Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stiv som en stokk, men er det mulig å få noe ut av yoga uten medlemskap i bokklubben Energica , sanselighet og fullstendig uten å være på leting etter min indre healer? Jeg trenger kun litt avansert uttøying.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville prøvd med en billig nybegynner -dvd el fra youtube etc 

Hjelper med riktig tøying og pust :)

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Min erfaring er at det kommer an på instruktøren og hvilken type yoga du velger :)

For at jeg skal få noe glede av yoga så må jeg føle at jeg bruker kroppen, ikke bare pusten, så jeg går på typisk treningsyoga. Har prøvd avslapningsyoga, men da brukte jeg hele timen på å tenke at jeg hadde hatt bedre utbytte av å ligge på sofaen med beina på bordet med er glass vin i hånda :P

Gjest beef sister
Skrevet

Definitivt, men det er gjerne lurt å lære det ordentlig et sted (DVD-en kan godt vise, men det er jo fort å gjøre feil og egentlig aldri oppdage det).

Skrevet

Min erfaring er at det kommer an på instruktøren og hvilken type yoga du velger :)

For at jeg skal få noe glede av yoga så må jeg føle at jeg bruker kroppen, ikke bare pusten, så jeg går på typisk treningsyoga. Har prøvd avslapningsyoga, men da brukte jeg hele timen på å tenke at jeg hadde hatt bedre utbytte av å ligge på sofaen med beina på bordet med er glass vin i hånda :P

Avslappningsoga etter styrketrening funker ;)

Skrevet

Det gjør veldig godt med yoga, og yoga er for alle, når selv jeg har gått på det (to kurs, til og med). Men fordel å ta et kurs først, synes jeg, og så heller leve med følelsen av å være vanskapt (jeg er bare ikke bøyelig men derimot har jeg fasong som en sel, mens instruktøren hadde gummilemmer og stålkontroll samt gepardkropp), for med en god instruktør får du prøvd ut øvelsene riktig. Etter kurset kjøpte jeg cd'n som instruktøren hadde laget, veldig ok fordi jeg var vant til hans stemme og måte å forklare på. Har faktisk lurt på å finne den fram, men litt avhengig av større armfunksjon først - er stivere enn noensinne.

Skrevet

Støtter den, jeg gikk på kraftyoga og fikk masse ut av det både avslapnings- og bevegelighets/treningsmessig.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd der jeg går i allefall, og det høres ut som jeg hadde samme utgangspunkt som deg. Særlig knuter i ryggen er herlig å få bukt med! Har også bli mer bevegelig. Nå kan jeg dessverre ikke yogaspråket, så jeg aner ikke hva jeg går på... Men det er på et skikkelig yogasted, og jeg fikk de til å anbefale hvilken time jeg burde ta med mitt utgangspunkt. Anbefalingen var helt rett :D

Skrevet (endret)

Yoga er bra, men støtter  rådene om å gå kurs først. Rett og slett for å lære riktige teknikker og pust. Uten det er det liten utbytte. 

Og jeg er enig i at treningsyoga funker best for oss ikke-helt-åndelige.

Endret av LillaGorilla♥♥
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd der jeg går i allefall, og det høres ut som jeg hadde samme utgangspunkt som deg. Særlig knuter i ryggen er herlig å få bukt med! Har også bli mer bevegelig. Nå kan jeg dessverre ikke yogaspråket, så jeg aner ikke hva jeg går på... Men det er på et skikkelig yogasted, og jeg fikk de til å anbefale hvilken time jeg burde ta med mitt utgangspunkt. Anbefalingen var helt rett :D

Det er knutene i ryggen spesielt som er hovedproblemet her. Har blitt anbefalt kiropraktor, en problemet med det er at jeg blir så veldig stresset av disse timene. Full fart til byen, før og etter jobb da gjerne på bekostning av det jeg trener, noe jeg ikke vil legge vekk. Kjenner jeg får nye knuter bare av å tenke på det. Men så fikk jeg plutselig mulighet til yoga i nabolaget. Legen min mente at jeg trenger å henge etter noe for å strekke skikkelig ut og har i dag hengt etter en stige i uthuset. Hehe.

Skrevet

Yoga er aldeles nydelig og fryktelig tungt. Har hatt en av mine største ahaopplevelser på yoga med tanke på forbindelsen psyke og kropp. De to semestrene jeg gikk, ble jeg kvitt mye gruff. Anbefales på det varmeste. :)

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Prekæs,

her er ditt nye liv.

Endret av sug lut
Skrevet

Prekæs,

her er ditt nye liv.

Wow...

Yoga er genialt, men i likhet med flere over her, så anbefaler jeg et kurs først. 

Dessverre har jeg lett for å prioritere det bort i en travet hverdag - må skjerpe meg litt der ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...