Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #1 Skrevet 18. mai 2014 at jeg blir så vanvittig frustrert over at barn og ungdom bare går å tar andres eiendeler viss de føler for det. Da mener jeg ting i andres gårdsrom og på skoler. Og jeg er like frustrert over at foreldre ikke lurer på hvorfor barnet plutselig har "fått" seg en ny leke/sykkel/sparkesykkel, og ikke ber dem returnere det..... Hadde det vært mitt barn, måtte det tatt med det de hadde tatt og sagt unnskyld, og forhåpenligvis lært at dette ikke er greit. Her om dagen hadde mitt tantebarn satt fra seg sykkelen i gårdsrommet, og en kan uheldigvis se den fra veien, og da hun skulle hjem igjen , var den borte! Mitt eget barn hadde med seg en kul STOR OG ORANGE lastebil i barnehagen(vet det er min feil som lot ham ta den med), og den var forsvunnet da barnet skulle hentes...........Og kom aldri tilbake! Må bare få det ut, og håpe at foreldre som leser her inne også kan tenke litt etter viss barna plutselig skulle ha fått noe nytt........... Dette pga mange foreldre har dårlig råd, å en sykkel/sparkesykkel f.eks er jo bare et must for barn som må sykle til skole osv! Og det er jo ikke billig å måtte kjøpe nytt hele tiden Anonymous poster hash: e0bda...95e
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #2 Skrevet 18. mai 2014 Kanskje en idè å lære barna å passe på tingene sine, låse sykkelen og ikke ta med ting man er redd for i barnehagen. Vi passer på tingene våre og har så langt ikke blitt frastjålet eller mistet noe. Anonymous poster hash: f4de4...180
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #3 Skrevet 18. mai 2014 Så da er det bare lære opp barna med å si : viss du har lyst på en ting som bare ligger der i gårdsrommet hos andre eller som ikke er låst, må du bare ta det. De liker tydligvis ikke tingene sine..... Anonymous poster hash: e0bda...95e
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #4 Skrevet 18. mai 2014 Å ta med leker i barnehagen er så unødvendig. I bhgen har de masse leker. Det er bedre at barna leker med det som er tilgjengelig der i steden for å skape konflikter grunnet eierforhold og utvelgelse av enkelte som får lov og ikke får lov til å leke med de medbrakte lekene. Anonymous poster hash: c4182...18f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #5 Skrevet 18. mai 2014 Kanskje en idè å lære barna å passe på tingene sine, låse sykkelen og ikke ta med ting man er redd for i barnehagen. Vi passer på tingene våre og har så langt ikke blitt frastjålet eller mistet noe. Anonymous poster hash: f4de4...180 Jeg har gjerde med port rundt hagen. Ungene får beskjed om å enten låse utstyr/ting ved inngangsdøra eller sette det i hagen. Men tror du ikke vi mistet to sparkesykler fra vår egen hage samme natt? Ser også andre naboer som har lånt ungenes traktor etc til sine barn/barnebarn. Eller kost/rake. Dette er ting jeg har satt pent ved døra når det ikke er i bruk. Syns det minste de kan gjøre er å spørre først! Det er veldig frekt å bare forsyne seg av andres eiendeler.. Jeg syns ikke dette er snakk om å være uforsiktige med tingene sine, men man burde faktisk forvente at folk ikke går inn på andres eiendom og tar med seg andres ting. Det er faktisk å stjele (evnt tjuvlåne om de setter det på plass etterpå). Tror jeg skal gå på trappa til noen med pyntelykt og en flott blomsterpotte og ta det med hjem. Om noen oppdager meg skal jeg argumentere med at de må bli flinkere til å låse det fast eller ta det med inn... Ihvertfall i følge enkeltes mentalitet Anonymous poster hash: 45c25...40d
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #6 Skrevet 18. mai 2014 Å ta med leker i barnehagen er så unødvendig. I bhgen har de masse leker. Det er bedre at barna leker med det som er tilgjengelig der i steden for å skape konflikter grunnet eierforhold og utvelgelse av enkelte som får lov og ikke får lov til å leke med de medbrakte lekene. Anonymous poster hash: c4182...18f Skriver jo at jeg vet det er min feil som lot barnet ta med bilen i bhg, MEN trenger andre barn ta det med seg hjem forde?????????Er jo foredre som lærer barna at det er greit d....... og det går ann å levere det igjen! Og dette va en STOOOOOOOR bil i tillegg som freldrene har sett at barnet tok med seg Anonymous poster hash: e0bda...95e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå