Gå til innhold

Når tar de små av bunaden/festdrakten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en frøken som er rasende fordi hun fremdeles må gå med bunad. Jeg mener at den skal av først når vi er ferdig å være ute. Nå skal vi straks ut igjen og lille-frøken-hater-kjoler er helt fortvilet fordi hun må gå med bunad når vi skal ut igjen. 

Er jeg streng?

Hvis det spiller noen rolle, vi skal ikke langt. Vi skal ut å grille med naboene.

Anonymous poster hash: c4f91...fec
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter tog og leker på skolen er det på med behagelige klær.

Anonymous poster hash: 5cf18...961

Skrevet

La hun slippe, her tok vi den av når vi var ferdig og feire på skolen.

Skrevet

Grille med naboene? Da hadde mine fått skiftet.

Skrevet

Ja, du er veldig streng.

Anonymous poster hash: e6433...eba
Skrevet

Dere griller vel ikke i finstasen??? Skift! :P

Skrevet

Aldri i verden om mine hadde fått lov til å ha på bunad når vi drev og grillet med naboene- og de gjerne fløy rundt og lekte med naboungene...

Skrevet

Hadde byttet til grilldress e.l. før grilling med naboene.

Skrevet

Mine får bruke bunaden så lenge de vil. Her er faktisk alle jentene veldig glade i sine. Vi har nettopp hatt 8 skolejentene her i bunad. Ingen av dem ønsket å ta den av, heller ikke under klatring i stiger, sekkeløp, tautrekking eller andre leker, men et par av de voksne skiftet til lettere tøy etter hvert.

Anonymous poster hash: eaab9...b9d

Skrevet

Dere griller vel ikke i finstasen??? Skift! :P

Vi både griller, danser og er med på tredisjonelle 17.maileker i bunaden.

Anonymous poster hash: eaab9...b9d

Skrevet

Skiftet til sommerkjole og sandaler da vi kom hjem fra tog og arrangement, mye bedre å leke og kose seg i lette klær.

Skrevet

Jeg hadde absolutt latt henne skifte. Her hadde vi motsatt problem, treåringen ville absolutt ikke ta av bunaden sin ;) Det ble heldigvis ok da jeg tok av min :)

Anonymous poster hash: 33087...fc4

Skrevet

Hvis dere "bare" skal til naboene og grille, hadde jeg latt henne skifte.

Anonymous poster hash: 95146...9b1
Skrevet

Vi har også grillet med naboene. Det gjorde vi i vanlige klær alle som en :) HERLIG å få av seg finstasen.

Anonymous poster hash: 3a0a5...c18
Skrevet

Dei vart tatt av kl 18, begge trivdes godt i bunad.

Skrevet

Han tok den av når vi kom hjem,ca 18 30

Skrevet

Jeg formante i morges for gutten min på nesten 5 at han måtte huske å si fra når han må på do. Har en tendens til å glemme seg.

Siden han hadde bunad på så måtte han være nøye i dag.

Jeg var på kjøkkenet og kokte kaffe da vi kom hjem og da jeg kom i stua sprang han rundt i hvit skjorte, stilongs (det var kaldt i dag) og ullstrømper til knærne. Hehe.

Han hadde lagt resten av bunaden så fint i sofaen.

Sjøl kasta jeg finstasen da vi kom hjem.

Anonymous poster hash: 9f738...3b4

Skrevet

Her ble bunaden lagt vekk da vi kom hjem fra arrangementet på skolen, da kom en lett sommerkjole på isteden før det var tid for grilling, lek og kos i hagen (selv om vi hadde besøk)

For de små er det mer enn nok med bunad i toget og på skolen etterpå, når vi kommer hjem da er de lei og sliten av hele plagget.

Jeg synes også du var streng, det er barnas dag i dag og når hun som ikke liker kjoler og bunader har gått med det i tog o.l. fordi du forlanger det synes jeg godt hun kan få bestemme selv når det er tid for kos, lek og hygge med naboene på ettermiddagen.

Anonymous poster hash: 46312...908
Skrevet

Tok av når vi kom hjem og det var leggetid. 6 år.

Anonymous poster hash: e056b...8d5
Skrevet

Bunaden blir tatt av når bunadsskjorta ikke lenger er hvit, dvs innklint med is og ketchup 😊

Skrevet

Jeg er oppvoskt med å bruke bunad, og jeg hatet det til slutt så intenst at ved konfirmasjonen ville jeg ikke ha bunad. Først 10 år senere fikk jeg lyst på bunad.  Jeg har lovet meg at mine unger ikke skal oppleve bunaden som en tvangstrøye.  Så er er det lov å skifte etter toget og det året de ikke vil skal de få lov til å ha ny kjole istedenfor.

I fjor føk de rundt med bunad til de la seg, I år var det så varmt at de ikke hadde det noe bra. Vi er hjemom mellom tog og lek på skolen. Da skiftet de til penkjole og dress. Da vi kom hjem etter skolen var det så varmt at shortsen  og skjørtet kom frem. 

Tror ikke det er noe lurt å tvinge de til å gå lenger enn de selv vil. Da blir det ikke gode 17. Mai minner....

Anonymous poster hash: ce383...ab4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...