Gå til innhold

Pavlovakrise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle prøve meg på pavlova for første gang, men har jo klart å kjøpe eplecidereddik istede for hvitvinseddik :(

Hvor stor krise er det? Kan jeg bruke det eller blir vi pavlova-løse denne 17 mai også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri prøvd selv, men jeg hadde kjørt på. Avhengig av oppskrift skal det være 1-2 ss, så det kan umulig ha så enormt mye å si vel?

Skrevet

Jeg har brukt mange typer eddik jeg, både hvitvin, bringebær og vanlig 7 %. Eplecideredikken har en veldig spesiell smak (men det har vel all eddik...), så ville kanskje tatt bittelitt mindre i røra?

Skrevet

Man kan droppe eddiken også. ;) jeg bruker bare eggehviter og sukker og maisenna i bunnen. Funker fint det også:)

Skrevet

Du kan hvertfall droppe eddik , uten at det er noen krise. Har gjort det selv uten at det ble noe problem.

Jeg aner ikke om du kan bruke den du har kjøpt.

Jeg pleier bruke bringebæreddik el vanlig eddik.

Skrevet

99% sikker på at det ikke har noe å bety :) 

Om du vil være 100% sikker kan du droppe hele eddiken, men da blir marengsen sprø og ikke sånn myk inni. Godt det også :) 

Skrevet

Bruker bare sukker, salt og eggehvite i pavlova. Aldri eddik

Skrevet

Du kangodt bruke eplesidereddik, null problem!

Anonymous poster hash: b9baf...291

Skrevet

Går helt fint uten eddik også.

Anonymous poster hash: a4bbc...d78
Skrevet

Balsamico går fint.

Anonymous poster hash: 36ef0...a53

Skrevet

Bruker ikke eddik men den blir myk inni :)

Anonymous poster hash: ab8be...d95

Skrevet

Da kjører jeg på uten eddik. Bedre med sprø marengs enn med bismak.

Dere er utrolig gode å ha, altså. Tusen takk for alle svar :)

Skrevet

Jeg bruker aldri eddik, og min blir helt fin :-)

Skrevet

1ss sitronsaft gjør susen:) Det bruker jeg hver gang!

Skrevet

Da kjører jeg på uten eddik. Bedre med sprø marengs enn med bismak.

Dere er utrolig gode å ha, altså. Tusen takk for alle svar :)

Det ville ikke jeg gjort, blir garantert bra med eplesidereddik!

Skrevet

Bruker kun eggehvite og sukker. Blir veldig bra :)

Skrevet

Tenkte jeg skulle prøve meg på pavlova for første gang, men har jo klart å kjøpe eplecidereddik istede for hvitvinseddik :(

Hvor stor krise er det? Kan jeg bruke det eller blir vi pavlova-løse denne 17 mai også?

Det er eplecidereddik i min oppskrift. Lukter stramt når det piskes i, men smaker ikke eddik :)

Skrevet

Jeg leste på Tine.no og der sto det at man kan bruke mange typer eddik, bl.a eplecidereddik, så da gjorde jeg det da :)

Nå står den i ovnen og SER ihvertfall perfekt ut :)

Galskap å lage noe helt nytt når man venter 20 gjester?? Neida, bare typisk meg :P om alt går galt får vi spise krem og bær.

Skrevet

Et lite spørsmål til:

Jeg tenkte å la den stå i ovnen over natten. Skal den ds stå på samme plate som den steker på, eller må jeg legge den over på en rist? Og skal ovndøra være åpen eller lukket?

Skrevet

Et lite spørsmål til:

Jeg tenkte å la den stå i ovnen over natten. Skal den ds stå på samme plate som den steker på, eller må jeg legge den over på en rist? Og skal ovndøra være åpen eller lukket?

La den stå på stekeplaten, ha ovnsdøra litt på gløtt (sett skaftet på en tresleiv eller noe imellom så døra holder seg på gløtt).

Skrevet

Et lite spørsmål til:

La den stå på stekeplaten, ha ovnsdøra litt på gløtt (sett skaftet på en tresleiv eller noe imellom så døra holder seg på gløtt).Anonymous poster hash: b9baf...291

Tusen takk og god natt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...