1+1=4 <3 Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Den har en glatt og oljete konsistens!! Noen som vet?
PrinsesseHengepupp Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Nja, den skiller seg ikke, men om man ikke er forsiktig, slik at blandinga koker etter at den har nådd kokepunktet vil proteinet i eggene koagulere og den blir klumpete. Smaken blir ikke dårlig. Men om den kun er oljete og glatt er den bare feit og god, som den skal være.
1+1=4 <3 Skrevet 16. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2014 Takk for svar!! Så den er ikke ødelagt?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Den der ser ødelagt ut.... Min er glatt og lyse gul Anonymous poster hash: 02405...dfa
PrinsesseHengepupp Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 Nei, smaken er ok, men den har nok begynt å koagulere litt. Det kommer litt an på om du skal bruke den som den er, eller om den skal blandes i noe, men den kan hentes litt inn med et rømmetriks, står forklart i linken her: http://snaddervaffel.blogspot.no/2011/04/hjemmelaget-vaniljekrem-er-best.html Den skal jo helst være glatt, men det er mer kosmetisk "plagsomt" når den klumper seg. Ikke som fløtekrem som blir stort sett ubrukelig når den skiller seg.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #7 Skrevet 16. mai 2014 Hmm, hvordan blir den når du pisker den opp med en stålvisp da? Det så jo mer ut som eggerøre enn vaniljekrem Anonymous poster hash: 3131d...d23
PrinsesseHengepupp Skrevet 16. mai 2014 #8 Skrevet 16. mai 2014 Hmm, hvordan blir den når du pisker den opp med en stålvisp da? Det så jo mer ut som eggerøre enn vaniljekrem Anonymous poster hash: 3131d...d23 Dessverre hjelper det fint lite. Men man kan piske litt og litt inn i rømme, av en eller annen grunn gjør rømmen den glattere. Men det kommer jo lit an på hva man skal bruke den til og hvor mye det er snakk om. Her hadde jeg nok prøvd rømmetrikset før jeg gav opp.
1+1=4 <3 Skrevet 16. mai 2014 Forfatter #9 Skrevet 16. mai 2014 Den var som eggerøre til slutt, lager ny! takk alle sammen!!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #10 Skrevet 16. mai 2014 Husk at den skal "syde" ikke koke, dvs rett under kokepunktet til den tykner Anonymous poster hash: 3131d...d23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå