Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #1 Skrevet 18. mai 2014 Hva gjør dere når deres 3 åringer trasser? Vi prater med barnet vårt og forklarer hvorfor det ikke er greit, vi gir konsekvenser og vi viser at vi elsker barnet, men ikke liker den oppførselen. Problemet er at barnet lover å aldri gjøre det igjen for deretter ti minutter senere å fortsette på akkurat samme vis Så... Hva gjør dere? Anonymous poster hash: dd5c3...d1f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #2 Skrevet 18. mai 2014 Andre gang det skjer på kort tid sender vi barnet på rommet og lukker døra til det har roet seg. Her i huset er det yngre søsken som skal slippe å se den oppførselen titt og ofte. Treåringen roer deg fort og kommer ut og sier unnskyld av seg selv. Roer hn seg ikke går jeg inn og hjelper hn med å roe seg. Anonymous poster hash: 91061...24a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #3 Skrevet 18. mai 2014 Sender på rommet. Anonymous poster hash: dc2e1...9b6
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #4 Skrevet 18. mai 2014 Synes trass ikke er et godt ord, det er så negativt ladet som om det er barnets feil at det nå begynner å bli mer selvstendig og skal finne ut av dette. Når et barn er fylt opp disse følelsene og frustrasjonen er det viktig at vi voksne/foreldre hjelper barna å organisere og sortere følelsene. Et eksempel kan være: " ble du litt sint/lei deg nå når jeg sa at du ikke kunne få sykkelen med deg inn?" Eller så kan man si: "jeg ser du er lei deg/ glad/ redd osv nå når......." Barnet er ikke i stand til å organisere alle disse følelsene selv, derfor er det helt feil å sende på rommet eller utføre andre måter time out. Selvsagt skal ikke barnet få viljen sin alltid, men vi anerkjenner likevel den følelsen barnet har. Prøv å møte barnet ditt på den måten jeg beskriver så skal du se hvor bra det blir:) men husk at dette er noe du må være konsekvent på og man må møte barnet på denne måten mange, mange ganger i denne perioden i livet:) Du vil få et godt regulert barn etterhvert:) Anonymous poster hash: 9d99c...270
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå