enn nettopp i år, mtp KS sitt forslag som vil få helt enorme konsekvenser. Og eksempelet med sykepleiere og leger viser bare enda mer uvitenhet. Har du hørt om tvungen lønnsnemd? Du har gjerne ikke satt seg så veldig inn i dette? Bare svarer uten å egentlig ha peiling? Og nei, jeg er ikke lærer. Jeg er ingeniør og jobber i det godt betalte private næringslivet, hvor de ringte hjem og gav meg lønnsøkning mens jeg var i mammaperm, så nei, jeg er ikke en bitter lærer som vil ha mer lønn. Anonymous poster hash: b9b96...4de
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #14 Skrevet 18. mai 2014 Det gjør de sikkert, hele lærerstanden er gjennomsyret av en griske mennesker som tror de er så mye viktigere enn andre yrkesgrupper. Anonymous poster hash: 97258...ee7
Turtelduen Skrevet 18. mai 2014 #15 Skrevet 18. mai 2014 Så det er mulig at muntlig eksamen blir stoppet ? Hehe Anonymous poster hash: 0862a...78f Den flaksen har du nok ikke Anonymous poster hash: a0b8e...bf1 Hvis en drømmer om å slippe muntlig så kan det skje. Men uti det lange løp er det ikke en drøm... En eneste gang i livet skulle jeg ha muntlig eksamen... Da ble det streik og jeg "slapp". Overlykkelig.... Senere år har jeg vært "heldig" og sluppet unna de som har blitt trukket til muntlig. Men nå tar jeg opp fag, og du så skummelt det var å måtte ta muntlig som voksen når jeg aldri hadde erfart det Så hva sol er heldig eller ikke er en vurdering...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #16 Skrevet 18. mai 2014 Så det er mulig at muntlig eksamen blir stoppet ? Hehe Anonymous poster hash: 0862a...78f Den flaksen har du nok ikke Anonymous poster hash: a0b8e...bf1 Å joda, videregående skoler, eller lærerne, da, kan også bli tatt ut i streik. Lærere i streik = ingen muntlig eksamen. Anonymous poster hash: 37ed8...e2b
Turtelduen Skrevet 18. mai 2014 #17 Skrevet 18. mai 2014 Det gjør de sikkert, hele lærerstanden er gjennomsyret av en griske mennesker som tror de er så mye viktigere enn andre yrkesgrupper. Anonymous poster hash: 97258...ee7 Det er de ikke, og ikke mange av lærerne jeg kjenner som mener det. Men jeg syns de har en viktig jobb. De er jo dem som lærer opp de neste generasjonene slik at de får utdannet seg videre til de "viktige" jobbene.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #18 Skrevet 18. mai 2014 Det gjør de sikkert, hele lærerstanden er gjennomsyret av en griske mennesker som tror de er så mye viktigere enn andre yrkesgrupper. Anonymous poster hash: 97258...ee7 Oi... Du har satt deg inn i konflikten, skjønner jeg! Anonymous poster hash: 37ed8...e2b
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #19 Skrevet 18. mai 2014 lærerene tjener uhorvelig mye mere penger enn andre yrkesgrupper de kan sammenligne seg med i kommunal sektor i forhold til utdanningsnivå. de bør jammen levere et godt produkt for å få samme lønnsvekst som andre, og det synest jeg vel strengt tatt ikke at de gjør! norge scorer lavt internasjonalt, og det virker som annenhver klasse har et dårlig læremiljø. på skolen til mine barn er det et par opprydningsrere, de settes inn i de klassene som sliter mest. de greier alltid biffen! håper de får uttelling for det lønnsmessig, og at de øvrige som ikke duger får tilsvarende lav betaling som resten av oss kommunalt ansatte! Anonymous poster hash: 0af8e...5f1
