Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Mamma gir alltid barnebarn "ispenger" som de får ha i lommeboken sin. Synes det er en fantastisk ting å gjøre, og synes hun er så snill som gjør det. Foreldrene til samboeren min har myyye mer penger enn mamma som er alene, men de gir aldri noe. De bor visstnok lengre unna og møter ikke barna i morgen, men er ikke det egentlig desto større grunn til å bidra og vise at de bryr seg? Hva mener dere? Får barna deres noe? Anonymous poster hash: 2bd78...a88
Optatium Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Vi fikk alltid av farmor, aldri av mormor. Sånn var det. Men syns det er en hyggelig ting P gjøre, men forventer det ikke.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Jeg mener at folk får gi som de lyster. Mine foreldre gir aldri noe, men min mormor sender 200,- i posten. Med streng beskjed om å ikke bruke opp alt på en gang Anonymous poster hash: 84525...2d2
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Jeg forventer virkelig ikke noe. Er bare at de er så gnien at jeg nesten blir irritert. Skal ikke gå nærmere inn på det da, bare lurer på om det er flere her hvor barna får fra besteforeldre? Eller er det moren min som er ekstra snill som gjør det? Anonymous poster hash: 2bd78...a88
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Min mamma og pappa er skilt, ingen av dem gir så mye som en 50-øring annet enn til bursdag og jul. Svigermor og svigerfar deler villig vekk det de måtte ha av penger, de har overhodet ikke mye penger, men det de har har de stor glede av å dele vekk. Vi har fire barn og forrige dagen kom svigerfar med 500 kr i mynt som ungene kunne dele, så de kan handle is, pølse og brus på 17.mai. Anonymous poster hash: adb31...393
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 Mamma gir alltid barnebarn "ispenger" som de får ha i lommeboken sin. Synes det er en fantastisk ting å gjøre, og synes hun er så snill som gjør det. Foreldrene til samboeren min har myyye mer penger enn mamma som er alene, men de gir aldri noe. De bor visstnok lengre unna og møter ikke barna i morgen, men er ikke det egentlig desto større grunn til å bidra og vise at de bryr seg? Hva mener dere? Får barna deres noe? Anonymous poster hash: 2bd78...a88 Hadde aldri verken forventet eller trodd at besteforeldre som hverken er sammen med barnebarna og er langt unna gir penger til 17. mai. Hva er problemet da? De får jo penger av mormoren sin. Er vel ikke snakk om store summen, noe moren din sikkert klarer fint selv om svigerforeldrene har mer penger. Nok et "jeg misliker svigerforeldrene mine" - innlegg... Anonymous poster hash: cecc5...704
mamma_bergen Skrevet 16. mai 2014 #7 Skrevet 16. mai 2014 Jeg er vokst opp med å få litt "lommepenger" av både farmor og mormor til ferier, 17. og lignende. Mormor lever ennå og kan fremdeles finne på å gi oss penger når vi skal noe spesielt Foreldrene mine gir også datteren min penger om det er noe, men ikke farmoren og farfaren. Det er vel helt etter hva som er "vanlig" for hver enkelt
sug lut Skrevet 16. mai 2014 #8 Skrevet 16. mai 2014 (endret) Min side gir tid, omsorg, penger, interesse, støtte og skjorta av ryggen om så er. Den andre siden er stikk motsatt, hvilket er grunnen til at jeg ikke ville pisse på dem om de brant. Endret 16. mai 2014 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #9 Skrevet 16. mai 2014 Mamma gir alltid barnebarn "ispenger" som de får ha i lommeboken sin. Synes det er en fantastisk ting å gjøre, og synes hun er så snill som gjør det. Foreldrene til samboeren min har myyye mer penger enn mamma som er alene, men de gir aldri noe. De bor visstnok lengre unna og møter ikke barna i morgen, men er ikke det egentlig desto større grunn til å bidra og vise at de bryr seg? Hva mener dere? Får barna deres noe? Anonymous poster hash: 2bd78...a88 Hadde aldri verken forventet eller trodd at besteforeldre som hverken er sammen med barnebarna og er langt unna gir penger til 17. mai. Hva er problemet da? De får jo penger av mormoren sin. Er vel ikke snakk om store summen, noe moren din sikkert klarer fint selv om svigerforeldrene har mer penger. Nok et "jeg misliker svigerforeldrene mine" - innlegg... Anonymous poster hash: cecc5...704 Nei-nei! Jeg misliker de ikke! Men jeg misliker at de er så gnien hele tiden-stor forskjell! Sønnen min på 3 mnd har ikke fått en ting etter han ble født. Vi har aldri fått en krone i starthjelp til noe. Jeg prøver bare å tenke at om jeg var farmor og langt unna barnebarn ville jeg sendt de noe for å vise at "jeg tenker på de og håper de får en fin dag". Men det er meg da. Ville bare høre om andre også får til sine barn jeg... Anonymous poster hash: 2bd78...a88
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #10 Skrevet 16. mai 2014 Jeg er vokst opp med å få litt "lommepenger" av både farmor og mormor til ferier, 17. og lignende. Mormor lever ennå og kan fremdeles finne på å gi oss penger når vi skal noe spesielt Foreldrene mine gir også datteren min penger om det er noe, men ikke farmoren og farfaren. Det er vel helt etter hva som er "vanlig" for hver enkelt Ja det er sikkert det. Og jeg er vokst opp slik som du, er vel derfor jeg synes det er så rart at de ikke får-siden jeg er vant med det.. Anonymous poster hash: 2bd78...a88
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #11 Skrevet 16. mai 2014 Min side gir tid, omsorg, penger, interesse, støtte og skjorta av ryggen om så er. Den andre siden er stikk motsatt, hvilket er grunnen til at jeg ikke ville pisse på dem om de brant. haha- huff da. får håpe de ikke brenner da :-p Anonymous poster hash: 2bd78...a88
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #12 Skrevet 16. mai 2014 Begge jentene mine fikk 300kr av moren min i dag. Hun er alltid veldig raus og de blir like takknemlige hver gang Anonymous poster hash: 092eb...0ac
Praelia Skrevet 16. mai 2014 #13 Skrevet 16. mai 2014 Her får barna 100 kr hver fra besteforeldrene sine.
sug lut Skrevet 16. mai 2014 #14 Skrevet 16. mai 2014 Min side gir tid, omsorg, penger, interesse, støtte og skjorta av ryggen om så er. Den andre siden er stikk motsatt, hvilket er grunnen til at jeg ikke ville pisse på dem om de brant. haha- huff da. får håpe de ikke brenner da :-p Anonymous poster hash: 2bd78...a88 Njaaa, eller?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #15 Skrevet 16. mai 2014 Min side gir tid, omsorg, penger, interesse, støtte og skjorta av ryggen om så er. Den andre siden er stikk motsatt, hvilket er grunnen til at jeg ikke ville pisse på dem om de brant. haha- huff da. får håpe de ikke brenner da :-p Anonymous poster hash: 2bd78...a88 Njaaa, eller? haha.. :-D Anonymous poster hash: 2bd78...a88
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #16 Skrevet 16. mai 2014 Her får barna 100 kr hver fra besteforeldrene sine. Så da er det "litt" vanlig da... Jeg vet jeg kommer til å gjøre det når jeg blir bestemor ihvertfall :-D Anonymous poster hash: 2bd78...a88
Altiboks Skrevet 16. mai 2014 #17 Skrevet 16. mai 2014 Her får barna lommepenger fra besteforeldre på begge sider:)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #18 Skrevet 16. mai 2014 Barna fikk en 100-lapp hver idag til 17-mai av mine foreldre. De stikker veldig ofte litt penger til dem og smågaver... Forventer absolutt ingenting, men jeg fikk også alltid litt penger av min mormor og morfar da de var i live, så mamma syns sikkert det er koselig å følge tradisjonen :-) Anonymous poster hash: 671a3...942
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #19 Skrevet 16. mai 2014 Ja det er vanlig. Iallfall her. Mine får av besteforeldrene på begge sider. 100 kr av mormor og morfar, og 100 kr av farfar og hans kone (farmor er død) Anonymous poster hash: 44602...33e
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #20 Skrevet 16. mai 2014 Takk for svar dere. :-) Er fortsatt litt irritert på at de gniene svigerforeldrene mine ikke gir noe, aldri!! Anonymous poster hash: 2bd78...a88
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #21 Skrevet 16. mai 2014 Mine får av farmor. Farfar kjøper gjerne en is eller noe, men gir ikke penger, tror rett og slett han aldri har tenkt over at det er en ting besteforeldre kan gjøre. Mormor og morfar feirer vi sammen med, så de gir gjerne litt nå og da i løpet av dagen, ettersom hva de har lyst på. Anonymous poster hash: f9148...e4f
DramaMama Skrevet 16. mai 2014 #22 Skrevet 16. mai 2014 Jeg er oppvokst med å få ispenger av mine besteforeldre, og nå gir besteforeldrene ispenger til vesla vår - selv om hun bare er ett år. Jeg kommer også til å gi til mine barnebarn når den tid kommer. Synes det er koselig.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #23 Skrevet 16. mai 2014 Mormor sender penger i postn. Det var så stor stas her omdagen når de kom, ungene forventer det ikke. Tror ikke de har fått noe av farmor og farfar noen gang. Bestefar (min nye manns far) har kjøpt mye til ungene de få gangene han har vært her. Han bor på andre siden av landet og med mange barn, barnebarn og oldebarn på vei så gir han ikke noe til slike dager. Men når han er med ungene, enten på 17mai, ferier osv så kjøper han mye til de. Jeg fikk ispenger av farmor når jrg var liten, og farfar passet alltid på at farmor hadde åpnet lommeboka si.... Anonymous poster hash: e731d...e39
Mamalarma Skrevet 16. mai 2014 #24 Skrevet 16. mai 2014 Her fikk guttungen 100 kr av oldemoren. Av besteforeldre får han ingenting i år. Forventer heller ikke å få noe. I fjor fikk guttungen gassballong av farfaren, stor stas. Så da fikk han vel 100 kr, er vel det gassballong koster tror jeg. .
Kathrine. Skrevet 16. mai 2014 #25 Skrevet 16. mai 2014 Farmor gir penger til slike anledninger. Mor mi gir ikkje. Trur ikkje ho kjem på det. Hadde eg sagt til ho at ungene fekk penger av farmor hadde garantert ho også kommet med penger for ho vil ikkje være dårligere. Men de er forskjellige som personer, og det er greit for meg. Farmor er veldig opptatt av å gi "strukturert", altså rettferdig. Dvs. at ho kan ikkje på impuls spandere ei pølse eller kjøpe et plagg ho kjem over uten at det er likt til alle. Mor mi gir meir etter slik det passer og sånn ca likt. Ho ER rettferdig altså, men ikkje så opptatt av akkurat likt antall eller verdi, men varierer kven som kjem best ut av det og ungene har jo ikkje peiling på kven som får kva. Er strålende fornøyd med både mormora og farmora.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå