Serepta Skrevet 17. mai 2014 #1 Skrevet 17. mai 2014 Jeg slutter aldri å forundre meg over enkelte hundeeieres manglende evne til å tenke og ta hensyn til andre. I barnetoget i dag gikk jeg ved siden av en bunadskkedd (!!!) Liten teppetisser som vimset rundt og faktisk holdt på å bli tråkket på av folk flere ganger. En mann måtte hoppe unna da han surret beinet inn i båndet. Ved kafebordene gikk en liten gneldrepuddel brått til angrep på en annen hund, og den hadde ikke annet bånd en sånn tynt tau i en plasttrommel , som ikke var låst. Hunden kom mange meter før eieren reagerte og tauet den inn. Hva om det var et barn den gikk til angrep på ? Og på toppen av det hele lå det fersk hundedritt midt på skoleplassen etter endt arrangement. Er jeg ei surmaga kjerring som irriterer meg, eller bør man la hunder være hjemme i slike sammenhenger ?
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #2 Skrevet 17. mai 2014 Er hundeeier og helt enig. Noen ganger er det flaut å lufte hunden min. Særlig på våren og all dritten kommer frem. Får lyst til å si til folk at JEG plukker opp. Angående hunder som angriper andre hunder. Stor eller liten, de har ikke noe i en slik forsamling å gjøre. Anonymous poster hash: d3dd5...495
Ileus Skrevet 17. mai 2014 #3 Skrevet 17. mai 2014 Jeg er enig, hundene kan være hjemme på 17 mai. Tviler på at de synes det er så stas med all støyen og kaoset.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #4 Skrevet 17. mai 2014 Tror det spiller liten rolle hva du mener folk bør gjøre med hundene sine på 17.mai. Jeg ville aldri dratt med meg bikkja i en slik sammenheng, men jeg forstår at folk er forskjellige med forskjellige behov. Prøv å vær litt mer positiv og tolerant, og du vil garantert føle deg bedre. Anonymous poster hash: 444d9...ca9
Serepta Skrevet 17. mai 2014 Forfatter #5 Skrevet 17. mai 2014 Jeg klarer ikke være positiv og tolerant når folk lar bikkjene sine drite på skoleplassen altså.
Dr. Fyll Skrevet 17. mai 2014 #6 Skrevet 17. mai 2014 Trygge hunder som har lært å oppføre seg syns jeg absolutt har noe å gjøre i 17.mai-toget og feiringen ellers, disse har jo som regel eiere som har annet enn vatt mellom ørene. Alle episodene du nevner er tydelige eksempler på idiotiske hundeeiere som absolutt burde latt hunden være hjemme. Er hunden så liten at den kan tråkkes på og skades, så lar man den ikke gå midt i 17.mai-toget. Man lar den være hjemme, eller bærer den. Å bruke flexiline er en uting og unødvendighet i alle sammenhenger, spesielt midt i folkemengder. Flexiline mot hud/tynne strømper skaper stygge brannsår. Og man plukker da for pokker opp hundedritten.
mamma_til_verdens_beste Skrevet 17. mai 2014 #7 Skrevet 17. mai 2014 Har hunder selv som fint kunne blitt med på offentlig 17. mai feiring. De trives i folkemengder, og er vant til støy og mye som skjer. Men av respekt for mennesker som er redd så holder jeg de faktisk hjemme denne dagen.Synes ikke det er noen krise at hunden tisser på skoleplassen, men uansett plukker man skikkelig opp etter seg. Ville selvfølgelig luftet hunden skikkelig først, og ikke brukt skolens område til å lufte hunden på, men skjer det så skjer det.Angående at en hund angriper en annen, så blir det litt feil for meg å trekke inn at det kunne ha vært et barn. Men hunder som utagerer mot andre hunder bør selvsagt bli hjemme.Vil ikke kalle deg ei surmaga kjerring, men får selvfølgelig følelsen av at du har et lite horn i siden mot hundeeiere/hunder da.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #8 Skrevet 17. mai 2014 Bikkjer har ikke noe blant folk å gjøre! Anonymous poster hash: b476c...175
mamma_til_verdens_beste Skrevet 17. mai 2014 #9 Skrevet 17. mai 2014 Bikkjer har ikke noe blant folk å gjøre! Anonymous poster hash: b476c...175 Skal de flytte inn i skogen da eller?
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #10 Skrevet 17. mai 2014 Liker ikke at folk tar med seg hunder i toget. Jeg er livredd alle hunder uansett hvor snille de, i følge eierene, er. Er ikke noe gøy å gå i tog og være redd. Må de ha den med, så får de gå utenfor/ved siden av toget i stedet for å skremme andre. De kan også holde den unna kake/kaffe/brus/is-bodene. Der skal man også føle seg trygg og de bør også holdes utenfor de største folkemengdene slik at de som har lyst til å feire og er redde kan få en fin feiring, og ikke gå rundt å være redd i stedet for å ha en flott dag. Hundedritt skal plukkes opp og hundepiss i skolegården der små barn leker er også ekkelt. Anonymous poster hash: ad1c1...704
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #11 Skrevet 17. mai 2014 Jeg liker egentlig hunder selv, men jeg har en mann som er hyper allergisk mot hund og ett barn som er veldig redd hunder. Derfor setter jeg pris på at hundene kan være hjemme akkurat 17. Mai. Hundebæsj liker vel ingen! Naboen vår plukker opp bæsjen etter sin hund, men slenger posen fra seg der bæsjen opprinnelig lå! Ba henne ta med seg bæsjen OG posen da hun hadde gjort dette flere ganger i oppkjørselen vår. Nei, det stinket og hun orket ikke bære den lukten med seg hjem til søppelet. (???) Da ble det en krangel mellom oss, gitt. Det endte opp med at jeg la fra meg noen bæsjebleier fra minien i hennes oppkjørsel og siden har jeg ikke sett snurten av hverken henne eller bæsjeposene hennes Anonymous poster hash: 4dedf...75b
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #12 Skrevet 17. mai 2014 Liker ikke at folk tar med seg hunder i toget. Jeg er livredd alle hunder uansett hvor snille de, i følge eierene, er. Er ikke noe gøy å gå i tog og være redd. Må de ha den med, så får de gå utenfor/ved siden av toget i stedet for å skremme andre. De kan også holde den unna kake/kaffe/brus/is-bodene. Der skal man også føle seg trygg og de bør også holdes utenfor de største folkemengdene slik at de som har lyst til å feire og er redde kan få en fin feiring, og ikke gå rundt å være redd i stedet for å ha en flott dag. Hundedritt skal plukkes opp og hundepiss i skolegården der små barn leker er også ekkelt. Anonymous poster hash: ad1c1...704 Hvis DU er redd, bør du holde deg unna folkemengder da. Anonymous poster hash: a7b53...806
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #13 Skrevet 17. mai 2014 Jeg kunne godt tatt med min hund i folkemengder, men jeg hadde selvfølgelig passet på at hun ikke var i veien for noen eller la igjen visittkortene sine! Akkurat i dag var hun hjemme, men det var fordi det passet slik akkurat denne gangen. I toget hadde hun ikke fått bli med. Anonymous poster hash: 91de6...a19
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #14 Skrevet 19. mai 2014 Hund har ingenting i toget og gjøre. Folk er forskjellige, noen er redde og noen faktisk allergiske. Disse skal også få kose seg i toget. Hunder kan fint være hjemme. Men å si at hunder ikke har noe ute blandt folk å gjøre er jeg uenig i. og samme med at hunden som angrep en annen hund , og sammenligne det med et barn blir også feil. Dette er en form for kommunikasjon hunder imellom. bare fordi en hund glefser etter en annen hund er ikke dermed sagt at den vil gjøre det mot et barn. Men en hund er heller ikke et barn så holde de unna barnetoget! Jeg ville krevd å få hunden fjernet hvis noen hadde dukket opp med en hund i barnetoget. Hunden har faktisk ikke rett til å være med over alt selv om det er et familiemedlem. Hundeeiere bør tenke litt på allergikere som faktisk blir syke av hund. Det at de blir syke gjør at de blir redde, og selv om din hund er snill og søt så blir en allergiker like syk av din hund. Og selv om din hund er lydig og snill har mest sannsynlig en allergiker opplevd de hundeeierne som ikke har kontroll på hunden sin , og dermed opplevd veldig negative opplevelser. Er ikke alltid man er hundehater, men at det faktisk er et reelt problem som gjør at hunden ikke er ønsket i absolutt alle situasjoner. Anonymous poster hash: de00f...66e
sug lut Skrevet 19. mai 2014 #15 Skrevet 19. mai 2014 Jeg liker egentlig hunder selv, men jeg har en mann som er hyper allergisk mot hund og ett barn som er veldig redd hunder. Derfor setter jeg pris på at hundene kan være hjemme akkurat 17. Mai. Hundebæsj liker vel ingen! Naboen vår plukker opp bæsjen etter sin hund, men slenger posen fra seg der bæsjen opprinnelig lå! Ba henne ta med seg bæsjen OG posen da hun hadde gjort dette flere ganger i oppkjørselen vår. Nei, det stinket og hun orket ikke bære den lukten med seg hjem til søppelet. (???) Da ble det en krangel mellom oss, gitt. Det endte opp med at jeg la fra meg noen bæsjebleier fra minien i hennes oppkjørsel og siden har jeg ikke sett snurten av hverken henne eller bæsjeposene hennes Anonymous poster hash: 4dedf...75b Kongebra løsning
sug lut Skrevet 19. mai 2014 #16 Skrevet 19. mai 2014 Jeg kunne godt tatt med min hund i folkemengder, men jeg hadde selvfølgelig passet på at hun ikke var i veien for noen eller la igjen visittkortene sine! Akkurat i dag var hun hjemme, men det var fordi det passet slik akkurat denne gangen. I toget hadde hun ikke fått bli med. Anonymous poster hash: 91de6...a19 For mange er det at hun er der i seg selv synonymt med at hun "er i veien for noen", enten det skyldes redsel eller allergi. På nasjonaldagen er ikke hunder velkommen, rett og slett. Eller kanskje jeg skal få kompisen til å ta med slangen sin? Den er jo også et husdyr og del av familien, kanskje den bør få feire og bli med sin eier i toget?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #17 Skrevet 19. mai 2014 Liker ikke at folk tar med seg hunder i toget. Jeg er livredd alle hunder uansett hvor snille de, i følge eierene, er. Er ikke noe gøy å gå i tog og være redd. Må de ha den med, så får de gå utenfor/ved siden av toget i stedet for å skremme andre. De kan også holde den unna kake/kaffe/brus/is-bodene. Der skal man også føle seg trygg og de bør også holdes utenfor de største folkemengdene slik at de som har lyst til å feire og er redde kan få en fin feiring, og ikke gå rundt å være redd i stedet for å ha en flott dag. Hundedritt skal plukkes opp og hundepiss i skolegården der små barn leker er også ekkelt. Anonymous poster hash: ad1c1...704 Hvis DU er redd, bør du holde deg unna folkemengder da. Anonymous poster hash: a7b53...806 Vel.. Nå er det sånn at 17. mai er for mennesker, ikke for hunder. Synes faktisk jeg har mer "rett" til å delta på feiringen enn hunder. Til vanlig ligger jeg unna steder jeg vet det er hunder fordi jeg er redd, men på 17. mai må jeg få lov til å ta med de 3 barna mine ut og gå i tog uten å måtte forholde meg til hunder. Anonymous poster hash: ad1c1...704
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #18 Skrevet 19. mai 2014 Det er jo opptil eierne. Hunder har rett til å være ute de også, til og med på 17.mai, men samtidig er det en regel om at hundeeiere skal ha kontroll på hunden sin, og norsk folkeskikk (som er utdødd, tilnærmet) skal være tilstede. Jeg tok ikke med min hund av flere grunner.. For det første, er han så søt at "alle", særlig barn, ønsker å hilse på ham, og han liker ikke fremmede, så han glefser og bjeffer hvis noen fremmede hilser på. For det andre blir han lett stresset. Og for det tredje, tror jeg han hadde blitt livredd for korpsmusikk. Bare jeg tok frem blåseinstrumentet mitt hjemme og testet det, ble han redd. Anonymous poster hash: 05371...741
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #19 Skrevet 19. mai 2014 Jeg har kjørehunder selv og synes folk som behandler sine hunder som babyer, bærer dem i vesker og kler dem i bunad er renspikka idioter. En hund skal ikke brukes til pynt, det er et dyr! Ikke en baby eller en dukke! Jeg tror nok at egoismen a la det å la bikkja drite overalt og ikke plukke opp henger sammen med lav IQ til folk som har veskehunder. Anonymous poster hash: c6071...7f7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #20 Skrevet 19. mai 2014 Jeg har kjørehunder selv og synes folk som behandler sine hunder som babyer, bærer dem i vesker og kler dem i bunad er renspikka idioter. En hund skal ikke brukes til pynt, det er et dyr! Ikke en baby eller en dukke! Jeg tror nok at egoismen a la det å la bikkja drite overalt og ikke plukke opp henger sammen med lav IQ til folk som har veskehunder. Anonymous poster hash: c6071...7f7 For en uintelligent konklusjon. (Hvis vi skal snakke fordommer, kan jeg jo nevne at eierne til polarhunder og huskyblandinger er de dummeste jeg har møtt ) Og da jeg stod og så på borgertoget, hva var det jeg så folk tråkke i? Jo, en diger hunderuke. Fra en stor hund. De er like ikle til å ikke plukke opp, de. Anonymous poster hash: 05371...741
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #21 Skrevet 19. mai 2014 Dere som er så livredd hunder at dere med viten og vilje ikke oppsøker plasser det er hunder må da ha et veldig vanskelig liv. Det er hunder over alt og hvis frykten for disse hemmer dere så veldig at dere ikke tør å bevege dere der så er det innmari synd på barna deres. Idiotisk faktisk! Man bør prøve å kommr over den frykten og ikke overføre den til barna. De fleste hunder er faktisk ikle farlige og de fleste hundeeiere har folkeskikk. Anonymous poster hash: 21ff3...34b
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #22 Skrevet 19. mai 2014 Jeg er hundeeier - jeg lar hunden være hjemme 17. mai. Den har det veldig mye bedre hjemme for å sove litt noen timer enn å være i alt styret. Dette også med tanke på allergikere og de som er redde. Den får selvsagt laaang tur både før og etter! Anonymous poster hash: f50b7...a81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå