Gå til innhold

hvor mange "kameler" svelger du i ditt forhold for å holde husfreden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er ganske forskjellige. Etter 10 år sammen har jeg lært hva som er lurt å tie om for å ikke skape endeløs diskusjon og sure miner.... mange ganger irriterer han meg grenseløst men jeg holder noen ganger kjeft. Det tærer på meg... og jeg vet ikke om jeg klarer å leve slik. Har barn sammen så vil ikke bryte opp. Er det noen ganger dere lar være å ta opp diskusjon når dere føler noe er urettferdig eller sårende?

Anonymous poster hash: 0bb0e...cbb

Videoannonse
Annonse
Gjest Mor til tre hjerter
Skrevet

Ingen kameler som svelges her nei! Er det noe som plager meg sier jeg fra.

Skrevet

Svelger noen kameler og det tror jeg han også gjør. Vi er ikke enige i ett og alt, vi har begge feil og mangler, men vi tilpasser oss og velger våre kamper.

Anonymous poster hash: 74a75...66a
Skrevet

Tja, vet ikke egentlig om jeg svelger så mange kameler. Noen, kanskje? Vet ikke helt hva det innebærer, kanskje noen kan komme med konkrete kamel-eksempler.

Anonymous poster hash: a3fb1...d92

Skrevet

Det er ikke mange kameler som svelges her. Hadde ikke orket å leve sånn.

Anonymous poster hash: 2f8cb...a63
Skrevet

Veldig godt spørsmål. For jeg føler at jeg flere ganger biter meg i leppa for å bevare husfreden, men han mener at jeg ikke brenner inne med noe som helst. Så tar opp en god del, men lar småtingene gå.

Anonymous poster hash: cd450...77a

Skrevet

Ja, svelger kameler en gang iblant, det vet jeg han gjør også. Og takk for det, - ellers hadde det blitt mye bitching og dårlig stemning.

Anonymous poster hash: 66c09...c76

Skrevet

Motsatt problem her. Ingen kamler svelges og alt kan ende i en diskusjon.

Så her jobber jeg med å begynne å svelge flere. ;)

Skrevet

Svelger ikke kameler, men tier om mindre mer bagatellmessige ting. Regner med at han gjør det samme. Men kamelene kommer for dagen straks de dukker opp, erfaringsmessig blir man uvel av å spise kameler.

Anonymous poster hash: 849b8...530

Skrevet

Litt det med forholdet til svigermor. Samboer vet at mora hans er ei heks og at vi må trø veeeeeldig forsiktig når det gjelder henne, hun blir dødlig fornærmet bare jeg ser på henne. Greia er at han blir lei om jeg nevner henne litt for ofte. Hun har vært så slem mot meg at jeg vurderer terapi, han vet det.

Anonymous poster hash: 02b44...a4a

Skrevet

Jeg svelger noen, noen ganger orker jeg ikke å svelge kamelene, men tar de opp, og lar det heller bli en diskusjon, men det blir mange av dem og.. Er sammen med en tafatt mann som ikek kan ordne noe, så jeg kan ikke svelge alle kamelene heller..

Anonymous poster hash: 95125...b0e
Skrevet

Jeg klarer dessverre ikke å holde det i meg,og det resulterer i mange mange mange diskusjoner og krangler(det gjelder oss begge). Skulle ønske vi var flinkere til å svelge noen kameler😏

Anonymous poster hash: d4584...8e2

Skrevet

Når han krangler med foreldra sine. Da sier jeg ikke noe. Han er agresiv i tale måten så jeg orker ikke krangle om allt mulig. Om han vil krangle med dem om hvordan jobb skjema hans ser ut får han bare gjøre det... Orker ikke si til han at om han ikke er på defensiven & hever stemmen med en gang noen er uenig så kanskje de kunne hat en normal samtale... Når det kommer til meg er det mange utsagn sakt i et irritert øyeblikk jeg later som jeg ikke hører. Det gjør vondt innvendig & av og til Begyner jeg å gråte men han blir ikke så veldig mye bedre av den grund..

Anonymous poster hash: 0f762...413

Skrevet

Veldig få vil jeg si. Han svelger sikkert flere enn meg ;)

Skrevet

Jeg svelger ikke så mange kameler nei. Vi prater om "problemene" og får hverandres synspunkt. Det hender jeg irriterer meg over små ting, men det er jeg helt sikker på at han også gjør :)

Skrevet

Her tenker jeg heller at mannen svelger noen for meg - siden jeg stort sett ikke svelger noen... ;) Neida, vi kommuniserer veldig greit, så her er det takhøyde nok til at vi kan ta opp ting som plager oss. Fred i huset er det uansett.

Skrevet

Svelger hverken store eller små kameler.... Og det må jeg nok starte med :-p

Anonymous poster hash: 357f4...799

Skrevet

Ingen! Heiv ut idioten når det ble behov for å svelge kameler.

Anonymous poster hash: 8ccd4...972
Skrevet

Hehe... I blant kan jeg svelge mange og unngå diskusjoner og andre ganger setter kamelene seg på tvers i halsen og kommer rykende ut som prosjektiler for ingenting....

Skrevet

Svelger kameler en sjelden gang men da mest for å unngå diskusjoner fremfor barna. Men kamelene kommer ofte opp igjen senere da etter at barna har lagt seg;) nå er jeg veldig sta og diskuterer både store og små ting med samboer. Men vi krangler ikke- skværer alltid opp før vi legger oss. Noen ganger i senga:)

Anonymous poster hash: 45583...e64

Skrevet

Skal vi se.. Kan lage en liste over alle ting jeg som regel unngår å ta opp for å få bevare husfreden.

- Mannen kan ikke lage mat uten å grise ned hele kjøkkenet så jeg må rydde hver gang jeg skal lage mat

- Mannen tørker ikke opp vannet etter å ha vært i dusjen så jeg ender opp med våte sokker hver morgen

- Mannen mener at en tur med hunden er runden på 5 min rundt husene her vi bor

- Mannen bruker gulvet på soverommet som skittentøyskurv så jeg må stadig plukke opp tøy hvis ikke samler det seg store hybelkaniner overalt

- Mannen tar aldri klærne av tørkestativet med mindre han blir mast på. Er det nye klær som må henges opp så gjør han det ikke for han mener det er fullt

- Mannen vasker ikke klær med mindre han blir mast på.

- Mannen setter seg ned for å spille PS selv om han vet vi skal ut døren om 5 minutter, noe som ender med at vi ofte kommer for sent

- Mannen kan ikke lage mat uten at han roper inn til meg minst 5-6 ganger om hjelp, spør hvordan osv

- Mannen roter i bilen og legger igjen masse ekkelt søppel der

- Mannen tenker ikke på å skylle melkekartongene eller annen kartong som har matrester før han legger dem i returen (gjett hvem som står opp ned for å få vasket kjøkkenskapet)

- Mannen tar ikke søppelet ut og hvis jeg spør om han kan gjøre det så setter han posen på trappen

- Mannen evner ikke å planlegge så han er ofte dobbelbooket, han kan ikke planlegge eller bestille reiser og han kommer aldri tidsnok

- Mannen evner ikke å bruke tid på å lese til eksamen, han vil heller spille for han trenger hvile må skjønne

- Mannen bruker 2 dager på å vaske leiligheten (de få gangene han gidder), mens jeg bruker 3-4 timer. Når han er ferdig er det ikke rent i det hele tatt. Mistenker at tiden går til mye annet.

Sånn, da gidder jeg ikke mer. Er ganske mange andre ting også, men der er det noe jeg må takle hver dag.

Det som irriterer han vil jeg tro er

- De gangene jeg maser om ting som burde/skulle vært gjort

- De gangene samtlige ting fra listen har hopet seg opp og jeg klikker i vinkel, kaster han på dør så jeg får vasket og ryddet i fred

- De gangene jeg avslår han på kvelden (jeg gjør det pga tingene på listen over, han tror sikkert bare jeg er trassig)

- De gangene jeg sier at han bør gjøre andre ting enn å spille

- Det at jeg har mer enn dobbelt av hans arbeidsmengde, gjør 80% av husarbeidet og likevel har overskudd og tid til å slappe av.

- Det at jeg gjerne vil trene og gå turer mens han vil ligge på sofaen

- De gangene jeg krever at han deltar i arbeidet med hunden

- De gangene jeg er sur og han ikke skjønner hvorfor

Anonymous poster hash: 0d276...a70
Skrevet

Kan forresten også legge til at mannen ofte kommer med svært sårende uttalelser, som han ikke mener noe vondt med selvfølgelig. Han er bare litt lite reflektert noen ganger når han uttaler seg.

Anonymous poster hash: 0d276...a70
Skrevet

Sitter akkurat nå ute i hagen og svelger en hel flokk, for mannen går meg så inni granskævven på nervene når han støvsuger. Store problemer;-)

Skrevet

Svelger en god del kameler daglig. Vi er rake motsetninger. :-) Men de kamelene som blir svelget er over irritasjon og bagateller. Som at han ikke kan husarbeid og har funnet ut at han klarer oppvasken - som resulterer i _ikke_ rent i det hele tatt. At han stadig glemmer ting, ikke gjør ting eller gjennomfører ting skikkelig (finner alltid midlertidige løsninger. Og listen fortsetter. Men det er de små tingene. Jeg svelger en del, men tier også om annet som virkelig ikke er verdt å ta opp. Og han gjør det samme med meg, fordi jeg vil gjøre tingene skikkelig og ha det sånn-og-sånn. :-) Krangler dog aldri, bank i bordet, og er på 10 året nå. Og han er flink til alle de tingene jeg ikke er like flink i. 

Anonymous poster hash: 7ca37...e48
Skrevet

Shit! Er det så mange som har det sånn..? Ingen kameler å svelge her.. inger krangler eller negative diskusjoner heller... men mulig det er fordi jeg har en mann som elsker husarbeid. :-)

Anonymous poster hash: 22d17...a85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...