Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #1 Skrevet 18. mai 2014 Kjør debatt. Anonymous poster hash: b379b...492
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #2 Skrevet 18. mai 2014 Er det noen ulemper med det da? Problemet er ofte at folk som jobber med fritidsinteressene til barna har andre jobber på dagtid og instruerer barn i alt fra ballett til fotball på fritiden sin, og det er etter sfo-tid. Men kulturskolen har kanskje ikke disse utfordringene? Her jeg har barn på sfo er speideren, korpset og barnekoret i sfo tiden, helt perfekt synes jeg. Barna blir hentet på sfo etter vår arbeidstid og har allerede gjort unna fritidsaktiviteten sin for den dagen og kan gjøre lekser og bare ha fri resten av dagen. Jeg vil gjerne ha alle barnas fritidsaktiviteter inn i sfo tiden jeg, men problemet er jo at trenere og ledere driver med dette som ren dugnad eller for småpenger og kan ikke ta fri fra sine fulltidsjobber for å trene barna i sfo-tiden. Anonymous poster hash: a753d...c5c
Havhesten Skrevet 18. mai 2014 #3 Skrevet 18. mai 2014 Ulempen er at man ikke får vært med på spilletimen til barna. For mange instrumenter er det viktig at foreldrene hjelper til med stemming og øving de første årene. For eksempel strykeinstrumenter.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #4 Skrevet 18. mai 2014 Her kan ikke elevene velge instrument og får ikke vanlige spilletimen. De får 3 mnd formingsfag, 3 mnd teaterlag og 3 mnd musikk. Alt som 45 min i uka fellesundervisning med en lærer fo opptil 20 barn. Det er ikke på noen måte en erstatning for tilbudet på kulturskolen, men det gir en liten smakebit av hva det går an å få undervisning i. Hos oss er det noen ulemper, men ikke store. Det koster kommunen noen penger, elevene mister muligheten til leksehjelp hvis de vil være med og skolens ledelse synes det er noe herk. Anonymous poster hash: eba3d...c4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå