Gå til innhold

I dag er dagen, mamma til en 16 åring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten milepæl, her blir det lyden av knattrende moped tidlg og sent framover. Tenke seg til hvor fort årene flyr, fine vesle gutten min som nå er en kjekk ungdom og snart mann. Har sittet å sett i album sent i går kveld, minnene strømma på, tårenene rant.

Det er stort og fint å være mor, uansett alder, men i hverdagen glemmer man fort det oppi alt som foregår.

Det er helt vanvittig å tenke på at jeg om ikke lenge får enda en som jeg skal få være så heldig og følge utviklingen på. Tiden og årene har lært meg å sette enda mer pris på nettopp det privilegiet. Det er er stort ansvar, men en enda større velsignelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med dagen til mopedisten :)

Skrevet

Gratulerer med dagen! Og tillykke med fremtiden!

Skrevet

Gratulerer med 16 åring! :D Det er sikkert like stas for dere begge :)

Skrevet

Gratulerer med dagen til dere, og husk hjelm, begge to :)

Skrevet

Får nesten lyst til å hente scooteren min som står hjemme hos foreldra mine, jeg ga/ lånte den bort til henne da jeg ikke trengte den... Men, preggers kjerringer bør vel kansje ikke fise rundt på scooter...sukk...

Skrevet

Gratulerer med overstått! Vi har et år igjen til 16-årsdagen og jeg håper det ikke blir moped her må jeg innrømme. 

Skrevet

Gratulerer så mye til ungdommen og mor. :)

Her bor vi en plass der mange heller kjører traktor enn moped, og ¨når sant skal sies vil jeg heller at mine skal kjøre rundt på førstnevnte om de skulle ende opp med noe som helst slags sertifikat når de er 16. Ser for meg at det er tryggere- for dem, i alle fall.

Skrevet

Gratulerer til både mor og bursdagsbarn.

Det er helt sant at hver alder har sin sjarm. Jeg kan fremdeles få tårer i øynene fordi hjertet holder på å sprenges når jeg ser på slampen min som pr definisjon er voksen, men som fremdeles er mammas lille gutt - om enn bare i mitt hode.

Det å bli mamma i voksen alder i tillegg til å være tenårings/ung voksen mamma har for meg betydd å verdsette de små øyeblikkene på en annen måte enn jeg gjorde da de eldste var små. Da var jeg mer utålmodig, travlere og mer prinsippfast.

Nå gidder jeg ikke bruke tid på uvesentlige ting, jeg tenker at ting går seg til og at når man har filosofien at alt med måte og litt av det meste så blir det nok folk av mini også. Jeg koser meg og flipper ikke ut over en natt med dårlig søvn eller mel utover hele kjøkkengulvet. Ønsker deg lykke til med lille attpåkladden og ikke minst med slampen på moped.

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Gratulerer så mye med 16 åringen! Jeg hadde nok gått litt i smårugg ved tanken på min unge på en moped, men hu mor får heller jobbe med sine nevroser enn å nekte slik dersom det lå til rette for det.

:)

Skrevet

Moped ble et kompromiss, han ville helst kjøre opp på lett motorsykkel, men der satte mor ned foten både finansielt og i forhold til farta. En risiko er det, men jeg anser den som akseptabel i forhold til friheten og nytta det gir ham. Vi bor på bygda, det er dårlg bussforbindelse på kveldstid og han har de fleste vennene i kjøreavstand, så har blitt mye kjøring på meg. Jeg vet at så lenge han nå kjører så vil han også holde seg edru når han er ute på farta også, og etter forrige nyttårsaften er det en trygghet i seg selv.

I kveld skal vi ut å øvelseskjøre med bil for første gang...det skal bli noe det...heh...

Skrevet

I kveld skal vi ut å øvelseskjøre med bil for første gang...det skal bli noe det...heh...

Og DET ga meg så store jævlige flashbacks at jeg nesten omkom av resirkulert angst og sinne. Håper du har en det er menneskelig mulig å øvelseskjøre med, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...