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #20 Skrevet 18. mai 2014 lærerene tjener uhorvelig mye mere penger enn andre yrkesgrupper de kan sammenligne seg med i kommunal sektor i forhold til utdanningsnivå. de bør jammen levere et godt produkt for å få samme lønnsvekst som andre, og det synest jeg vel strengt tatt ikke at de gjør! norge scorer lavt internasjonalt, og det virker som annenhver klasse har et dårlig læremiljø. på skolen til mine barn er det et par opprydningsrere, de settes inn i de klassene som sliter mest. de greier alltid biffen! håper de får uttelling for det lønnsmessig, og at de øvrige som ikke duger får tilsvarende lav betaling som resten av oss kommunalt ansatte!Anonymous poster hash: 0af8e...5f1 Hva syns du er riktig lønn for en lærer, eller mer korrekt, adjunkt med tilleggsutdannelse, sånn som jeg da er? Jeg har 7 års høyskoleutdanning og 14 års ansiennitet. Anonymous poster hash: 37ed8...e2b
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #21 Skrevet 19. mai 2014 sist det ble streik, i 2012, så ble den ene muntlige eksamnen min avlyst, slik at bare den skriftlige mappa vi alt hadde levert inn telte på karakteren. Den andre muntlige eksamen ble halvveis flyttet til etter sommeren, det vil si at halve klassen tok den som normalt, mens halve måtte ta den rett etter sommerferien (lærere i ulike fagforeninger). Mye styr og ikke noe å ønske seg nei, men går lærerutdanningen så støtter jo lærerne. Dette var på høgskole altså. Anonymous poster hash: 3a0b8...2a6
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #22 Skrevet 19. mai 2014 Tradisjonen tro så blir det vel streik, tenker jeg. Fagforeningene tyr lett til det middelet for å presse fram det de ønsker seg. Skulle tatt seg ut om leger og sykepleiere gikk ut i reell streik. Da hadde det ikke sett bra ut på akuttmottakets slagmarker. Anonymous poster hash: c1d70...632 Leger og sykepleiere kan streike, men det blir alltid noen på vakt så det ikke går utover liv og helse. Anonymous poster hash: c058c...9cd
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #23 Skrevet 19. mai 2014 Sikkert. De går vel ut i streik ca 1. Juni og avslutter til sankthans. Når de først skal streike på den tiden kunne arbeidsgiveren gjerne holdt det gående til ut i august. Det hadde vært mye penger spart uten at det hadde gått ut over noe annet enn den velfylte streikekassa til lærerene.Anonymous poster hash: bc39a...309 Hva er vitsen med å streike om man ikke rammer noen?Streik i offentlig sektor gjøres for å ramme tredjepart og dermed presse frem en løsning, men motparten kan også gå til lockout. Da får ikke arbeidstakerene komme på jobb. Så lenge det er streik eller lockout betales det ikke ut lønn. Det er jo positivt for arbeidsgiver i ferien. Når man først har gått til streik er det ikke vanlig å ta opp arbeidet igjen før man oppnår enighet. I ferien er det ingen grunn for arbeidsgiver å forsere forhandlingene. Anonymous poster hash: bc39a...309
skjotta Skrevet 19. mai 2014 #24 Skrevet 19. mai 2014 lærerene tjener uhorvelig mye mere penger enn andre yrkesgrupper de kan sammenligne seg med i kommunal sektor i forhold til utdanningsnivå. de bør jammen levere et godt produkt for å få samme lønnsvekst som andre, og det synest jeg vel strengt tatt ikke at de gjør! norge scorer lavt internasjonalt, og det virker som annenhver klasse har et dårlig læremiljø. på skolen til mine barn er det et par opprydningsrere, de settes inn i de klassene som sliter mest. de greier alltid biffen! håper de får uttelling for det lønnsmessig, og at de øvrige som ikke duger får tilsvarende lav betaling som resten av oss kommunalt ansatte! Anonymous poster hash: 0af8e...5f1 atte hæ????? Hvem i kommunal sektor med krav om høyskoleutdannelse har mindre betalt enn lærerene (bortsett fra oss førskoøelærere?) Jeg er førskolelærer og hun dama som sitter på rådhuset og sorterer post har mere betalt enn meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå