Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #1 Skrevet 17. mai 2014 Har en utrolig bedrevitende viljesterk datter på 5 år. Har fått tilbakemelding fra barnehage at hun har et enormt behov for å ha rett og vinne diskusjoner. Vi jobber masse med dette. I dag ble jeg skikkelig irritert på min mamma. Datter har bursdag neste uke og så sier hun. Alle er her i dag for å feire meg. Jeg sier nei, i dag feirer vi Norge og grunnloven. Hun er påståelig og sier JO alle feirer meg. Mamma bryter inn og sier, ja da jenta mi, i dag feirer vi DEG. Kjenner jeg blir skikkelig oppgitt da dette er noe vi har fått beskjed å jobbe med samtidig som hun nå er så stor at hun faktisk forstår forskjell på Norges bursdag og hennes. Gadd ikke ta diskusjonen der og da men sa i fra til mamma at dette ikke var ok. Hun lo det bort og sa at det ikke gjorde noe. Er jeg urimelig og burde jeg la jenta mi få lov å si dette uten å bli forklart hva 17. Mai dreier seg om? Eller er det mamma som ikke forstår dette? Anonymous poster hash: 2f182...f62
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #2 Skrevet 17. mai 2014 Hvis dette er noe dere bevisst jobber med, synes jeg din mor må akseptere dette. Hun forstår nok ikke deres synspunkt. Anonymous poster hash: 1d542...f5e
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #3 Skrevet 17. mai 2014 Har du nevnt dette til din mor før? Så hun vet hvordan datteren din er? El vet din mor kun det du sa i dag? Anonymous poster hash: d5269...2c2
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #4 Skrevet 17. mai 2014 Trr du må sette deg ned sammen med moren din og forklare hvordan datteren din er, og at dere jobber med det. (ps. 17.mai er ikke norges bursdag) Anonymous poster hash: f3846...e67
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #5 Skrevet 17. mai 2014 Ja. Mamma vet veldig godt at dette er noe vi jobber med. Selvsagt i hyggelige former der vi forklarer på hennes nivå hva som er riktig. Dette er typisk mamma, hun er jo så liten la nå henne tro dette tankegang. Har sagt mange ganger at vi må være flinke til å gi henne motstand på de områder hun kan forstå hva som er riktig. Anonymous poster hash: 2f182...f62
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #6 Skrevet 17. mai 2014 Poenget her er vel at å få høre det hun vil høre ikke hjelper på problemet dere har, derfor er det ikke ok av din mor å motarbeide dere på dette. Samtidig kan det hende du bare må bli ENDA strengere med datteren din, og si kort og greit at nå får hun klappe igjen og slutte å mase, det er IKKE hennes bursdag, og fortsetter hun å gnåle om det kan hun gå på rommet sitt. Verdt et forsøk? Anonymous poster hash: e809a...4a6
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #7 Skrevet 17. mai 2014 Har en utrolig bedrevitende viljesterk datter på 5 år. Har fått tilbakemelding fra barnehage at hun har et enormt behov for å ha rett og vinne diskusjoner. Vi jobber masse med dette. I dag ble jeg skikkelig irritert på min mamma. Datter har bursdag neste uke og så sier hun. Alle er her i dag for å feire meg. Jeg sier nei, i dag feirer vi Norge og grunnloven. Hun er påståelig og sier JO alle feirer meg. Mamma bryter inn og sier, ja da jenta mi, i dag feirer vi DEG. Kjenner jeg blir skikkelig oppgitt da dette er noe vi har fått beskjed å jobbe med samtidig som hun nå er så stor at hun faktisk forstår forskjell på Norges bursdag og hennes. Gadd ikke ta diskusjonen der og da men sa i fra til mamma at dette ikke var ok. Hun lo det bort og sa at det ikke gjorde noe. Er jeg urimelig og burde jeg la jenta mi få lov å si dette uten å bli forklart hva 17. Mai dreier seg om? Eller er det mamma som ikke forstår dette? Anonymous poster hash: 2f182...f62 Synes ikke det er problematisk at du har en datter med sterk vilje og meininger, men er enig i at det er viktig å korrigere henne når hun tar feil, slik at hun ikke alltid vil oppleve at alle sier seg enig fordi hun er så påståelig. Anonymous poster hash: 69e6a...34d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå