Gå til innhold

Frekke folk i 17. mai-tog

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var vi tidlig ute så vi skulle få god plass. Moren min er syk og hun ville så gjerne se ungene mine i det som mest sannsynlig blir hennes siste 17.mai-tog. Vi hadde med stol til henne, tullet henne godt inn i tepper og hun hadde full oversikt. Så, rett før toget gikk kom det en gjeng på ca 10 stki alderen 18-30 år og stilte seg rett forann henne! Går det virkelig ann???? Prøvde først pent å be dem om å flytte seg og da det ikke fungerte blei jeg skarpere, men ingen reaksjon. Mamma er den typen som hater konflikter og jeg vet at om jeg hadde fortsatt å prøve å få dem bort, så ville hun ha følt det så ubehagelig at hun heller ville ha valgt å sitte der uten å se. Så da ble det sånn da :(. Skjønner ikke at folk kan få seg til å være så frekke jeg.

Anonymous poster hash: 5daa6...32e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevde noe av det samme, frekke folk som stiller seg rett foran deg...

Anonymous poster hash: f97b7...58d

Skrevet

Jepp, skjedde gang på gang her også. Vi sto ved slutten av toget der to politimenn sto. Toget skulle gå inn 3forskjellige steder, men gang på gang tetta folk veien. En med rullestol stil seg midt i veien hver gang, og ble pottesur når politiet sa han ikke kunne stå der, selv når de viste han ett sted han kunne stå. Men det var vist ikke bra nok. Ble nesten oveerkjørt av en henger gjorde han, politiet ble rimelig grinete på han. Jeg fikkikke koe sympati med han hvertfall. Selv om de sitter i rullestol får de bruke folkeskikk altså.

Men vi sto først, vi kom tidlig så jenta mi kunne se. Men vi endte opp med å se minimalt. Jeg snakka til endel, og fikk sure blikk tilbake. Enegangen ble jeg ganske grinet. Stiller det seg en gjeng tyveåringer forran oss, de blir stående og skravle med hverandre med ansiktet fra toget. Grrrrrrr.....

Jeg gikk i barnetoget selv, så slapp å stå å se på heldigvis. Slapp å irritere meg over teite folk uten folkeskikk.

Anonymous poster hash: b1059...5eb

Skrevet

Det er et fenomen som jeg også synes er underlig. En ting er at noen spør om et barn eller to kan får stå foran slik at de ser, men hva er det som foregår oppi hodet på voksne mennesker som gjør at de tror at det er greit å stille seg opp foran andre? Vi opplevde det i går vi også. Hadde stått i 20 min og ventet på toget, masse mennesker på begge sider av veien, så kommer et par med barnevogn og ser seg litt rundt, og velger å gå og stille seg rett foran oss, som om det ikke sto noen der i det hele tatt. Mannen min kremtet høyt, og da snudde de seg, lot som de var overrasket over at det var noen bak dem, og flyttet seg noen meter lenger ned i gata. 

Det hadde vært litt artig om noen av de som velger å stille seg foran andre kunne svart på hvordan de har resonnert seg fram til at det er ok, for det er sikkert noen av det slaget her inne også.

Skrevet

Vi også stilte oss opp tidlig. Min datter stod foran meg, og så kommer det et par med et barn i vogn som først presser frem barnet og deretter stiller faren seg opp foran meg. Når jeg spørre om han kan flytte seg ser han bare dumt på meg, men de forsvant da jeg satte albuen hardt i ryggen på ham.

Anonymous poster hash: 3fc39...f54

Skrevet

Her også kom det noen med barnevogn og noen svære heliumballonger og stilte seg rett foran oss, jeg spurte om de hadde god utsikt der de sto.. Flytta seg kjapt da, men faen så frekt. 

Anonymous poster hash: 8fc5a...4e1
Skrevet

Her også kom det noen med barnevogn og noen svære heliumballonger og stilte seg rett foran oss, jeg spurte om de hadde god utsikt der de sto.. Flytta seg kjapt da, men faen så frekt. 

Du var også ganske frekk. Ikke sikkert de tenkte over at de sperret utsikten deres. Ubetenksomt, ja, men ikke nødvendigvis frekt. Hadde holdt i lange baner å si "unnskyld, men nå sperrer dere utsikten for oss".

Anonymous poster hash: d89cd...b43

Skrevet

Du var også ganske frekk. Ikke sikkert de tenkte over at de sperret utsikten deres. Ubetenksomt, ja, men ikke nødvendigvis frekt. Hadde holdt i lange baner å si "unnskyld, men nå sperrer dere utsikten for oss".

Det ER frekt med mindre man er blind. Ei svær vogn og ballonger + to-tre voksne, det sier seg selv at de sperrer utsikten og ikke bør TRENGE tilsnakk for å få ræva si vekk. 

Skrevet

Arg, ja, sånt har skjedd omtrent hver eneste gang vi har reist til byen for å få med oss toget der. Kommer tidlig for å få en god plass med god utsikt, og du kan banne på at fem minutter før toget skal gå kommer det noen idioter svinsende og plasserer seg rett foran oss som den selvfølgeligste ting i verden...

Anonymous poster hash: b6f8c...52d
Skrevet

Det ER frekt med mindre man er blind. Ei svær vogn og ballonger + to-tre voksne, det sier seg selv at de sperrer utsikten og ikke bør TRENGE tilsnakk for å få ræva si vekk.

Det er frekt SELVOM man er blind. Den blinde ser ikke,og har derfor ikke behov for god utsikt!!

Anonymous poster hash: 3dc7a...d05

Skrevet

Den enes frekkhet gjør ikke den andres frekkhet noe bedre. Kanskje var de frekke, men det var du også. Skjønner meg ikke på folk som velger å være frekke og ubehagelige før de har prøvd å spørre pent. I tillegg til at det er hyggeligere, så oppnår man ofte mer på den måten. 

Skrevet

Men for å veie opp litt, så snudde en mann seg i går og spurte om vi ville gå nærmere så vi kunne se :)

Anonymous poster hash: f97b7...58d

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvordan man står også. Har du funnet deg en fin plass der du kan støtte deg til et tre eller en husvegg med god plass forran må du regne med at noen stiller seg på den ledige plassen. Mange steder er det jo også sperringer. Står du da ikke helt inntil sperringene må du forvente folk forran deg. Det er ugreit med folk som stiller seg opp forran deg, men det er ugreit med folk som holder av halve kvartalet også.

Anonymous poster hash: 90bb7...835

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...