Gå til innhold

Bivirkninger Pergotime? (samme som på Bligravid)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Masse lykke til piasawa :) 

Jeg er 9 dpo etter min tredje pergokur. Den første doble, og den har gitt EL (sjekket med blodprøve) så nå er jeg veldig spent på å kunne teste om noen dager :) har ikke en god følelse men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk - og til deg også! Jeg har hatt doble pergokurer siden starten og har fått fine eggløsninger (også sjekket med blodprøve). Har fått lange sykluser og mye mindre mens. Må ringe opp igjen til gyn. Og sjekke blodprøve resultatet etter min tidlige SA før han stenger for ferie. Regner med alt er fint:) ikke SÅ lenge til du kan teste da, men dagene går sent i dpo-land! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høyt har progesteronprøven din ligget? Jeg tok blodprøve igår syklusdag 22 og da var den pån 28. Jeg ble jo selvsagt skuffa, for jeg innbiller meg at det er "dårlig" eller alt for lavt til at det skal være svangerskap på gang, men det er kanskje ikke avgjørende for om man er gravid eller ikke hvor høy den er? 

 

Tror jeg tester imorgen, selv om det er litt tidlig :) DPO land er drepen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, gyn sa bare at jeg hadde hatt "veldig fine eggløsninger". Men min EL kom ikke før dag 21-22 tror jeg. Tok en innvendig UL hos han nå sist, og han så tre fine eggposer(!!) på høyre eggstokk, en av de var litt større enn de andre to, så han mente det var mest sannsynlig at kun det slapp, men muligheten for at alle tre slapp var også til stede! :o men liker oddsen, så vi kjører på uansett:) skulle det mot all formodning slippes tre egg er det vel større sjangs for at ett av dem fester seg skikkelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går og i dag har jeg hatt kramper i magen, men skal ikke ha EL før om 12 dager ca. Noen som har opplevd dette? Er på 3 pergokur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du el- tester eller fertilitetsmonitor?

 

Jeg hadde ingen andre bivirkninger enn hetetokter.

 

Har gått på 3 kurer. to enkle og en dobbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker EL tester, men de har ikke blitt positive enda hvertfall. Har fått to streker, men streken er ikke sterkere enn kontrollstreken. Så ingen EL enda. Har ikke opplevd dette de to forrige kurene, så mulig det ikke har noe med pergoen å gjøre i det hele tatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Glemte helt å oppdatere her, fikk positiv EL test den 16, så negativ igjen. Jeg har prøvd å tempe denne måneden, men ferie osv har gjort det vanskelig å stole på målingene. Usikker på om EL var 17 eller 18 juli, da er jeg enten 13 eller 12 dpo i dag. Har hatt litt blodspor i utfloden de siste dagene, og nå håper jeg bare tanta kan komme når hun skal hvertfall (ca 16 dpo). Da blir det siste pergokur jeg har resept på før jeg skal tilbake til gynekolog. Når har du IKM Jenta30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piasawa.

Jeg ble ikke gravid på dobbel pergokur, men jeg fikk eggløsning, og det er veldig bra.

 

Har også målt LH og FSH nå i "naturlig" syklus etter dobbel pergo og prøvene var helt strålende! Det er jo veldig godt og en liten seier i seg selv, siden ting hadde stoppa opp hos meg helt uten grunn i flere år. De vet fremdeles ikke hvorfor.

 

Jeg jakter spent på eggløsningen nå, fikk positiv digital eggløsningstest igår, og monitoren viste fremdeles høy idag tidlig. digital eggløsningstest slår som regel ut et par dager før monitoren, og jeg stoler helt klart mest på monitoren. Så IKM blir flytta for hver dag, har ikke hatt eggløsning enda, men det kan se ut som den SKAL komme :)

 

Du kan jo bare teste i vei du nå da? :) :)  Går du på dobbel pergokur nå? Jeg er jo i pausemåned, så hvis blodprøvene viser at jeg ikke har hatt eggløsning i pausemåneden blir det vel ny pergokur i august ... Kjenner at det tærer på nå, men jeg prøver å holde humøret og motet oppe :)

 

Masse lykke til med testingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den kroppen er ikke lett å forstå seg på:) jeg har hatt tre doble pergokurer på rad nå å skal starte med den fjerde nå om tanta dukker opp:) har hatt EL på alle kurene til nå, men er spent på hva vi gjlr dersom jeg ikke blir gravid på fjerde og siste kur på resepten. Kanskje jeg får andre medisiner, er spent på hva gynekologen finner på;)

 

Du får jo bare humpe i vei du da, så er du sikker på å treffe EL;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ser at det er mange som får UL rundt EL for å sjekke hvor mange egg de har klar til å slippes. Hvor vanlig er dette? Jeg skal ikke på noe mere oppfølging enn den blodprøven jeg tok denne syklusen. Legen nevnte jo risiko for flerlinger og lurte på hva vi synes om det. Vi sa at det var bare bonus, mulig det er derfor han ikke skal sjekke med UL rundt EL.? Han nevnte det var mellom 15-25 % større mulighet for flerlinger pga alder, gener og pergo. Tiden vil vise, bare synd den går så sakte!!

Hei, Jeg tok min siste pergotabelett (første kur) I dag og har undersøkelse hos gynekolog igjen neste mandag 07.03.16.

Undersøkselsen hos gynekolog viste at jeg hadde mange egg men ikke noen tegn til at jeg har hatt eggløsning på en stund. Har gått på p piller I 9 år og sluttet for 1 år siden. Er spent på hva undersøkelsen viser. Er rimelig spesielt når en gleder seg til gynekologtime :D

 

Anonymous poster hash: 12317...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, 

Litt råd trengs..

mistet mensen i Mars 2015, fikk hormonkur for å få denne tilbake, endte opp med å få pergotime fordi jeg ikke hadde eggløsninger heller, har fått 2 doble og en trippel kur, tok siste kur i nov 2015, enda ikke gravid, bestemte meg for at jeg ikke skulle på ny kur når januar kom. Pergo er det værste jeg har gått på. kjente ikke meg selv igjen på slutten, var nummeret før jeg ble deppresiv, gråt som regel minst 12 ganger om dagen, resten av dagen var jeg sint. følte meg konstant gravid. har fått tilbake mens, men får negative el tester på blodprøver. Testet postetiv på graviditets test etter ikm i dag. skulle hatt den på lørdag/søndag. er dette virkelig mulig? alle testene jeg har tatt hver mnd fra april til nå ( testa hver mnd) har vært negative. iflg gynekolog så aner han ikke hvorfor jeg ikke blir befruktet, han har sendt henvisning til assisert/prøverør. venter bare på svar når jeg har time. Tør ikke glede meg, når burde jeg dra til gynekologen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har testet positivt på graviditetstest er du gravid :) Gratulerer! 

Jeg ser at mitt siste svar på denne tråden var i august 2014, og jeg har en ganske lik prøvehistorie som deg. Jeg ble gravid på dobbel pergo i september 2014 med tvillinger men mistet disse i MA og måtte ha utskraping. Kjempevanskelig når vi endelig klarte det etter så lang prøvetid. Jeg ble så gravid igjen på dobbel pergo i april 2015, men mistet også denne spiren i en ny MA i juni 2015. 

 

Vi orka da ikke mer etter 2 år med slit og ga opp, slutta å ta pergo og ventet på vårt første prøverørsforsøk vi skulle inn til i august 2015. Det trang vi ikke, fordi jeg ble gravid helt på egenhånd rett før vi skulle ha første forsøk. Jeg er 33 uker på vei med ei velskapt lita jente og lykken er stor :)

 

Du burde dra å ta en ultralyd rundt uke 7-8 for å få konstatert at det er liv i magen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har testet positivt på graviditetstest er du gravid :) Gratulerer! 

Jeg ser at mitt siste svar på denne tråden var i august 2014, og jeg har en ganske lik prøvehistorie som deg. Jeg ble gravid på dobbel pergo i september 2014 med tvillinger men mistet disse i MA og måtte ha utskraping. Kjempevanskelig når vi endelig klarte det etter så lang prøvetid. Jeg ble så gravid igjen på dobbel pergo i april 2015, men mistet også denne spiren i en ny MA i juni 2015. 

 

Vi orka da ikke mer etter 2 år med slit og ga opp, slutta å ta pergo og ventet på vårt første prøverørsforsøk vi skulle inn til i august 2015. Det trang vi ikke, fordi jeg ble gravid helt på egenhånd rett før vi skulle ha første forsøk. Jeg er 33 uker på vei med ei velskapt lita jente og lykken er stor :)

 

Du burde dra å ta en ultralyd rundt uke 7-8 for å få konstatert at det er liv i magen <3

ringte med gynekolog i dag og fikk time i morgen tidelig, siden jeg har en historie med å miste pga blodpropper.. Så får se hva han sier da:P Hadde håpet å få rundt da hjertet begynner å slå, så det er lettere å se noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...