Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #1 Skrevet 17. mai 2014 Dette er første året vi har barn, jeg har altså sett for meg at det skulle bli en gledens dag med familien og glade mennesker. I stede sitter vi alene, mine foreldre bor langt unna, hans foreldre er skilt og hans mamma har gjort det umulig for oss å feire med de på en hyggelig måte. Jeg er trist og lei meg i dag, og håper virkelig at dette ikke blir standarden senere år. Neste år kommer vi enten til å dra hjem til min familie, eller prøve å finne noen venner som heller ikke feirer med familie. Verdsett dagen, alle dere som feirer med storfamilien i dag! Anonymous poster hash: 7f18a...30b
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #2 Skrevet 17. mai 2014 Synes ikke du skal synes synd på deg selv/familien din :-) Dere kan kose dere hjemme, spise god mat, leke og herje... Regner med barnet er under året siden dette er første 17. mai med barn, så barnet forstår ikke 17. mai enda. Min datters første 17. mai endte opp med et sykehusopphold, med flere forsøk på å sette veneflon, feber, feberkramper, og smerter. Jeg sier dette fordi jeg vil du forstå at du kan glede deg over dagen, selv om den ikke ble som tenkt. Det kunne vært så innmari mye verre. Anonymous poster hash: 886fb...f83
Gjest ronja røverdatter Skrevet 17. mai 2014 #3 Skrevet 17. mai 2014 (endret) Dere må skape deres 17.mai og ikke være avhengige av andre. Kan dere ikke være med familien, så må dere lage deres egne tradisjoner og minner og i alle fall sørge for at dere får en fin 17.mai. Sånn er det å bli voksen og være ansvarlig for sin egen lykke og glede i ganske stor grad. Eller du kan sitte å deppe og synes at livet er for kjipt. Jeg vet hva jeg ville ha gjort. Endret 17. mai 2014 av ronja røverdatter
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #4 Skrevet 17. mai 2014 Jeg er også skuffet over 17.mai, men sånn er det bare av og til. Jeg gjør nå likevel det beste ut av det. Av og til må det nest beste være godt nok. Anonymous poster hash: af559...1db
Tired mama Skrevet 17. mai 2014 #5 Skrevet 17. mai 2014 Bare vent til barnet begynner på skolen. Blir aldri en kjedelig 17. mai igjen... ;-)
Dama på bygda Skrevet 17. mai 2014 #6 Skrevet 17. mai 2014 Vi har absolutt ingen familie her. Alikavel har vi hatt super dag ifjor(første gang med barn) og i år. I gjengen til samboer bytter se på å ha 17 mai lunsj, ifjor hadde vi. Må er vi nettopp hjemme fra champagnelunsj med en god gjeng:) Hadde ikke dette blitt, hadde vi tatt med oss selv og bikkja, laga niste om vi trengte og kommet oss ut. Ikke verre enn det:) Ut å se på toget og folk, mate fugler, vere i skogen osv:)
Gjest Hercule Poirot Skrevet 17. mai 2014 #7 Skrevet 17. mai 2014 17. mai er en slik dag som blir hva du gjør den til! Ingen grunn til å surmule hvis du ikke selv har gjort noe aktivt for at dagen skal bli fin.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #9 Skrevet 17. mai 2014 Jeg er enslig mor, uten familie og lite venner. Men selv om denne dagen feires alene med mine 2 barn, så gjør jeg det beste ut av det. Barna gikk i tog, og etterpå reiste vi på tusenfryd og koste oss. Anonymous poster hash: 6ed89...6ee
Zalosalutt Skrevet 17. mai 2014 #10 Skrevet 17. mai 2014 Det er jo nå dere må skape deres egen tradisjon! synes 17mai ble bittelitt mer gøy når vi fikk barn, før det var det bare en fridag uten innhold..
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #11 Skrevet 17. mai 2014 Dette er første året vi har barn, jeg har altså sett for meg at det skulle bli en gledens dag med familien og glade mennesker. I stede sitter vi alene, mine foreldre bor langt unna, hans foreldre er skilt og hans mamma har gjort det umulig for oss å feire med de på en hyggelig måte. Jeg er trist og lei meg i dag, og håper virkelig at dette ikke blir standarden senere år. Neste år kommer vi enten til å dra hjem til min familie, eller prøve å finne noen venner som heller ikke feirer med familie. Verdsett dagen, alle dere som feirer med storfamilien i dag! Anonymous poster hash: 7f18a...30b Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg blitt hjemme med min baby! Men har en datter på 5 år også, så "måtte" ut døra. Så syns ikke du skal ta det så tungt egentlig, hvis du har barn under året. Anonymous poster hash: 4e183...099
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #12 Skrevet 17. mai 2014 Har dere ikke en skole dere kan gå til? Hadde jeg vært dere hadde jeg tatt barnet med i vognen og gått til skolen og spist eller et annet sted. Sett på toget og folkelivet. Vi har familie, men vi møter de der det skjer, er ikke sånn at vi er hjemme hos noen denne dagen. Det blir hva du gjør det til selv. Anonymous poster hash: 4f46b...8a8
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 17. mai 2014 #13 Skrevet 17. mai 2014 Gjør det beste ut av det Dette er første året jeg feirer med kjæreste, mens foreldrene mine er borte så jeg ikke feirer med dem for første gang. Alle årene før har jeg vært alene med sønnen min, slått meg sammen med en venninne i toget og på aktiviteter etterpå, deretter spist hos mamma. I år lager vi egen tradisjon Jeg, kjæresten min og venninnen min så på toget ungen min gikk i. Så var vi alle på aktiviteter på skolen. Nå er vi hjemme å slapper av, men om en liten stund kommer det noen venner på besøk, så skal vi alle sammen grille i hagen 17 mai er ikke mer enn hva man gjør det til og det finnes garantert en venn eller to som hadde satt enormt pris på å få feire med dere !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå