*Miss Marple* Skrevet 17. mai 2014 #1 Skrevet 17. mai 2014 Mini sov til 7.30 og nå ligger jeg i sengen og hører på at far og datter koser seg på badet. Skal snart stå opp og begynne dagen. Bare elsk over hele linja ❤️ Ønsker dere alle en fantastisk 17 mai! HURRA🎈🎉
☆☆☆ Skrevet 17. mai 2014 #2 Skrevet 17. mai 2014 (endret) No har eg nettopp stått opp og skal ta ein dusj medan mannen lagar frokost og toåringen viftar med hipp-hurraen sin (aka flagget). Veret kjem til å bli fint og det blir nok ein bra dag Gratulerer med dagen Endret 17. mai 2014 av ★
Superdolly Skrevet 17. mai 2014 #3 Skrevet 17. mai 2014 Jeg har krøllet meg sammen i sofaen med joggeukse på mens jeg dib'er og ser på dagsrevyen. Ble en ganske bra dag her, selv om vi frøs så tennene klapret.
☆☆☆ Skrevet 17. mai 2014 #4 Skrevet 17. mai 2014 Strålande fin dag her. Eldste fekk vifte med hipp-hurraen sin gjennom toget (som gjekk så fort at ho ikkje klarte å halde følge når ho sprang eingong, vart halve toget i vogna), før ho fekk ete pølse og is til ho nesten sprakk Begge ungane sovna i bilen og sov 17-18, så dei er oppe enda. Det får vi tole
moota m storebror&lillebror Skrevet 17. mai 2014 #5 Skrevet 17. mai 2014 Vi har hatt ein strålende flott dag sammen med familien. Ble frivillig tvang på at jeg ble med til svigers. Endte opp med at storesøster sov der og vi fikk med oss et tantebarn hjem. Så da blir det opp i 6 tiden imorgen, om hun bare sover helt til imorgen.. istedenfor å sove lenge som planen var Gratulerer med dagen alle sammen
sug lut Skrevet 17. mai 2014 #6 Skrevet 17. mai 2014 Überelskdag. Nøt morgenfreden på tur i halv seks-tida, plukka bjørk og håpa skylaget skulle lette - og det gjorde det akkurat i tide til flaggheising klokka åtte, med korps, klump i halsen, nystrøken unge med nystrøkne foreldre og sløyfe og flagg, så tog og så tog igjen og leker og dugnad og musikk og kos og folk på besøk i fint og rent og pynta og lekkert hus og verdens beste meny og ISKALDT ØL til meg og mormor. Nå har gjestene dratt og vi har kollapsa på hver vår sofa, jeg har anlagt nattkjole og skal ha en stille kald øl til, rett fra boksen. Er solbrent i trynet og utringing og armene, har vonde bein som seg hør og bør, og er hjertelig fornøyd med verden. I dag har jeg forøvrig lært følgende: Det går på voldsomt med klump i halsen og tårer i øya. Før om åra har jeg i hvert fall kunnet synge med på begynnelsen av Ja vi elsker, i år hadde jeg ikke sjans. Menyen for all framtid er hjemmelagd potetsalat, kald sommerskinke, avocado - og jordbær med fløte, og iskake. Særlig når det ble sånn supervarmt og lekkert var kald meny bare glimrende, vi har rimelig oppheta da vi kom hjem hit for å spise i kveldinga, og alt var ferdig på fat og boller og bare å hive innpå. Flere skobytter i løpet av dagen er genialt. Hæler en times tid på starten og så over i ballerinagenren. Ungens bunad ER faktisk for liten selv om den gikk på med litt godvilje, så hun har antakelig holdt pusten hele barnetoget. Og bunadskoene er også for små. Selv om de passa for en måned siden. Syttendemaikjoler til mor har funnet sin vinner. Superbehagelig samtidig som den er superfin og dagsriktig - da snakker vi. Om jeg ikke får meg bunad neste år heller skal jeg jaggu gå i den alltid.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. mai 2014 #7 Skrevet 17. mai 2014 Fine dagen her også. Vekket kl 6 av verdens blideste minimann (litt hat, men samtidig veldig elsk), flaggheising og togtitting på tvn med klump i halsen, toglabbing ned til skolen og pølse- og isspising. Så retur med midi som ikke klaget en eneste gang på den endel km lange turen frem og tilbake, for så å avslutte med lapskaus, jordbær med fløte, suksessterte og kroneis her hjemme. Inntatt utendørs i været som til slutt ble ok. Nå er joggebuksa på og ungene i seng, og jeg langer innpå med deilig sjokolade og pepsi max. Og imorgen skal mannen få stå opp med ungene, gitt. Litt på minussiden var en bunadsskjorte som er altfor liten rundt puppestellet og manglende bunadssko, så her ble det sort og rød kjole og knallrød kåpe istedet. Fint, men ikke så fint som bunaden min.
amandine Skrevet 17. mai 2014 #8 Skrevet 17. mai 2014 Nydelig dag! Alt regnet vek plassen for en magisk soldag! Jeg elsker 17.mai, og i år var den super! Alt klart i går kveld, bare å vippe ut flaggene i dag morges og sette seg til bords med damask, sølv, flagg og blomster. Så hoppe i bunad og vi var on the go. Luten, kjære, håper du får deg bunad. Det er tidenes opptur å gå med, jeg er så enormt glad i min! Og jeg som er emosjonelt inkontinent klarte ikke synge et pip i dag. Jeg som er en synger hadde mer enn nok med å tørke tårer. Nå sover de håpefulle, jeg har bena høyt og en kald pils. Livet er jammen godt.
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. mai 2014 #9 Skrevet 18. mai 2014 Jeg har aldri 'ikke spist' is på 17.mai før Tenkte lite over det, men leste om dere som hadde barn som spiste is igår Mine spiste også is, men da var jeg på dugnad i en kiosk og solgte pølser, kaffe (til 20 kr koppen ), sjokolade og div..
sug lut Skrevet 18. mai 2014 #10 Skrevet 18. mai 2014 (endret) Det er ikke tvil om at det er en fordel å ha søndagsfri dagen etter syttende. Våkna fullstendig kaputt, kjentes ut som jeg hadde løpt maraton og i tillegg var bakfull, når jeg egt bare hadde gått og stått stafett i hundre etapper der jeg hadde alle etappene selv i ballerinasko - og jeg sovna til og med før dagens kalde pils nr 2 som jeg hadde forestilt meg i går kveld. Men to timer rusling på favorittåsen (ingen forsøk på høyning av puls i dag, valgte den flateste stien i hvert stikryss) har gått i gang kroppen sånn noenlunde. Fuglesang, fioler, gaukesyre og hvitveis, blåbærlyng og bekker er terapi. Prøvde til og med badevannet opp til knes med skoa på. Nå spiser jeg festrester med restebrus til, og vi har fortsatt jordbær og fløte igjen til søndagsmiddagen også. Det var en sånn perfekt nasjonaldag men kanskje vi seniorer burde få instiusjonalisert en seniordagen derpå, jeg tenker med gru på neste år der syttende følges av en mandag, av alle ting. Nå skal jeg sitte i hagen resten av dagen med et koselig besøk om en stund, og være langsom og få sol på likleggene. Ja, og forresten: pulverhekseriet gjorde det det skulle, kjolen satt perfekt. Ikke dermed sagt at jeg har blitt noen sylfide, så i morra er det tilbake til pulver, Amandine, skulle jeg mot all formodning (og det betyr egt at bil må gå uten uventet kostnad i laaaang tid) få råd til å skaffe bunad så skal den ikke syes i størrelsen jeg er nå. Men den skal syes realistisk nok til at også denne størrelsen kan få plass... Endret 18. mai 2014 av sug lut
amandine Skrevet 18. mai 2014 #11 Skrevet 18. mai 2014 Det er ikke tvil om at det er en fordel å ha søndagsfri dagen etter syttende. Våkna fullstendig kaputt, kjentes ut som jeg hadde løpt maraton og i tillegg var bakfull, når jeg egt bare hadde gått og stått stafett i hundre etapper der jeg hadde alle etappene selv i ballerinasko - og jeg sovna til og med før dagens kalde pils nr 2 som jeg hadde forestilt meg i går kveld. Men to timer rusling på favorittåsen (ingen forsøk på høyning av puls i dag, valgte den flateste stien i hvert stikryss) har gått i gang kroppen sånn noenlunde. Fuglesang, fioler, gaukesyre og hvitveis, blåbærlyng og bekker er terapi. Prøvde til og med badevannet opp til knes med skoa på. Nå spiser jeg festrester med restebrus til, og vi har fortsatt jordbær og fløte igjen til søndagsmiddagen også. Det var en sånn perfekt nasjonaldag men kanskje vi seniorer burde få instiusjonalisert en seniordagen derpå, jeg tenker med gru på neste år der syttende følges av en mandag, av alle ting. Nå skal jeg sitte i hagen resten av dagen med et koselig besøk om en stund, og være langsom og få sol på likleggene. Ja, og forresten: pulverhekseriet gjorde det det skulle, kjolen satt perfekt. Ikke dermed sagt at jeg har blitt noen sylfide, så i morra er det tilbake til pulver, Amandine, skulle jeg mot all formodning (og det betyr egt at bil må gå uten uventet kostnad i laaaang tid) få råd til å skaffe bunad så skal den ikke syes i størrelsen jeg er nå. Men den skal syes realistisk nok til at også denne størrelsen kan få plass... Min bunad ble sydd til meg da jeg var 20 og veide 58 kilo på mine 178 cm.. Som vi alle bittert vet er det like mange kilo som år siden.. Men en justering er greit!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå