Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #1 Skrevet 18. mai 2014 Jeg har en datter på 10 som har en klassevenninne som nærmeste nabo. Eneste problemet er at hun ikke vil være ute. Hun sier hun får hodepine av å være ute. Dette gjelder vinter, sommer, vår og høst. Jeg har egentlig vanskelig for å fatte at det er mulig, og at foreldrene lar alle tre barna sine være inne, ALLTID. Det er strålende sol, super temperatur på 20 grader. Jeg fatter ikke at det i det hele tatt finnes barn som vil være inne. Anonymous poster hash: 4c46f...21a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #2 Skrevet 18. mai 2014 Blir sånn når de ikke er vant til det. Ville nesten kalt det omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 9ba5e...f34
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #3 Skrevet 18. mai 2014 Det er jo kjempe dumt at en 10 åring ikke vil være ute Anonymous poster hash: b42f8...601
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #4 Skrevet 18. mai 2014 Det kan nok bli slik om de ikke er vant til å være ute. Sterk lys, kaldt, varmt, pollen (må ikke være allergiske men merker forskjell fra inne og ute når de aldri er ute) og ikke minst de har ikke vært ute så de har ikke fantasi til å finne på noe. Så mye som kan gi hodepine når de ikke er vant til ting, men er nok mest at de får sympati hjemme tenker jeg. Her har vi motsatt problem, vanskelig å få ungene inn. De er innom for å skifte, spise, legge fra seg ting så det ser gjerne bomba ut inne siden de slengerr fra seg ting for å løpe ut igjen. Ifjor vinter hadde vi planer om filmkvelder, for det var 27minus ute og vi syns ikke ungene skulle være så mye ute, ikke at vi hadde tro på at de skulle være ute engang. Men neida, fikk bare oppgitte blikk fra ungene når jeg sa vi fyra i peisen, laga kakao med krem og skulle sette på film. De skulle da ut i hagen å leke, de måtte jo benytte seg av snøen når den var her. Så meg og gubben endte opp i sofaen alene med kakao og tegnefilm. Alle fire ungene var ute, selv de to største som egentlig har blitt limt fast til en pc fortiden virker det som. Heldigvis er det ikke mange slike uger i nabolaget her. Ene naboen har en unge på 3 år, hun er ekstremt lite ute. Idag er det fint vær, men de er ikke ute. Ser ungen står i vinduet og roper Jeg vil UT. Så det er nok latskap fra foreldrenes side, tror ikek de gidder å bli med ungen ut, og er de ute så fotfølges hun. Hn er jo så stor at de burde kunne la henne gå rundt i hagen litt hvertfall, om de sitter på terassen med kaffekoppen. Men men, folk er forskjellige. Anonymous poster hash: 88cda...d96
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #5 Skrevet 18. mai 2014 Jeg synes faktisk synd i de tre barna. Inne med xbox og tv hele dagen 7 dager i uken. Eneste utetiden de får er barnehage og skole. Synes det er sykt. HI Anonymous poster hash: 4c46f...21a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #6 Skrevet 18. mai 2014 Kan ikke være ute?? Med mindre ungen har en sykdom så er det bare trist og leit at ungen ikke får være ute å leke i frisk luft Anonymous poster hash: 5d429...49e
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #7 Skrevet 18. mai 2014 Har en 10 åring som helst blir inne om han kan. Ville ikke kalt det omsorgssvikt. Han får alle kjærlighet og det han trenger. Han går ut når han selv vil. Han er som moren sin, ikke spesielt glad i å være ute. Jentene mine elsker å være ute. Ute stort sett hele dagen om det er sol. Store deler av dagen om det er regn eller snø Vi alle er forskjellige. Tenk så kjedelig det hadde vært om ALLE hadde vært like, ikke minst, hadde synes synd på de som hele tiden roper omsorgssvikt. Finnes mye verre ting som faktisk er omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 32fd5...7d1
Gjest Julia1984 Skrevet 18. mai 2014 #8 Skrevet 18. mai 2014 Synes det er ganske ille med inaktive barn som sitter foran tv, Xbox, DS etc hele dager eller mange timer om dagen. Det naturlige for barn er å være aktive; sykle, fotball, løpe, klatre mm. Hvis et barn bare ønsker å sitte i sofaen med elektroniske spill tør jeg påstå foreldrene har feilet et sted. Og lykke til med tenåringsalder og voksenlivet når oppveksten har bestått av inaktiv tilværelse
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #9 Skrevet 18. mai 2014 Jeg har en øyesykdom som gjør sollys nesten uutholdelig smertefullt. Det er ikke fordi jeg heller vil se tv, liksom... Anonymous poster hash: 50dfe...b18
Roheryn Skrevet 18. mai 2014 #10 Skrevet 18. mai 2014 Jeg får hodepine av sol på hodet. Skal ingenting til... så jeg blir sikkert ansett som rar og lyssky dessuten er jeg ekstremt frossen og kan godt fryse ute midsommers. Alltid vært sånn, men i voksen alder har jeg forsket meg fram til at solhatt og solbriller - om det ser aldri så teit og unødvendig ut - gjør susen. Og solfaktor 50 selv en gjennomsnitts norsk sommerdag. Og så henter jeg meg pledd når jeg fryser, selv om folk rister oppgitt på hodet. Noen mennesker er rett og slett utstyrt med usannsynlig lite pigment (og elendig blodomløp) ...når det er sagt så er det sikkert også noen litt tafatte foreldre her, uansett hva som er grunnen til at barna ikke vil ut. Jeg ble tvunget ut og har slitt mye med å komme forbi det at jeg assosierer uteliv med ubehag - så det er klart man skal ta barna på alvor. Men da med å finne løsninger som avhjelper hodepine og ubehag, ikke ved å tilby tv-spill i stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå