Gå til innhold

Kan man bruke sin svigerinnes navn som mellomnavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er sent ute med å få barn i vennekretsen og de fleste navn er "tatt". Har funnet et fornavn men sliter med mellomnavn (som vi av flere grunner uansett ønsker å ha)Til fornavnet vi har valgt er det ikke mange mellomnavn som passer. Det vakreste mellomnavnet som passer perfekt til navnet er faktisk navnet til min manns søster. Er veldig usikker om dette blir helt feil. Mellomnavnet blir ikke brukt i det daglige og vi kommer selvfølgelig til å ta det opp med henne. Men er det for nært? Ville feks aldri valgt et av navnene på barna hennes.

Anonymous poster hash: 7a712...0d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en oppkalling hun ville bli beæret over !

Anonymous poster hash: cbdba...dc7

Skrevet

Det kan dere vell bruke. Om hun ikke har veldig mye i mot det da. Jeg er gravid nå & selv om de blir glade uansett kjønn går jeg rundt å håper på en jente pga det der med navn. Jeg har 6 brødre (ste halv & foster) & 20 fettere som i sin tur har 2-3-4 sønner hver seg... Ser for meg at å finne et "ledig" gutte navn vi liker begge to blir en prøvelse. Men ved mindre en av de protesterer veldig er det mye mulig vi kaller opp eller bruker samme navn som en av gutta, er liksom ikke noen vei uten om når man er yngst i sin generasjon & sist ut med barn i en stoooor familie.

Anonymous poster hash: e0d6d...cdd

Skrevet

Hadde bare tatt det som en kompliment jeg:)

Anonymous poster hash: b9aa6...512
Skrevet

Jeg har tanta mi sitt mellomnavn som mitt fornavn. Koselig det :)

Anonymous poster hash: 6e6b4...bac
Skrevet

Min datter er oppkalt etter min søster. Min søster synes det var supert :)

Anonymous poster hash: 5080d...3a7

Skrevet

Mitt tantebarn har mitt mellomnavn som sitt fornavn, kjempe koselig det :-)

Skrevet

Æh... Snakker vi om mellomnavn eller et andre fornavn?

Anonymous poster hash: 175a5...591

Skrevet

Æh... Snakker vi om mellomnavn eller et andre fornavn?

Sikkert snakk om navnet mellom fornavn og etternavn. Selv du skjønner sikkert hva HI mener

Anonymous poster hash: 6e6b4...bac

Skrevet

Her har sønnen min fått navnet til broren min. Han har et fornavn vi bruker, og så det navnet etter. Ville ha det på grunn av oppkalling, hadde ikke falt med inn å tro at han skulle bli sur for det :P 

Anonymous poster hash: 4188f...515
Skrevet

Kan du ikke bare spørre hun?:) finner jo fort ut av hva hun syns om det:) jeg personlig hadde blitt stolt:)

Skrevet

Kan du ikke bare spørre hun?:) finner jo fort ut av hva hun syns om det:) jeg personlig hadde blitt stolt:)

Spørre henne, vel?

Skrevet

Det kan dere vell bruke. Om hun ikke har veldig mye i mot det da. Jeg er gravid nå & selv om de blir glade uansett kjønn går jeg rundt å håper på en jente pga det der med navn. Jeg har 6 brødre (ste halv & foster) & 20 fettere som i sin tur har 2-3-4 sønner hver seg... Ser for meg at å finne et "ledig" gutte navn vi liker begge to blir en prøvelse. Men ved mindre en av de protesterer veldig er det mye mulig vi kaller opp eller bruker samme navn som en av gutta, er liksom ikke noen vei uten om når man er yngst i sin generasjon & sist ut med barn i en stoooor familie.

Anonymous poster hash: e0d6d...cdd

Det heter OG!

Anonymous poster hash: 2583c...6d5

Skrevet

Søsteren min og jeg har faktisk nesten kalt opp barna våre etter hverandre. Ikke fordi vi planla det, men fordi navnene vi likte var veldig like den andre navn. Min datters navn skiller seg fra hennes med bare en bokstav, mens hennes datter har mitt navn + to bokstaver. Synes det er kjempegøy. Hvis jeg får en gutt kommer jeg forresten til å gi ham samme navn som fetteren min har.

Anonymous poster hash: dde59...0bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...