Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Jeg lager ofte pizza hjemme, men det blir sjelden noe annet enn skinke og rødløk eller kjøttdeig eller kylling. I dag tenkte jeg jeg skulle prøve en med bacon og fetaost samt en med mozarella, tomat og skinke? (har bare vanlig skinke, usikker på den), pluss at jeg skulle prøve å lage den på italiensk vis, dvs ikke 16 minutter på 225 grader men kortere tid på max temperatur. Vil du dele noen hemmeligheter om pizzaen hjemme hos dere? Anonymous poster hash: 93df2...d5f
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Og btw, når man har f.eks. fetaost på - skal man ikke ha vanlig ost (norvegia) på da?? Anonymous poster hash: 93df2...d5f
PeppaPig Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Jeg bruker tipo00 mel til deigen og lar den heve ganske lang tid. Lager den på morgenen og lar den stå til heving til det er middagstid. Bruker steinplate til å steke pizzaen på. Denne varmer jeg opp på forhånd i ovnen på sterk varme. Syns pizzaen smaker ekstra godt når den er laget på den måten. Vi bruker litt forskjellig fyll på pizzaen. Datteren min foretrekker pepperoni. Mannen min liker pancetta, løk og sopp på sin Min favoritt er shredded chicken, grønn pesto og løk.
☆☆☆ Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Og btw, når man har f.eks. fetaost på - skal man ikke ha vanlig ost (norvegia) på da?? Anonymous poster hash: 93df2...d5f Mitt svar er at norvegia aldri skal på pizza. Men å ha fleire typar ost kan vere godt, jarsberg eller cheddar funkar til det meste.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Sikkert ikke det svaret du ville ha, men her i huset er det enkle også det beste! Jeg lager pizzadeig på slump med olje, vann, gjær, hvetemel og litt salt. Lager deigen litt klissete og løs, og strør mel over før jeg kjevler ut, slik at det ikke henger fast på kjevlet. Så prikker jeg deigen og lar den heve litt på plata mens jeg lager fyllet. Saus: 1 pakke hakket tomat, en halv løk, 1-2 hvitløksbåter + oregano og litt sukker - kjør med stavmikser. Ellers røkt kjøttpølse i tynne skiver og Norvegia. Dette er "barnevarianten". Har tre gutter, og de ELSKER den! Voksenvarianten har spekeskinke og ruccola-salat! Det er kjempegodt!! Ville forresten ikke hatt fetaost og vanlig hvitost på samme pizza............ Anonymous poster hash: eb646...b56
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 Og btw, når man har f.eks. fetaost på - skal man ikke ha vanlig ost (norvegia) på da?? Anonymous poster hash: 93df2...d5f Mitt svar er at norvegia aldri skal på pizza. Men å ha fleire typar ost kan vere godt, jarsberg eller cheddar funkar til det meste. Hvorfor ikke? Her i huset bruker vi stort sett Norvegia på pizzaen, og vi synes det er kjempegodt alle mann! Whatever you like, sier jeg :-) Anonymous poster hash: eb646...b56
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #7 Skrevet 16. mai 2014 Og btw, når man har f.eks. fetaost på - skal man ikke ha vanlig ost (norvegia) på da?? Anonymous poster hash: 93df2...d5f Mitt svar er at norvegia aldri skal på pizza. Men å ha fleire typar ost kan vere godt, jarsberg eller cheddar funkar til det meste. Hvorfor ikke? Her i huset bruker vi stort sett Norvegia på pizzaen, og vi synes det er kjempegodt alle mann! Whatever you like, sier jeg :-) Anonymous poster hash: eb646...b56 Her også. Mannen ville ikke tillatt meg å bytte ut Norvegia som er den eneste osten vi må ha i kjøleskapet til enhver tid. Takk for tips begge to. Jeg skal lage litt "fæncy" fyll og litt "vanlig" i dag hi Anonymous poster hash: 93df2...d5f
☆☆☆ Skrevet 16. mai 2014 #8 Skrevet 16. mai 2014 Og btw, når man har f.eks. fetaost på - skal man ikke ha vanlig ost (norvegia) på da?? Anonymous poster hash: 93df2...d5f Mitt svar er at norvegia aldri skal på pizza. Men å ha fleire typar ost kan vere godt, jarsberg eller cheddar funkar til det meste. Hvorfor ikke? Her i huset bruker vi stort sett Norvegia på pizzaen, og vi synes det er kjempegodt alle mann! Whatever you like, sier jeg :-) Anonymous poster hash: eb646...b56 Svarar sjølvsagt ut frå eigen smak, då det er høgst subjektivt kva som funkar på pizza. Norvegia og Synnøve gulost smakar nesten ingen ting synes eg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå