Gå til innhold

Noen som kan litt om barn med leukemi her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alle barn med leukemi mange blåmerker?

Hvor lenge kan de gå med sykdommen før de blir veldig dårlige og det oppdages?

Er det vanlig at de kan være mye syke med feber, hoste osv, for så å bli "friske", før de før en annen infeksjon igjen? og at det fortsetter slik lenge, uten at de virker syke hele tiden? 

Anonymous poster hash: caf55...53c
Videoannonse
Annonse
Gjest vinterbrud
Skrevet

Sjekk kreftforeningen sin side,der står det informasjon om leukemi.

Skrevet

Hvis de har leukemi er immunforsvaret helt på bunn, og de blir fort syke. En infeksjon kan ta livet av dem, så hvis de er på et kritisk stadium ligger de på sykehuset og er ikke på skolen osv pga smittefaren.

Blåmerker er vanlige symptomer på at de kan ha f.eks leukemi.

Anonymous poster hash: 1bfff...3b6
Skrevet

Jeg passet en liten gutt som fikk leukemi. Han hadd ikke mange blåmerker, symptomene hans var at han var trøtt, blek og hadde ikke god matlyst. Han var mye forkjølet og feber kom og gikk, noe som jo er ganske vanlig hos små barn i barnehage/dagmamma. Leukemi finnes i mange ulike former og symptomene varierer, kun lege som kan svare ordentlig på dette. Er du bekymret så ta det opp med lege! Det gikk forresten bra med gutten jeg passet, han er en stor, frisk gutt nå.

Anonymous poster hash: ee431...1c7

Skrevet

HI her. Grunnen jeg spør er fordi gutten min er litt som #4 beskrev den gutten. Han har alltid vært blek, blir fort trøtt og sliten, trenger mye søvn. Han er mye syk og forkjølet, og har så og si vært snufsete siden han kom til verden. Det som bekymrer meg mest er at han har mye vondt i beina sine, kan virke som han har vondt i hendene også noen ganger. Han er 21 mnd. Han går dårlig og faller fort. På grunn av gangen og smertene skal han til spesialist på sykehuset, usikker på hva som venter meg. Spurte om det var sjanse for revmatisme, men han mente gutten var for liten. Har googlet vonde ledd og der dukket jo leukemi opp. Burde jo egentlig ikke google, men hva gjør man ikke når man er bekymret. Søskenbarnet mitt døde også av leukemi da hun var liten. Det skal jo ikke være arvelig da men.. Han har ikke mange blåmerker heller, ikke mer enn det normale snart 2 åringer har. 

Anonymous poster hash: caf55...53c
Skrevet

Hvis du lurer på om gutten din har leukemi, så snakk med legen og få dette sjekket opp. I første omgang tar man blodprøver. Finner man noe mistenkelig der, tar man videre undersøkelser, bl.a beinmargsprøver.

Min søster gjennomgår nå behandling for leukemi, og det er rett og slett jævlig tøft. Mest for henne selvfølgelig, men også for hennes nærmeste som står ved hennes side og støtter og hjelper.

Min søster er i tyveårene, men har fått den typen leukemi som flest barn får (ALL-akutt lymfatisk leukemi). Hun var trøtt, utslitt og gikk ned i vekt. Vi fikk beskjed om at leukemi ikke er en sykdom man kan gå lenge med uten å bli alvorlig syk. Behandlingen starter så fort som mulig, gjerne samme dag eller dagen etter.

Tviler på at gutten din har leukemi hvis han har gått slik veldig lenge. Men man vet jo aldri. Selv om jeg kan og vet mye om dette, så er jeg ingen ekspert... Legene vet best...

Anonymous poster hash: 48a8c...856

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...