Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #1 Skrevet 17. mai 2014 Blir å mase masse på dere nå for jeg kan ikke bombardere samboer med forslag til hvordan vi kan gjøre det. Da blir han nok å flykte fra hele greia igjen. Jeg har nå ventet i 10 år (og 2 barn) på at han skulle foreslå det en gang så nå må jeg passe meg Vi like ikke hesteskoplassering, taler og sanger. Det er uaktuelt (som tidligere nevnt) Men er dette en ide: Alle får vite om at vi skal gifte oss og dato. Vielse: Kirke, kjole, far følger opp. Alle som vil kan (selvfølgelig) komme. Middag: På restaurant med bestemødre, søsken, foreldre og barn. Kveld: Lavvufest med venner, søskenbarn og andre som i er mye sammen med. Kan tenke meg ca 30 gjester. Bare spekemat, bål, ett par gitarer, annen musikk, egenmedbrakt drikke og turklær. Hva tror dere? Anonymous poster hash: 44138...950
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #2 Skrevet 17. mai 2014 Er det dårlig gjort ovenfor tanter og eldre familie? Kan si at dem er velkomne til å dra å spise sammen med oss etterpå, men det blir kanskje teit...? Anonymous poster hash: 44138...950
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #4 Skrevet 17. mai 2014 Er det dårlig gjort ovenfor tanter og eldre familie? Kan si at dem er velkomne til å dra å spise sammen med oss etterpå, men det blir kanskje teit...? Anonymous poster hash: 44138...950 Det kommer jo an på hvilket forhold man har til tantene mine. Hvis jeg en dag skal gifte meg, er tanter og onkler noen jeg ikke kommer til å ta hensyn til hva tenker eller ikke tenker om opplegget. Hvis vi ved et evt bryllup velger å gjøre det stort, så vil jeg nok be dem, men hvis vi gjør det lite, er tanter og onkler noen av de første som jeg ville valgt bort. Rett og slett fordi jeg ikke har noe nært forhold til dem. Søskenbarn ville jeg ikke bedt uansett, da jeg veldig mange av dem og mange av dem har jeg ikke truffet på flere år. Jeg syns det høres ut som en fin feiring, HI, å lenge alle vet hva de blir invitert til. Anonymous poster hash: 991dd...14a
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #5 Skrevet 17. mai 2014 Joo har forsåvidt ett godt forhold til mange av dem, men begynner vi først å inkludere en så tar det seg fort opp. Mora til samboer har ti søsken alene for å si det sånn.. På bursdagene til bestemora hans er vi minimum 80-100 mennesker. Og da er det bare hans familie. Anonymous poster hash: 44138...950
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #6 Skrevet 17. mai 2014 Vi hadde uformelt bryllup. Vielsen ble holdt utendørs på et gammelt gårdsbruk og etterpå var det utefest med helgrillet lam (grillet det ute selv), bål, lavvu, gitar og sang. Ble en utrolig morsom fest Anonymous poster hash: f20d8...53a
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #7 Skrevet 17. mai 2014 Koselig Anonymous poster hash: 536b1...0cc
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #8 Skrevet 17. mai 2014 Jeg tror jeg ville droppet middagen på restaurant på selve bryllupsdagen. Heller lagt opp til kirke og så den uformelle festen ganske rett etterpå. Og så heller ta middagen på restaurant med de nærmeste dagen etter. Så ville ikke de andre følt seg ekskludert fra bryllupsfeiringen. Anonymous poster hash: 88833...8d6
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #9 Skrevet 17. mai 2014 Jeg tror jeg ville droppet middagen på restaurant på selve bryllupsdagen. Heller lagt opp til kirke og så den uformelle festen ganske rett etterpå. Og så heller ta middagen på restaurant med de nærmeste dagen etter. Så ville ikke de andre følt seg ekskludert fra bryllupsfeiringen. Anonymous poster hash: 88833...8d6 Det var mest for at jeg skulle slippe å ta av kjolen med eeeen gang Hehe Men ja, har tenkt samme tanke. Men de tanter/onkler og andre som eventuelt dukker opp i kirken er jo egentlig ikke ibvitert i bryllupet i det hele tatt... Så da dukker de jo opp vel vitende om det, tenker jeg..? Anonymous poster hash: 44138...950
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #10 Skrevet 18. mai 2014 Koselig Anonymous poster hash: 536b1...0cc Anonymous poster hash: 44138...950
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #11 Skrevet 18. mai 2014 Det blir litt kjipt om det regner?! Eller? Hvorfor den lavvo'en? Du kan jo like greit ha alt ute? Vil den ha en funksjon? Litt viktig at folk kan både sitte og danse. Ha festen et sted du får gå med kjolen din :-) Anonymous poster hash: baeff...a0c
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #12 Skrevet 18. mai 2014 Synes dette hørtes kjempekoselig ut jeg. Kunne lett ha gjort noe sånt selv hvis jeg skulle gifte meg. Det eneste jeg ville tenkt på er, som noen andre nevner, hva hvis været er dårlig? Anonymous poster hash: 5704e...5ea
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #13 Skrevet 18. mai 2014 Det er en sån diiiger tre-lavvu med bord og stoler. Plass til å danse Og diger bålgruve i midten.. Det er plass til 40 i den Hi Anonymous poster hash: 44138...950
Musemorbr / Skrevet 18. mai 2014 #14 Skrevet 18. mai 2014 Supert! Det er deres store dag, ikke tanter og andres dag. Gjør som dere vil.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #15 Skrevet 18. mai 2014 Det er en sån diiiger tre-lavvu med bord og stoler. Plass til å danse Og diger bålgruve i midten.. Det er plass til 40 i den Hi Anonymous poster hash: 44138...950 [/quot Måtte sjekke. Det er faktisk plass til 80 i denb:O Anonymous poster hash: 44138...950
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #16 Skrevet 18. mai 2014 Det blir litt kjipt om det regner?! Eller? Hvorfor den lavvo'en? Du kan jo like greit ha alt ute? Vil den ha en funksjon? Litt viktig at folk kan både sitte og danse. Ha festen et sted du får gå med kjolen din :-) Anonymous poster hash: baeff...a0c Lavvoen er vel der nettopp for dette? Et tørt og varmt sted folk kan kose seg. Jeg hadde noe lignende og hadde kjolen på hele dagen. Utendørs. Men måtte ha flate sko Anonymous poster hash: 5f03d...a86
M@mm@nmin <3 <3 <3 Skrevet 18. mai 2014 #17 Skrevet 18. mai 2014 Gjør AKKURAT som dere ønsker!! Det eneste dere trenger for å gifte dere er hverandre! ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #18 Skrevet 18. mai 2014 Det høres veldig avslappet og fint ut, men bare ha det i bakhodet at det kan bli reaksjoner i familien når det gjelder hvem dere inviterer. Kommer dere til å invitere alle søskenbarna, eller bare noen, slik at f.eks en i en søskenflokk ikke er invitert, eller at alle på en side unntatt 1 er bedt, så kan det fort skape dårlig stemning som kan følge dere for lang tid framover. Det at man kan gjøre akkurat hva man vil fordi det er deres dag er en sannhet med modifikasjoner. Dere kan selvfølgelig invitere hvem dere vil, men da må dere også være blinde og døve for reaksjoner utenfra. Bryllup er en begivenhet som det hører mange tradisjoner og forventninger til, og mange mener mye. Så lenge dere har tenkt nøye gjennom hvem dere inviterer til hva, og at det ikke blir slik at noen føler seg bevisst utelatt, så går det sikkert flott. Anonymous poster hash: 044fc...009
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #19 Skrevet 18. mai 2014 På festen blir det nok mest venner.. Og akkurat det gjør meg litt betenkt. Redd noen, spesielt tanter/onkler blir å føle at "alle" blir invitert til noe utenom de... Hm ikke lett dette. Men vi vil ha en slik fest og jeg ser ikke for meg de pripne tantene våre med bållukt i håret HI Anonymous poster hash: 44138...950
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå