Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #1 Skrevet 17. mai 2014 Kakebordet besto av 10-15 ulike sjokoladekaker og sjokolademuffins + to gulrotkaker. Hva skjedde med å lage litt forskjellig, som boller, ostekake, lyse muffins, pavlova, rullekake etc etc. Her bør jo de som styrer hvem som baker , også sørge for litt variert bakst. Jeg har lagt merke til tilsvarende trend på andre arrangement av lignende art, og baker derfor alt annet enn sjokoladekake. Disse kakene blir alltid utsolgt tidlig. Mistenker at det er mye Toro langpannesjokoladekake ute og går, enkelt og lettvindt. Men GUD så kjedelig. Flere med triste kakebord i dag ? Og før jeg halshugges, dette er ikke noe stort problem for meg altså og jeg skjønner at det finnes mennesker med verre utfordringer. Men det er så enkelt å organisere litt bedre... Anonymous poster hash: 6a3e5...d0b
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #2 Skrevet 17. mai 2014 Ser litt samme tendens her og baker heller aldri sjokoladekake. Hadde med to brett med hjemmebakte skolebrød idag og de var solgt i løpet av første kvarteret :-) Men en kakeliste med hvem som baker hva er et must!! Anonymous poster hash: fc6d5...457
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #3 Skrevet 17. mai 2014 Det er ofte sånn, folk lager det enkleste. Forøvrig, jeg er vant til å se boller, muffins og ørten typer sjokoladekake. Det er jo litt variert. Anonymous poster hash: 81cc5...c7d
piranha Skrevet 17. mai 2014 #4 Skrevet 17. mai 2014 Her hadde vi litt forskjellig å velge mellom Har 3.klassing så vi sto for kakebaking og arrangement i år. Her fikk vi god tid i forkant vite hva vi skulle bake, og det var stor variasjon i baksten så det var veldig vellykket.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #5 Skrevet 17. mai 2014 Her var sjokoladekaken både tørr og uten noe smak,den gikk rett i søppelet. Ellers var det bra variasjon når det gjaldt kakene Anonymous poster hash: 0656c...49b
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #6 Skrevet 17. mai 2014 Kakebordet besto av 10-15 ulike sjokoladekaker og sjokolademuffins + to gulrotkaker. Hva skjedde med å lage litt forskjellig, som boller, ostekake, lyse muffins, pavlova, rullekake etc etc. Her bør jo de som styrer hvem som baker , også sørge for litt variert bakst. Jeg har lagt merke til tilsvarende trend på andre arrangement av lignende art, og baker derfor alt annet enn sjokoladekake. Disse kakene blir alltid utsolgt tidlig. Mistenker at det er mye Toro langpannesjokoladekake ute og går, enkelt og lettvindt. Men GUD så kjedelig. Flere med triste kakebord i dag ? Og før jeg halshugges, dette er ikke noe stort problem for meg altså og jeg skjønner at det finnes mennesker med verre utfordringer. Men det er så enkelt å organisere litt bedre... Anonymous poster hash: 6a3e5...d0b Det var fantastisk kakebord på vår skole - masse forskjellig! Og jeg synes det er greit at folk baker det de "kan" eller er best på. Hvis noen hadde fortalt meg at jeg måtte bake den og den kaken, hadde jeg sikkert prøvd så god jeg kunne, men som regel blir kaken jeg har bakt mange ganger bedre enn de jeg har bakt for første gang Anonymous poster hash: 3a246...cbe
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #7 Skrevet 17. mai 2014 Her bugnet det, men komiteen hadde nok blingsa litt, de starta innsamlinga av kaker på torsdag. Så brorparten av de vi kjøpte var blitt tørre eller klappa fullstendig sammen. Men det så inbydende ut da Anonymous poster hash: 87a50...952
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #8 Skrevet 17. mai 2014 Så kjedelig. Her var det sååå mye godt. Spiste en supergod og saftig kanelkake med ostekrem. Anonymous poster hash: 4d96b...bff
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #9 Skrevet 17. mai 2014 Lite variasjon på vår skole, selv om vi måtte skrive opp hva vi bakte. Så ut som langt over halvparten var langpannekaker som såg nitriste ut. Det burde vært mer festkaker på en slik dag. Leverte verdens beste og den gikk kjapt. Anonymous poster hash: 4db7a...ad2
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #10 Skrevet 17. mai 2014 Det er jo ikke alle kaker som egner seg på et kakebord på et arrangement på en skole. Pavlova, som du nevner, vil jeg si er en sånn kake. Sjokoladekake er greit fordi de fleste liker det og det går mye sjokoladekake, men selvfølgelig kjedelig hvis det kun er sjokoladekake. Sist vi bakte, fikk vi valget mellom muffins og sjokoladekake, mens den andre klassen som bakte, fikk valget mellom gjærbakst og noe jeg ikke husker. Anonymous poster hash: 97a27...992
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #11 Skrevet 17. mai 2014 Bugnende og varierende eller ei...jeg kjøper aldri hjemmebakt på ulike skolearrangementer. Man vet aldri hvilken hygiene/kjøkkenhygiene "bakeren" har. Usj! Anonymous poster hash: df336...8dd
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #12 Skrevet 17. mai 2014 Da jeg var i kommite for arrangementet her, så la vi føring for alle kakene nettopp for at det skal bli variasjon. Årene etter har de fulgt opp denne trenden. Vet også om en skole der foreldrene som skal bake bes gi info om hva de skal bake i forkant. Da kan selve komiteen sørge for variert bakst. Anonymous poster hash: ec206...bb4
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #13 Skrevet 17. mai 2014 Her fikk vi en liste med hva vi måtte bake. Og selvfølgelig fikk i oppgave å bake eplekake. Noe jeg aldri har gjort før. Har mange andre kaker jeg er flink til å bake. Men jeg bakte, og den så ikke helt super ut. Men tror faktisk den smakte godt. Anonymous poster hash: 74abf...16d
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #14 Skrevet 17. mai 2014 Jeg er sinnsykt dårlig på kakebaking så jeg blir glad bare det er kaker Anonymous poster hash: cea00...316
3 i april Skrevet 17. mai 2014 #15 Skrevet 17. mai 2014 Sjokoladekaker er vel det som er mest popis blant ungene da. Er enig at det blir kjedelig i lengden, men mange av disse fancy kakene sto faktisk urørte da det nærmest seg slutten. Det var alle sjokoladekakene, bollene og muffinsene som solgte. Selv foretrekker jeg eplekake, gjærbakst og krydderkake
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #16 Skrevet 17. mai 2014 Langpannekaker og Toro-kaker er da mer enn bra nok på et barnearrangement. Snobber! Anonymous poster hash: 191e8...391
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #17 Skrevet 17. mai 2014 Langpannekaker og Toro-kaker er da mer enn bra nok på et barnearrangement. Snobber! Anonymous poster hash: 191e8...391 Helt supert det også. Men ikke BARE slike kaker. Ikke så mye som en eplekake eller enkel gjærbakst å se. Hi Anonymous poster hash: 6a3e5...d0b
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #18 Skrevet 17. mai 2014 Her styrer arrangørene det slik at hvert klassetrinn baker ulike kaketyper. Var masse ulike flotte kaker Anonymous poster hash: 7fe02...848
Tarssan Skrevet 17. mai 2014 #19 Skrevet 17. mai 2014 Betaler dere for kakene/bollene dere spiser ved slike forbindelser? Her er alt bestandig gratis, skole eller barnehage står for kaffe og saft, så tar vi foreldre med kaker/mat. Her bugnet det idag, kaker, boller, kanelsnurrer, snitter, pølser og is. Her er det foreldreutvalget som arrangerer. Hva bruker dere pengene som kommer inn på?
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #20 Skrevet 17. mai 2014 Betaler dere for kakene/bollene dere spiser ved slike forbindelser? Her er alt bestandig gratis, skole eller barnehage står for kaffe og saft, så tar vi foreldre med kaker/mat. Her bugnet det idag, kaker, boller, kanelsnurrer, snitter, pølser og is. Her er det foreldreutvalget som arrangerer. Hva bruker dere pengene som kommer inn på? Her låner komiteen penger av fau for å kjøpe inn alt som trengs. Når arrangementet er ferdig, betales det tilbake og overskuddet også. Så går pengene til nye lekeapparat, leirskole og andre arrangement som skolen i samarbeid med fau vil arrangere. Anonymous poster hash: ec206...bb4
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #21 Skrevet 17. mai 2014 Bugnende og varierende eller ei...jeg kjøper aldri hjemmebakt på ulike skolearrangementer. Man vet aldri hvilken hygiene/kjøkkenhygiene "bakeren" har. Usj! Anonymous poster hash: df336...8dd Fisefin? Sjansen for at noen har så dårlig kjøkkenhygiene at det kan være skadelig er minimal. Jeg kjøper alltid mat og kaker 17. mai, jeg er sulten etter langt tog. Anonymous poster hash: 043b0...b9e
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #22 Skrevet 17. mai 2014 Betaler dere for kakene/bollene dere spiser ved slike forbindelser? Her er alt bestandig gratis, skole eller barnehage står for kaffe og saft, så tar vi foreldre med kaker/mat. Her bugnet det idag, kaker, boller, kanelsnurrer, snitter, pølser og is. Her er det foreldreutvalget som arrangerer. Hva bruker dere pengene som kommer inn på? Her låner komiteen penger av fau for å kjøpe inn alt som trengs. Når arrangementet er ferdig, betales det tilbake og overskuddet også. Så går pengene til nye lekeapparat, leirskole og andre arrangement som skolen i samarbeid med fau vil arrangere. Anonymous poster hash: ec206...bb4 Her går inntekten til skolemusikken. Meget godt formål som jeg gjerne støtter. Anonymous poster hash: 043b0...b9e
Tarssan Skrevet 17. mai 2014 #23 Skrevet 17. mai 2014 Aha. Takk til dere som svarte meg og beklager avsporingen. Dette var jo noe å tenke på, at man kan benytte anledningen til å samle inn penger til et godt formål Regner med at det ikke er kafepriser på kakene og kaffen, men en mindre sum som er overkommelig
Tired mama Skrevet 17. mai 2014 #24 Skrevet 17. mai 2014 På vår skole fikk førsteklassingene oppgave i å lage boller. Andreklassingene sjokoladekake, tredjeklassene muffins etc. Så her var det skikkelig bra opplegg!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #25 Skrevet 17. mai 2014 Aha. Takk til dere som svarte meg og beklager avsporingen. Dette var jo noe å tenke på, at man kan benytte anledningen til å samle inn penger til et godt formål Regner med at det ikke er kafepriser på kakene og kaffen, men en mindre sum som er overkommelig Vel..... 25,- for pølse, 10 for kaffe og 10,- per kakestykke, 20,- for lollipop og pinup, 20,- for brus.... Og loddsalg 5,- per lodd. Anonymous poster hash: ec206...bb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå