Gå til innhold

andre som har problemer med å handle med unger på slep?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 21 mnd som slår seg helt vrang når vi skal handle. Hun vil ikke sitte i handlevognen og står i bue og hylskriker. Hun vil bare gå selv i butikken og helst alle andre veier enn der vi skal gå. Har flere ganger bare måtte kjøre hjem igjen uten matvarer. Har prøvd å bare sette hun i handlevognen og sagt at nå må du sitte fint vi må handle. Men hun gir seg ikke med skrikingen. Huff.. noen råd?

Anonymous poster hash: b21ca...802

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett henne igjen hjemme med faren og handle alene. Alternativt en barenvakt, dersom far ikke er tilstede eller ikke kan.

Skrevet

Går hun i barnehage?

Jeg handler stortsett bare når han er i barnehagen ettersom det er lettest.

Anonymous poster hash: b3f5a...d20
Skrevet

Ikke ta henne med på butikken. Den ene foreldrene kan være hjemme.

Anonymous poster hash: cc9dd...0ff

Skrevet

Her funker det best om ungen får ha barnehandlevogn. Hvis han kan trille den selv og føle at han hjelper til blir handleturen hyggelig :)

Det har blitt til at vi velger å gå på de butikkene som har barnehandlevogn når han er med.

Det hjelper også hvis han får være med å velge litt. Farge på eplene eller melk med q på eller bilde av traktor for eksempel. Deltagelse og ansvar er veldig gode virkemidler hos oss.

Anonymous poster hash: 4c6ef...fb4

Skrevet

Takk for svar :-)

Ja hun går i barnehage. Så heretter blir det handling når hun er i barnehagen. Eller hjemme med far :-)

HI

Anonymous poster hash: b21ca...802

Skrevet

Jeg jobber en del kveld og sørger derfor å handle når ungene er i barnehagen. Da får jeg handlet i fred, får med meg alt som står på handlelisten å ikke trenger jeg å stresser, høre på mas etter is, brus, hvor kjedelig det er å handle osv.

Skrevet

Min får klar beskjed om å klappe igjen truten, og oppføre seg som folk. Nå er din litt yngre riktignok, men det er ingen fornuftig grunn til at hun skal hyle sånn. Nesten så jeg bare hadde latt henne skrike seg grønn og gjøre ferdig handlingen..

Anonymous poster hash: d418a...f58
Skrevet

Mine har hatet intenst å være med på handling, så da har jeg droppet å ta dem med å slangt det lar seg gjøre. Jeg får også slappet mer av og vært mer effektiv alene.

Nå er de store (6 og 10), så om de vil være med så får de det. Men de velger som regel å enten sitte i bilen om det er bare rett inn på nærbutikken, eller være hjemme enten alene eller med pappaen.

Anonymous poster hash: 4b335...c86
Skrevet

Her funker det best om ungen får ha barnehandlevogn. Hvis han kan trille den selv og føle at han hjelper til blir handleturen hyggelig :)

Det har blitt til at vi velger å gå på de butikkene som har barnehandlevogn når han er med.

Det hjelper også hvis han får være med å velge litt. Farge på eplene eller melk med q på eller bilde av traktor for eksempel. Deltagelse og ansvar er veldig gode virkemidler hos oss.

Anonymous poster hash: 4c6ef...fb4

Det fungerer godt her også. Liten halndlevogn og egne oppgaver. Da holder hun seg i aktivitet og det blir mindre tull.

Anonymous poster hash: ce87d...9e3

Skrevet

Jeg har pleid å gi et grovt rundstykke og en kuli (eplejuice) når jeg har barnet med på storhandel på matbutikken. Da koser vi oss sammen på handling, og barnet sitter fint i handlevognen.

Men stort sett er barnet hjemme med far:-)

Anonymous poster hash: 153a4...740

Skrevet

Å bestikke ungen er en virkelig god idè ja, jesus. Rart det blir mye bortskjemte unger her i verden..

Skrevet

Det verste jeg ser er foreldre som forsyner seg fra butikkhyllene, åpner ubetalte varer for å stoppe kjeften på ungene. Hva lærer ungene da tror dere? Og den dagen chippen på bankkortet ikke fungerer er det morsomt å stå der med et halvspist rundstykke og en åpnet juiceboks...

Men dere handler kanskje så lenge at rundstykket er fortært og juiceboksen satt igjen i en tilfeldig hylle før dere kommer til kassa.

Anonymous poster hash: f39cb...909

Skrevet

Bortskjemt ja, med grovt rundstykke?? Kva om ungen er sulten?

Anonymous poster hash: 90a3a...725

Skrevet

Jeg handler mest uten unger - men når de er med så er det når jeg har tid til å involvere meg/bruke tid og la de ta del i handlingen. Men nå har jeg en som kan være med barna når jeg handler alene + at jeg av og til kan handle på dagtid når de er i barnehagen. ikke alle har disse mulighetene...

Anonymous poster hash: 28568...ab5
Skrevet

Bortskjemt ja, med grovt rundstykke?? Kva om ungen er sulten?

Anonymous poster hash: 90a3a...725

Regner med juicen og rundstykket er kjøpt FØR dere begynner handlingen da? Hvis ikke er det jævlig frekt.

Og poenget er ikke HVA ungen får, poenger er at det er en bestikkelse for å få ungen til å oppføre seg. Tilsnakk fra foreldrene bør være nok.

Skrevet

Bortskjemt ja, med grovt rundstykke?? Kva om ungen er sulten? Anonymous poster hash: 90a3a...725

Du tar da ikke med deg en sulten unge på handletur. Da må du jo forvente hyglig og masing. Skal barn være med bør det selvfølgelig ikke være for lenge siden spising.

Det greieste er jo bare å handle uten barn. Så lenge man er to eller det er litt tid mellom jobb og barnehageansatte stengetid er jo ikke det noe problem. Da er det jo ingen grunn til å ta med barnet.

Anonymous poster hash: 63cbd...7f2

Skrevet

Jeg handler stort sett etter at ungene er i seng.da er storebror eller pappaen hjemme med dem. (Turnusarbeid )

Det er fantastisk godt å kunne konsentrere seg om det man faktisk skal og ikke om to masekopper som løper avgårde for å erte mamma...

De er to og fire, så heldigvis blir det bedre med alderen.

Skrevet

Meg med rundstykket og kulien over her:

Jeg kjøper det i et bakeri ved siden av matbutikken før jeg handler, ja. Og synes virkelig ikke barnet blir bortskjemt når det f.eks en gang i måneden er med å handler og får dette. Da koser vi oss sammen på butikken og jeg får gjort unna ukeshandlingen. Barnet får også litt egentid med meg borte fra søsken.

Hvis jeg skal handle mindre så fungerer det godt med egen vogn til barnet, men når jeg gjør ukeshandlingen går det fort en time, og da blir barnet trett og sliten av å trille egen vogn lenge før jeg er ferdig med handlingen.

Skrevet

Jeg kjøper det i et bakeri ved siden av matbutikken før jeg handler, ja. Og synes virkelig ikke barnet blir bortskjemt når det f.eks en gang i måneden er med å handler og får dette. Da koser vi oss sammen på butikken og jeg får gjort unna ukeshandlingen. Barnet får også litt egentid med meg borte fra søsken.

Hvis jeg skal handle mindre så fungerer det godt med egen vogn til barnet, men når jeg gjør ukeshandlingen går det fort en time, og da blir barnet trett og sliten av å trille egen vogn lenge før jeg er ferdig med handlingen.

Helt super løsning, ikke bry deg om kaklekoret her. Har selv "bestukket" mine med tørre grove rundstykker (medbrakte) for å kunne gjennomføre handleturen da de var små. Tenk, nå er de veloppdragne store barn, som oppfører seg eksemplarisk selv uten et knusktørt grovbrød å gumle på. Utrolig, men sant!

Anonymous poster hash: d5030...189

Skrevet

Helt super løsning, ikke bry deg om kaklekoret her. Har selv "bestukket" mine med tørre grove rundstykker (medbrakte) for å kunne gjennomføre handleturen da de var små. Tenk, nå er de veloppdragne store barn, som oppfører seg eksemplarisk selv uten et knusktørt grovbrød å gumle på. Utrolig, men sant!

Anonymous poster hash: d5030...189

:fnise:

Anonymous poster hash: 28568...ab5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...