Gå til innhold

Tips til sjalu lillebror?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset er lillebror så fryktelig sjalu på storebror og pappaen.. Vi har alltid inkludert begge 2, og funnet på ting alene med begge 2. Gitt begge alenetid og hatt de sammen.. Har 2år mellom dem, og minste er 1,5år..

Hver gang jeg koser eller sitter med eldste, så blir han sur og kaster seg over oss, eller slår.. Han blir tatt vekk fra oss, og blir fjernet fra situasjonen, en slags time out, men må ikke sitte på en trapp i ett minutt som en nannytimeout. Om jeg og pappaen snakker sammen, eller gud forby at vi klemmer hverandre, så blir han helt gal, og drar oss vekk, slår etter pappaen og trasser skikkelig.. Han får ikke lov til å oppføre seg slik, og vi snakker til han og tar han vekk, men det hjelper jo ikke.. Vet ikek hva jeg skal gjøre. Vi må jo ikke klemme foran ungene, så den delen er grei, men jeg vil jo gjerne kose med eldste.. Minste skal jo ikke diktere hele familien.. Har eldste besøk og de vil være litt ifred, så går han etter besøket og slår, trasser og griner.. :s

Hjelp..

Anonymous poster hash: e1535...4f6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vurdert omplassering?

Anonymous poster hash: 7f234...f75

Skrevet

Vurdert omplassering?

Anonymous poster hash: 7f234...f75

Er du dum i hodet ditt?? For et svar! Jeg blir helt matt av duster som deg på BiM/DiB. Det får meg faktisk til å miste troen på menneskeheten! Nei, tre en bøtte over hodet ditt og sett deg inni en bod, så kan du leve der i din egen, ekle boble og spy ut styggheter og usakligheter for deg selv.

Skrevet

Og til HI: jeg har ingen erfaring med det selv (enda, siden lillebror bare er 3 mnd), men hva med å tilby lillebror om å komme opp på fanget og kose med deg og eldste FØR lillebror rekker å trasse? Så blir han på en måte "tatt på senga" og heller kan få en opplevelse om at det er koselig når mamma koser på eldste?

Nei, ikke vet jeg. Kommer vel til å oppleve det samme her om et år, så følger spent med på svarene du får :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...