Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Har en bekjent på fb som har en jente på 9 år og to tvillinggutter på 5 år . Nå skriver hun på fb at hun og mannen har sendt ungene til bestemor og at de har dratt på danskebåten. (på fylletur) Er ikke det utrolig kjipt gjort å ikke være sammen med barna sine på 17 mai? Og siden de er på båten nå så har de heller ikke sett 5 åringene gå i tog med bhg i dag. Jeg bare skjønner ikke hvorfor de ikke kunne dratt en annen helg.. Anonymous poster hash: 7c6f8...67f
Kliko Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Jeg er enig med deg. Men ville ikke sagt noe/brukt energi på å tenke på det. Tror noen prioriterer veldig annerledes enn det jeg selv ville gjort. Blir det samme med barnevakt nyttårsaften. Jeg ville aldri gjort det og har heller sett på 17.mai (og andre festdager) som barnas dag. Da tilbringer man dagen sammen med barna og gjør ting de syns er gøy!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Hvorfor bryr du deg om hvordan andre folk feirer sin 17 mai?? Kanskje dette paret trenger en helg barnefri?!? Ungene får det sikkert supert hos Bestemoren sin Det viktigste er å stille opp for barna sine i det store og det hele, de traumatiseres ikke av at det er Bestemor som ser dem i toget på 17 mai! Jeg synes IKKE det er kjipt at foreldre av og til prioriterer parforholdet, 17 mai eller ikke....! Anonymous poster hash: b4541...59f
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Grøsser litt av sånt eg... Anonymous poster hash: 2160b...f86
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 Merkelig hvordan par " trenger. " så mye mer frihelger enn generasjoner før. Jada legger opp til stress og mas selv og stakkars må ha fri helger. Ja det er helt ok men 17 mai? Seriøst. Og på tross av alle disse kjærstehelgene så er skillsmissestatisikken så høy? En gjeng egosentriske bortskjemte drittunger er vi. Anonymous poster hash: 7bdac...bf4
smiia Skrevet 16. mai 2014 #7 Skrevet 16. mai 2014 Hvorfor bryr du deg om hvordan andre folk feirer sin 17 mai?? Kanskje dette paret trenger en helg barnefri?!? Ungene får det sikkert supert hos Bestemoren sin Det viktigste er å stille opp for barna sine i det store og det hele, de traumatiseres ikke av at det er Bestemor som ser dem i toget på 17 mai! Jeg synes IKKE det er kjipt at foreldre av og til prioriterer parforholdet, 17 mai eller ikke....! Anonymous poster hash: b4541...59f Det diskuteres vel ikke hvorvidt det er egoistisk å ta seg en kjærestehelg, men å ta den på 17.mai. Det er jo rimelig mange andre helger å velge mellom. Jeg synes absolutt de burde lagt kjærestetid til en annen helg, og feiret 17.mai med barna. Selv om de helt sikkert får det kjekt med bestemor, så trenger barna at vi viser dem at de er viktige og prioritert, spesielt på slike dager.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #8 Skrevet 16. mai 2014 Hvilken båt da? Enten går båten 17.00 eller 19.30.... så kan da umulig ha misset b.hagefeiringen med mindre de bor langt unna Oslo? Anonymous poster hash: e9cb0...e78
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #9 Skrevet 16. mai 2014 De burde kunne styre unna tidspunkter hvor store ting skjer for barna! Hadde aldri hatt samvittighet!! Skal ei uke til syden alene i år vi og det har jeg gått mange runder på før jeg klarte bestemme meg for, men det er 10 års bryllupsdag i år, så derfor. Vi kompenserer med en uke med ungene også i syden og setter hele familien på saken så ungene skal ha finest mulig hverdag mens vi er borte. De er invitert på en dagstur også mens vi er borte også og jeg kjente jeg fikk litt dårlig samvittighet når onkel må steppe opp som foresatt, men ungen synes nok snarere det er langt kulere (y) Jeg er nok ikke så tøff med å forlate ungene som mange andre, men på merkedager som 17. mai, julaften etc hadde jeg aldri kunnet være borte fra de med vilje! Anonymous poster hash: 85513...407
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #10 Skrevet 16. mai 2014 Skjønner ut ifra det at de er utrolig egosentriske, og ikke har barna i fokus. Enkelte burde virkelig ikke ha barn. Og, sier jo sitt om IQ´en om at de legger det ut på FB da..... Fyttirakkern!! Anonymous poster hash: 49e4d...420
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #11 Skrevet 16. mai 2014 Hvilken båt da? Enten går båten 17.00 eller 19.30.... så kan da umulig ha misset b.hagefeiringen med mindre de bor langt unna Oslo? Anonymous poster hash: e9cb0...e78 Dette er sikkert helt nytt for deg, men det går båter til Danmark fra andre steder i Norge også, og til helt andre klokkeslett. Anonymous poster hash: 0d79d...09e
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #12 Skrevet 16. mai 2014 Å herreguuuud.......! Merker jeg blir så oppgitt her inne....! Skal man liksom ikke ha barn fordi man drar på en par-tur når det er 17 Mai... Seriøst?? Hvilken planet lever dere på? De som topper skilsmissen er neppe disse "egoistene" som prioriterer voksen tid en gang i blant.. Er det virkelig mulig?!?! Anonymous poster hash: b4541...59f
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #13 Skrevet 16. mai 2014 Er det vanlig at foreldrene er med og ser på øvelsestoget til barnehagen på 16 mai ? Har aldri vi gjort, og nå er barn nr 2 straks skolegutt.... Dette er et arrangement for barnehagen, og foreldrene er ikke invitert her hos oss ihvertfall. Anonymous poster hash: 495b6...0df
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #14 Skrevet 16. mai 2014 Går barnehagene i tog i dag?! Her går de i morra. Anonymous poster hash: 153c6...f7a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #15 Skrevet 16. mai 2014 Har en bekjent på fb som har en jente på 9 år og to tvillinggutter på 5 år . Nå skriver hun på fb at hun og mannen har sendt ungene til bestemor og at de har dratt på danskebåten. (på fylletur) Er ikke det utrolig kjipt gjort å ikke være sammen med barna sine på 17 mai? Og siden de er på båten nå så har de heller ikke sett 5 åringene gå i tog med bhg i dag. Jeg bare skjønner ikke hvorfor de ikke kunne dratt en annen helg.. Anonymous poster hash: 7c6f8...67f Er 17 mai så jævla viktig da? Ungene er sammen med mennesker som antageligvis er veldig glade i dem uansett, er ikke det det viktigste? Hadde skjønt det om de med vilje reiste vekk fra ungene på bursdagen deres, men ærlig talt. Anonymous poster hash: 28243...3b5
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #16 Skrevet 16. mai 2014 Jeg kunne ikke bli med på feiringen av barnehagetoget i dag pga jobb. Hun er to år. Hadde aldri tenkt tanken at jeg er uvanlig..... Var ingen andre foreldre med heller. Alle jobber. I morgen derimot er jeg til stede. Noen ganger må jeg jobbe pga er sykepleier, men vi bytter på. Om mine barn hadde vært sammen med noen de er glad i så hadde det vært det viktigste for meg. Hadde kanskje ikke akkurat valgt denne helgen å dra bort hvis jeg ikke måtte nei. Anonymous poster hash: f7bad...3ef
☆☆☆ Skrevet 16. mai 2014 #17 Skrevet 16. mai 2014 Kjenner ei som allrid tek på seg dagvakt 17.mai og let far og besteforeldre ta seg av nasjonaldagen. Synes det er ok eg, så lwnge barna kosar seg.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #18 Skrevet 16. mai 2014 Er ikke alle bhg som har 17 mai feiring idag. I bhg vår har det ikke skjedd noenting med foreldre. De har øvd litt rundt i bhg på å gå i tog, men det et alt. Hadde peronlig valgt en annen helg å ha kjærstehelg på Anonymous poster hash: aa02e...99f
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #19 Skrevet 16. mai 2014 Har en bekjent på fb som har en jente på 9 år og to tvillinggutter på 5 år . Nå skriver hun på fb at hun og mannen har sendt ungene til bestemor og at de har dratt på danskebåten. (på fylletur) Er ikke det utrolig kjipt gjort å ikke være sammen med barna sine på 17 mai? Og siden de er på båten nå så har de heller ikke sett 5 åringene gå i tog med bhg i dag. Jeg bare skjønner ikke hvorfor de ikke kunne dratt en annen helg.. Anonymous poster hash: 7c6f8...67f Er 17 mai så jævla viktig da? Ungene er sammen med mennesker som antageligvis er veldig glade i dem uansett, er ikke det det viktigste? Hadde skjønt det om de med vilje reiste vekk fra ungene på bursdagen deres, men ærlig talt. Anonymous poster hash: 28243...3b5 [/quote Hvor viktig dagen er varierer nok. Mine setter 17. Mai forran bursdagen. Anonymous poster hash: b83aa...c6f
Gjest ronja røverdatter Skrevet 16. mai 2014 #20 Skrevet 16. mai 2014 Ungene har det sikkert fint med besteforeldrene de, og foreldrene kan sikkert være gode foreldre også. Men jeg ville også ha stilt spørsmål med foreldre som velger å ikke tilbringe de få spesielle dagene vi har i året sammen med barna og prøve å lage gode tradisjoner. Det kan ikke sammenlignes med å måtte jobbe på en slik dag, jobb er tross alt viktig. En fylletur til Danmark er ikke viktig å gjøre akkurat på 17.mai. Jeg hadde aldri laget noe "bråk" ut av det, men hadde helt sikkert kommentert overfor mine venner, om de hadde vært der, at jeg synes det var en merkelig prioritering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå