Gå til innhold

Hvilken diagnose tror dere jeg har? Dumt spm, men allikavel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken angstlidelse tror dere jeg har? Jeg har ved noen tilfeller hatt "anfall", der jeg selv trodde det var BT-fall, men legen sa angstanfall. Symptomene var da svetting, høy puls, svimmelhet, klam i hendene, føles ut som jeg får diare, generelt veldig ubehag i kroppen.

Dette har bare skjedd noen ganger ( 2 i jobbsammenheng, 2 i avslappet sammenheng ). Ellers blir jeg nervøs om jeg skal på tur. Går helt fint å dra på butikken, men om jeg skal noe som viker vekk fra hverdagen min, så blir jjeg dårlig. Kvalm, klam i hendene, litt avimmel og nervøs. Ikke sånn at noe stopper meg, men ubehaget er der. Jeg har lest om ulike angstlidelser og syna ikke jeg passer til noen.

Det jeg tror har utløst angsten min er ppåkjenninger de siste 1.5 årene. Alvorlig sykdom hos en forelder, god venn døde i bilulykke, en mann som har ført til at jeg har vært redd, stresset, anspent og bekymret i 5 mnd, sinnsyke forventninger til meg selv, store endringer i hverdagen... Jeg har vært sykt stresset og bekymret de siste mnd og nå er jeg sykemeldt. Jeg unngår ikke situasjoner selvom jeg har angst, men tar forholdsregler..

Idag skulle jeg kjøre i 2 timer, skulle på tur.. Ifra det sekundet jeg begynte å kjøre ble jeg kvalm, klam, "ør" i hodet, nervøs.. Etter 30 min med dette så spiste jeg, og så tok det 30 nye minutter før jeg følte meg bra... Syns det er så merkelig!

Så hvilken diagnose tror dere jeg har?

Før dere spør, jeg har sikkert skrevet 20 innlegg her inne den siste mnd, om akkurat dette og jeg beklager. Vil bare få en anelse på hva som feiler meg og få behandlet det. Går på escitalopram nå, dag 9, og legen min vet ikke hvilken diagnose jeg har...

Anonymous poster hash: 8be42...e41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Det høres ut som panikkangst. Men for sikerhets skyld, sjekk at det ikke er reaktiv hypoglykemi. Jeg har det. Det kan gi angst der og da og går over når man får spist (om man ikke kjører på med sukker) be legen din teste deg, glukosebelastning osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...