Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #1 Skrevet 17. mai 2014 Jeg kjenner ikke meg selv igjen mere.. Er blitt tobarnsmamma og hadde gleda meg sånn. Er bare sliten, babyen har hatt en del mageknipe i det siste og hylt av full hals. Pappa prøver å hjelpe, men det er bare meg som kan trøste virker det som. Dette resulterer i lite søvn > dårlig humør > får meg til å føle meg som verdens verste mamma. Tvang meg ut døra idag etter en j*vlig dag igår, baby skrev av og på i tolv timer. Sov veldig lite igår. Å "måtte" møte folk, gå i tog og være blid og hyggelig når jeg egentlig bare ville ligge under dyna var ikke veldig fristende akkurat. Heller ikke gidda å spise noe idag.. På feriringa idag hadde babyen AKKURAT sovna, og svigerinna mi tok opp babyen fra vogna, hun begynte å gråte, og da sa bare svigerinna: "Her, nå kan dere ta babyen, hun bare gråter" Åhh, ble så irritert!! Men sa ingenting. Er mye alene med babyen og 5 åringen da min samboer er borte lange dager, ofte fra 08-18, også reiser han på trening et par dager i uka når han kommer hjem. Og sånn har det vært i det siste, men møter lav forståelse, hvertall fra svigers. Fikk faktisk høre fra svigers for noen uker siden at jeg virka så sur?! Får hvertfall støtte fra samboer, og han tok babyen i 3 timer idag sånn at jeg fikk sove. Det blir vel bedre, eller? Folk utenfra må jo tro jeg er DEN hurpa.. Anonymous poster hash: 67860...1e9
Kokken 81 Skrevet 17. mai 2014 #2 Skrevet 17. mai 2014 Det blir bedre Er barnet nyfødt? Alle trenger litt tid på å komme inn i rutiner. Kanskje babyen har kolikk? Ammer du, kan det jo være at du spiser noe den ikke tåler. Eller at den er intolerant på mme? Kan være mange ting som gjør at barnet skriker mye. Det pleier heldigvis å komme seg innen noen uker. Lykke til .. Sender deg en styrkeklem
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #3 Skrevet 17. mai 2014 Neida, 1.5 mnd gammel. Ammer, men er forsiktig med hva jeg spiser. Anonymous poster hash: 67860...1e9
Siamese Hellhound Skrevet 17. mai 2014 #4 Skrevet 17. mai 2014 Det blir bedre! Jeg blir et troll når jeg sover dårlig. Heldigvis har mannen min lært dette av lang erfaring, så nå sier han bare 'gå og legg deg, du' når det blir for ille. Jeg blir ofte sånn at jeg føler at hele verden er imot meg, blir sint og gråter lett. Tar alt i verste mening. I den første barseltida løper hormonene ganske løpsk også, det hjelper jo ikke akkurat på humøret. Kanskje burde mannen din avlaste deg noe mer, hvis det trengs? Får du sovet noe mens babyen sover på dagen? Pass på å legge deg nedpå litt når babyen sover, det hjelper, det også. Og den svigerfamilien var jo i hvertfall helt på bærtur! Synd du ikke ga dem et spark bak (du kan jo bare skylde på hormonene), det hadde de hatt godt av.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #5 Skrevet 17. mai 2014 Det blir bedre! Jeg blir et troll når jeg sover dårlig. Heldigvis har mannen min lært dette av lang erfaring, så nå sier han bare 'gå og legg deg, du' når det blir for ille. Jeg blir ofte sånn at jeg føler at hele verden er imot meg, blir sint og gråter lett. Tar alt i verste mening. I den første barseltida løper hormonene ganske løpsk også, det hjelper jo ikke akkurat på humøret. Kanskje burde mannen din avlaste deg noe mer, hvis det trengs? Får du sovet noe mens babyen sover på dagen? Pass på å legge deg nedpå litt når babyen sover, det hjelper, det også. Og den svigerfamilien var jo i hvertfall helt på bærtur! Synd du ikke ga dem et spark bak (du kan jo bare skylde på hormonene), det hadde de hatt godt av. Takk for et godt svar:) Nei, de siste par ukene har jeg ikke fått sovet. Babyen sover ikke spesielt godt på dagtid, og vi har ikke godt innarbeidede rutiner selv om hun snart er seks uker. Svinger fra dag til dag,men takk gud, så våkner hun hvertfall mindre om natta. Sover godt når jeg triller vogna, men våkner lett med engang vogna står i ro. Også sover hun godt i bilen da, så der er jeg jo heldig. Får ikke sovet da :-P Så det er egentlig mest i helgene jeg får sovet på dagtid gitt.. Har igrunn ikke sovet noe særlig godt om natta, eller sammenhengende for den saks skyld på rundt 8 uker vil jeg tippe. Blir pottesur når jeg er sliten altså, men synd det blir sånn på dager som det her som liksom skal være "koselig" for alle parter. Samboer spurte hele tiden "Skal du ha pølse, brus, kake, ditt og datt" og jeg endte opp med å bli irritert på han når han konstant spurte og jeg svarte nei hver gang. Anonymous poster hash: 67860...1e9
Siamese Hellhound Skrevet 18. mai 2014 #6 Skrevet 18. mai 2014 Det er ikke så rart heller at dere ikke har fått rutinene på plass ennå. De første tre mnd er vel ofte de mest slitsomme og uten rutiner. Den ene dagen sover de fire timer i strekk, og den neste dagen kanskje et kvarter om gangen. Tror jeg leste et sted at den der uroligheten, ofte om kvelden, med mye skriking og hvor det er vanskelig å finne ut hva det er som plager dem osv ofte når en topp ved 6-8 uker, og så blir det gradvis bedre. Etter tre mnd begynner de å produsere melatonin, og da begynner de å bli trøtte om kvelden. Og så er det jo det at ingen babyer er like. Og det finnes ingen fasit. Og når du endelig tenker at du har funnet ut av en rutine, så bestemmer babyen din seg for en helt ny rutine. Så man må bare holde ut som best man kan og la noen ting flyte. Å få sove og å få spist er viktigst for deg akkurat nå. Så takler man resten litt bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå